A
gazdasági válság kezdete óta
világszerte mindennapossá váltak az utcai
tüntetések, amelyekről rendszeresen hírt hallunk.
Általában az elégedetlen,
mármint a jövedelmükkel, elégedetlen emberek
vonulnak az utcára magasabb
fizetést követelve. Más esetekben az utcai
tüntetések politikai vonatkozásúak,
vagy egy társadalmi problémára akarják
felhívni a figyelmet a szervezők,
illetve a résztvevők. Az ilyen utcai megmozdulások
sokszor megmaradnak a békés
felvonulás szintjén, máskor azonban sajnos
elszabadulnak az indulatok, és akár
napokra, vagy hetekre csatatérré változtatnak egy
várost komoly anyagi károkat
okozva, s főként veszélyes sérüléseket
okozva embereknek.
Évente
legalább két alkalommal a katolikus hívők is az
utcára vonulnak papjaik és
püspökeik vezetésével, de ezek a
rendezvények különböznek az imént
említettektől. A vallásos emberek nem
fizetésemelést követelnek, és nem
politikai véleményüket akarják kifejezni,
hanem egészen más szándékkal lépnek
ki a templom falai közül. A húsvéti
feltámadási körmenet és az úrnapi
körmenet
külsőleg talán hasonlít egy békés
felvonuláshoz, de egészen más a
szándéka.
Hitünk alapját, életünk forrását,
Jézus Krisztust mutatjuk meg a világnak, aki
valóságosan jelen van az Oltáriszentségben.
Őt visszük a körmeneten, hogy áldja
meg a világot, városainkat és falvainkat, ő
áldjon meg bennünket. A körmenettel
nem a feltűnést keressük és nem a
közlekedést akarjuk megzavarni, amit a
polgárőrök és rendőrök bevonása is
alátámaszt, hanem szeretnénk megmutatni,
hogy Isten jelen van köztük, jelen van a világban.
Ismerős
az Ószövetségből, de velünk él az
Újszövetségben is. Illés
próféta mutatta be
áldozatát, amellyel az idegen hitű papok előtt
bizonyította Jahve erejét. A
középkorban remeték is költöztek a
Kármel hegyre, s innen indul el a kármelita
rend, amely hazánkban is végzi áldásos
szolgálatát.
A
hegy mindig is jelképes volt az istenkereső ember
számára. Magasságával,
félelmetes mivoltával és azzal, hogy a
közönséges, úgymond lapos
világból
kiemelkedik, Aki felmegy a hegyre, közelebb kerül Istenhez.
Talán ez a titka a
hegymászásnak is. Ők sem tudnak igazi magyarázatot
adni, miért vállalnak annyi
kockázatot.
Máté
evangéliumában Jézus hegyi beszédet tart.
Máté három fejezetben gyűjti össze
mindazt, amit Jézus elmond Isten
országáról, és itt találjuk a
keresztény
erkölcsi alapokat is. Lukács evangéliuma szerint
Jézus nem hegyen, hanem egy
sík mezőn mondja el beszédét. De ezzel a hegy
jelképe nem tűnik el, hanem azt
kell észrevennünk, hogy maga Jézus személye,
az Ő közelsége emeli magasba
tekintetünket. Ő lesz az a hegy, aki segít, hogy ne
süllyedjünk el, hanem
magasra jussunk.
(Magyar
Kurír, Sánta János)
Ha
valaki 20 éves lesz, 20 szál gyertya ég a
tortáján, amit neki kell elfújnia. Ha
egy házaspár ünnepli a 20. házassági
évfordulóját akkor ketten fújják el
a
gyertyákat. Ma 2012. június 2-án igen nagy
tortát kellett volna készíteni, ha
az ünnepeltek közösen akarták volna
elfújni a 20 szál gyertyát. Kolping
családunk 120 tagja állta volna körül a
képzeletbeli tortát, mely az évfordulót
jelképezte.
1992-ben,
amikor 20 fővel megalakult a Kolping Család, a helyi
gyökerekből táplálkozva indultunk
el, melyet a 70-es, 80-as években az ifjúsági
hittanok alapoztak meg. Folytatva
hagyományainkat, rendszeresen összejöttünk a
plébános atyák és az itt szolgált
káplán
atyák vezetésével. Ezek a
közösségi alkalmak a hitbéli
elmélyülés mellett a
közösség építését,
és egyéb programok szervezésére is
jó alkalmat biztosítottak,
biztosítanak. (Sokszor éjszakába
nyúló beszélgetések, viták,
vélemények
ütköztetésének helye lett a „régi”, majd
az „új” Kolping-ház.)
Nemcsak
elméletben építkeztünk, hanem
valóságban is. A közösen végzett fizikai
munka, melyet
a közösség tagjai végeztek, tettek
szebbé a régi, majd a mostani Kolping-házat.
Az erdei Kolping-ház építésében is
részt vettünk.
Az
elmúlt 20 évben a közös programok,
nyaralások, zarándoklatok, ünnepek
sokaságán
vettünk részt, melyet a jubileumra készült
kiadványunkban örökítettünk meg, s
adtunk emlékül a jelenlévő 340 vendég
kezébe. Tagjaink révén
sok szállal
kapcsolódunk az önkormányzathoz, az
egyházközösséghez és a helyi
társadalmi
élethez.
Kolping
Családunk az egyházközösség szerves
része, ezért kell tevékenyen részt
vennünk
az egyházközösség mindennapi
életében, segítve András atya
munkáját.
Ma,
mikor a megyéspüspök atya az ideérkezett
paptestvérek, plébános atya, a kereszt
és a Kolping zászlók vezetésével
bevonultunk a templomba az ünnepi szentmisére
nemcsak mi, hanem az ország számos
pontjáról, Günzburgból,
Székelyföldről, Felvidékről
érkezett vendégeinkkel ünnepeltünk együtt.
Hálát adni, megköszönni jöttünk –
gyerekeinkkel, néhányan már unokáikkal – az
elmúlt 20 évet.
A
szentmise után, amit megyéspüspökünk Beer
Miklós 12 prézessel közösen mutatott
be, az ünnepi ülés, ebéd, majd a
kultúrműsor következett. A vidám hangulatot a
Kaposvári Rézfúvósok alapozták meg,
akik zenéje fogadta a misére érkezőket,
majd kísérte a körmenetben a templomból a
Közösségi Házba vonulók
sokaságát..
Az iskolás gyerekek által előadott zeneszámok nagy
felkészültségről
tanúskodtak.
Megszokott
magas színvonalú volt a Fábián
család zenész tagjainak előadása is.
A
Pázmány néptánccsoport előadása
jó átvezetés volt a községünk
népi hagyományait
bemutató Kalász emlékszoba és a
Tájház megtekintéséhez.
Visszatértünk
gyökereinkhez, népi vallásosságunk
kézzel fogható bizonyítéka a
Kalász-emlékszoba. A Tájházban pedig a
paraszti gazdálkodás, földművelés
eszközein túl a hagyományos
öltözködési, népviseleti dolgokkal is
megismerkedhettek vendégeink a Réti család
kalauzolásával, amit az ott
népviseletet öltő fiatal fiú és leány
tett még élőbbé.
Romhányból
érkezett férfi dalárda és a
Kalászos-asszonyaink is felejthetetlen élménnyel
ajándékoztak meg minket. Az ünnepet a vacsora, majd
az azt követő táncház,
közös
éneklés zárta.
Nemzeti
összetartozás napja a mai nap, a trianoni
békediktátumra is emlékeztünk.
Ahogyan
a délelőtti szentmisében megköszöntük az
elmúlt 20 évet a Jó Istennek, úgy
nagy-nagy köszönetet kell mondanunk szüleinknek,
rokonainknak, családtagjainknak,
hogy segítettek, támogattak, támogatnak
bennünket. A heti egyszeri
összejöveteleink alkalmával mindig volt és van,
aki vigyázott az időben felnőtt
gyerekeinkre. (Hála Istennek még ma is vannak olyan
korú gyerekeink, akikre
vigyázni kell.) Hány és hány
estéjüket áldozták fel, hogy
segítsenek - esetleg
még helyettünk is elvégezték a ház
körüli munkákat -, mert mi „kolpingoltunk”.
Az
eltelt 20 év alatt felnőtt mellettünk két
különböző generáció, már
elmondhatjuk, hogy mi vagyunk az „öregek”.
Most,
mikor az ünnepre visszatekintve végig gondolom az
egész napot, döbbenek rá,
hogy sok kolpingos testvér áldozatos munkája
kellett ahhoz, hogy elmondhassuk: emlékezetes,
szép és sikeres ünnepnapon vagyunk túl!
Képzeletben
körül állva a születésnapi tortát,
egymás kezét fogva szóljon még sok-sok
éven
át Silye Jenő-ékkel, vendégeinkkel együtt a
„Szállj dalom...”
„Isten
óvja a tisztes ipart”
Zélaci
Emlékvers
az Érsekvadkerti Kolping Család 20 éves
évfordulójára
„A
bölcs ember a jó irányt választja…”
(Préd 10,2a)
Előfordul, hogy a rossz
irányt
választom. Olyan műsort nézek a tévében,
ami beszennyezi a lelkemet. Úgy
viselkedem, hogy ártok a házasságomnak. Olyan
pénzt költök, ami nincs, nem azt
mondom, amit szeretnék, abbahagyok dolgokat, amiket be
kéne fejeznem.
Indulatból cselekszem, és ezzel rosszul képviselem
Jézust.
Hézagok vannak
bennem: belső üregek,
amik korlátoznak és meghatároznak – és ez
meglátszik.
Ha itt érne
véget a történet, nagy
bajban lennék. Eltörnék dolgokat, amiket nem lehet
megjavítani. Összezúznék
valamit, amit már nem lehet összerakni.
Tönkretennék kapcsolatokat
helyrehozhatatlanul. Beteljesületlen életet
élnék büszkén, és a lelkem nem
találna nyugtot. Ha nem foglalkozom a bennem lévő
hézagokkal, ez az eredmény.
De van a
történetnek egy másik oldala
is, és ez reményt kelt bennem. Jézus, aki
természetfölötti lehetőségeivel fel
tudja tölteni a legmélyebb szakadékokat is,
hív és arra kér, válasszam azt az
utat, ami rendbe hozza a lelkemet. Minden hívő
számára fontos választás. Ez
vezet az egész-séghez.
Nem mindig könnyű
meghozni azt a
döntést, ami meggyógyítja a lelkünket.
Néha szakítanunk kell valamivel, amit
szeretünk, ami mérgező szokásunkká
vált. Gyakran fel kell adnunk saját akaratunkat,
hogy Isten akarata szerint cselekedjünk.
Szeretem a fenti
idézetet a Prédikátor
Könyvéből: „A bölcs ember a jó irányt
választja…” Ez az ige rámutat, hogy ha
jóváhagyásunk nélkül vagy
másvalaki akaratából történik is
velünk valami, még
mindig dönthetünk, merre indulunk tovább.
[w]hole című
könyvemben megosztom az
olvasókkal családom történetének egy
szakaszát, amikor belekeveredtünk egy egész
életünket felforgató botrányba
főiskolás koromban. A zűrzavarban nem a jó utat
választottam, olyasmiket tettem, amivel később
fájdalmat okoztam magamnak és
másoknak is.
De volt egy pillanat,
amikor
eldöntöttem, megváltozom. Jobb akarok lenni, engedni
fogom, hogy Isten életem
irányát az igazság felé fordítsa,
még ha fáj is. Sosem bántam meg ezt a
döntést, azt, ami a „jó útra” helyezett, a
gyógyulás és a teljessé válás
útjára. A lelki egészséget nem éri
el az, aki csak félszívvel próbálkozik.
Azok
jutnak el oda, akik belefáradtak már, hogy
önmaguknak éljenek, hogy saját
élményeik, tapasztalataik áldozatai legyenek,
azok, akik meg akarják találni
igazi önmagukat, azok, akik többre vágynak a
világi sikereknél. Az egész-séget
az éri el, aki le akar vetni mindent, ami beskatulyázza,
ami korlátozza, és aki
bármire képes, hogy megváltozzék.
Mindig minden
áldozatot megér a
lelkünk gyógyulása. Bőséges öröm,
Isten kegyelmi gazdagsága, az igazság és
teljesség szilárd biztonsága lesz azé, aki
úgy dönt, nem akar többé belső
hézagokkal élni, egész akar lenni.
Ha hézagainkat
Jézus elé tárjuk, ezzel
esélyt adunk neki, hogy Önmagával feltöltse a
réseket.
És ez, kedveseim, a
jó út választása.
Uram, szeretnék
jól dönteni. Segíts,
hogy ne álljak saját gyógyulásom,
egésszé válásom útjába. Ha
fel kell adnom
bizonyos szokásaimat, adj erőt, kérlek, hogy meg tudjam
tenni. Segíts, hogy ne
foglalkozzam olyasmivel, ami elkoptatja a lelkemet, ehelyett
húzz magadhoz,
hogy meríthessek végtelen bölcsességed,
békéd és szereteted mélységes
kútjából.
Jézus nevében, Ámen
Jézus
egyik legismertebb mondata így hangzik: „Én vagyok az
út, az igazság és az
élet. Senki sem juthat az Atyához, csak általam:”
Jézus nem önmagát hirdeti,
hanem az ő mennyei Atyját. Ezért végső soron nem
is ő hozzá igyekszünk, hanem
rajta keresztül az Atyához. Csak éppen az Atya
láthatatlan, ő pedig látható.
Ezért amikor Jézushoz igyekszünk, az Atya
országa felé tartunk a Szentlélek
erejében. Nem választható szét e
három mozzanat. Jézus az utunk, igazságunk
és
életünk.
Az
út az életfolyamatot jelent, az igazság pedig
állapotot. Igazsággal
bebiztosítva járjuk utunkat, s ezzel párhuzamosan
egy másik utat is járunk, ez
pedig maga az élet. Az élet természetes szinten
egy utat jelent. A
természetfeletti út pedig maga az élet. A kettő
közötti kapcsolat az igazság.
Szokták úgy is fogalmazni, hogy életutunk van.
Ugye emlékszünk még egyik
gitáros misénk énekére, mely tisztán
kimondja, hogy „veled és feléd egy
életúton át, veled élek így
szép a világ”, ami egybefoglalja
zarándoklásunk
természetes és természetfeletti jellegét.
Stabil
igazság nélkül nem tudjuk rendesen járni
életutunkat, és olyan zsákutcák
csalogatnak, amelyekbe könnyű besétálni, de
visszafordulni már nagyon nehéz.
Hallgatva a stuttgarti magyarok plébánosának,
Templi atyának csíksomlyói
pünkösdi prédikációját,
egyértelművé vált, hogy a mindig köztünk
lévő
Szentlélek erejében ez sem lehetetlen, csak a lelki
testvériség útját fel kell
vállalnunk.
(Esjé
írása alapján)
A
„legyen hited szerint” elképesztően jézusi mondat: ilyent
kívüle senki a
világon nem ejtett ki a száján.
Csudálatosan áthatott: benne van a beteg és a
Mindenható, és kettejük édes
mindentudása ebben az ívben. A hitben az Úr
és az
emberfia a Lélek által egy - együtt művelik a
csodát.
Ismerjük
a kafarnaumi százados történetét, aki
kérte Jézust, hogy gyógyítsa meg
szolgáját. Jézus indult volna, de a
százados így szólt: „Uram, nem vagyok
méltó, hogy hajlékomba jöjj. Csak
szólj, és szolgám meggyógyul.”
Fülünkbe cseng
Jézus kijelentése e szavak hallatára: „Bizony
mondom nektek, ekkora hitet még
senkinél nem találtam Izraelben! Menj, legyen a te hited
szerint.” A szolga már
abban az órában meggyógyult.
Hited
meggyógyított téged, mondta a
vérfolyásos asszonynak, rögtön utána
két vaknak,
akik őt Dávid fiának nevezték, aztán a
szamaritánus bélpoklosnak. Az ő esete a
legérdekesebb. Tíz leprást
gyógyított meg Jézus, de csak ez az egy, a
kétszeresen is kitaszított szamaritánus jött
vissza hálát adni. A többi kilenc
nem gyógyult meg? A poklosságtól igen, de a
lelkében nem.
Jézus
a maga isteni erejével „meggyógyított a nép
között minden betegséget és minden
bajt” - olvashatjuk Máté evangéliumának 4,
23 versében. Az áldás, az eső arra
is hull, aki nem kérte.
A
csodálatos gyógyulások egyik titka az
együttműködés. Isten ma is azt várja
tőlünk, hogy együttműködjünk vele a világ
folyamatos teremtésében,
fönntartásában, javítgatásában.
Isten a földi életet a mi
együttműködésünkre
számítva ültette. Végtelen gonddal
terelgette, szaporította, hogy
megszámlálhatatlan tömegű, fajtájú
és képességű lény alkossa, melyek mind
együttműködnek az élet rendje
fönntartásának fölfoghatatlan
bonyolultságú
munkájában. Engedelmesen, gyönyörűen és
sokszor úgy tetszik, okosan, ám értelmük
mégsem terjed túl létkörükön.
Teremtőjük gondjukat viseli, ruházza és
táplálja
őket, de ők nem tudják megszólítani, csupán
rendelkezésre állnak. Isten ezekből
a „kövekből” is tud fiakat támasztani
Ábrahámnak. Ha az Istent dicsérők
elhallgatnak, a kövek fognak megszólalni. A maguk
módján esengenek: „A
sóvárgással eltelt természet Isten fiainak
megnyilvánulását várja.”
Kik
volnának Isten fiai? Mi, bizony, bármennyire is
hajlamosak vagyunk erről
elfeledkezni, mi, akiket Isten Lelke vezérel, azok Isten fiai. A
fogadott
fiúság Lelkét kaptátok, melyben azt
kiáltjuk: Abba, Atya! - olvasható a római
levélben. Nem lehet elégszer emlékeztetni arra,
hogy az Abba a fennkölt Ab
becéző, családias alakja. Apu, sőt, Apuka!
Ez
a kiáltás a hit szava. A hit pedig szellemi
megnyilvánulás, mely egyedül az
ember sajátja. Arra szolgál, hogy általa
kapcsolatba lépjünk mennyei
Édesapánkkal, és együttműködjünk
vele a világ, a természet és önmagunk
érdekében.
A
hitetlen ember a „sóvárgással eltelt
természet” szavára fejszével, mérgekkel
válaszol. A hitetlensége, öncsonkított
értelme szerint ez így van rendjén. Nem
érzékeli sem a természet
sóvárgását, sem Isten
közeledését, aki föltétel
nélkül
elfogad és szeret, és bármilyen csodára
képes értünk. Ám a hitetlenség
tagadása
elutasítja, akadályozza a természet, az ember
és a Teremtő együttműködését.
A
helyzet názáreti. Ott nevelkedett Jézus
József és Mária föltétlen
szeretetében,
s nyilván a barátok, rokonok szívmelegében.
Ott akarták először megölni, ott
mondta, hogy „Sehol sincs a prófétának kevesebb
becsülete, mint saját hazájában
és családjában.” Nem is tudott ott csodát
tenni, csak néhány beteget gyógyított
meg. „Ő maga is csodálkozott hitetlenségükön” -
olvasható Máté evangéliumában.
Máig
is csodálkozik hitetlenségünkön, mi pedig nem
értjük, hogy miért van annyi baj,
betegség, „sírás és fogcsikorgatás”
a világban.
cégé
Minden
évben Szent Péter és Szent Pál apostolok
ünnepéhez, június 29-éhez kapcsolódva
tartják a péterfillérek gyűjtését. A
katolikus templomokban ilyenkor gyűjtenek
a Szentatya karitatív céljaira.
A
bevétel összege évente mintegy 60 millió
dollárt tesz ki,
amelyhez a hazai katolikus közösség is
hozzájárul több mint 40 millió
forinttal. A kommunizmus évtizedei alatt a magyarországi
adakozás szünetelt, 1993-ban
indult újra. Az elmúlt kilenc év alatt
megkétszereződött az így összegyűjtött
adomány.
A „Denarius
Sancti Petri” gyakorlata a VIII. században Angliában
alakult ki: a megtért angolszászok
elhatározták, hogy évente anyagi
hozzájárulást küldenek a Szentatyának.
A középkor során kötelezővé vált
a
péterfillérek gyűjtése, ám a
reformáció idején átmenetileg
szünetelt a szokás.
A XIX. század közepén francia földön
élesztették újjá a
péterfillérgyűjtést,
így a hívek segíthettek a Szentszék akkori
nehéz anyagi helyzetén.
XVI. Benedek
pápa így beszél erről a világ minden
katolikusát
megmozgató hagyományról: „A
péterfillér a legjellegzetesebb kifejeződése
annak,
hogy minden hívő részt vesz Róma
püspökének az egyetemes Egyházat
pártfogoló
jótékony kezdeményezéseiben. E gesztusnak
nemcsak gyakorlati értéke van, hanem
erős szimbolikus jelentősége is, mint a pápával
való közösségnek és a
testvéreink szükségleteire való
odafigyelésnek a jele, így szolgálatotok nemes
egyházi jelleggel bír.”
A
Szentszék – egész világot átfogó
karitatív munkájának
támogatására – a hagyományos templomi
gyűjtés mellett más módokon is elfogadja
a hívek szeretetadományait. Lehet postai úton
(Őszentsége, XVI. Benedek pápa
részére, 00120 Vatikánváros, Európa)
vagy banki átutalással segíteni a pápa
által támogatott rászorulókat. Az
utóbbi években online adományokat is fogad a
Péterfillér Hivatal a Vatikán internetes oldalán keresztül.
Két
barát
ment a sivatagban. Kirándulásuk alkalmával
összevesztek, és az egyik barát
megütötte a másikat, akinek ez nagyon rosszul esett.
Anélkül, hogy szólt volna
bármit is, beleírta a homokba:
„Ma a legjobb barátom lekevert egyet!”
Mentek tovább a sivatagban. Egy oázishoz értek,
ahol elhatározták, hogy
megfürödnek. Az a barát, aki a homokba írt,
fuldokolni kezdett, de a másik
kimentette. Magához térve kőbe véste:
„Ma a legjobb barátom megmentette az életemet!”
Az a barát, aki megütötte, majd megmentette a
másikat, megkérdezte:
- Mikor megütöttelek, homokba írtad. A
megmentést kőbe vésted. Miért?
A másik azt válaszolta:
- Mikor valaki megbánt, csak a homokba szabad írnunk,
hogy a megbocsátás szele
eltörölje a szavakat. De ha valaki jót tesz
velünk, véssük kőbe, hogy senki se
törölhesse el!
Közreműködő ügyvéd: dr. Molnár Arnold
Bejelentkezni a 06-20-823-1091
telefonszámon lehet
Továbbá
összeköttetést
hozott létre olyan francia cserkészekkel is, akik
szintén Németországban végeztek
kényszermunkát. Velük időnként titokban
találkozott, és közéjük új
tagokat is
felvett.
Ez
a széleskörű tevékenység
nem maradt titokban a nácik előtt.
1944
áprilisában a német politikai
rendőrség a Gestapó felderítette a francia JOC
tagok egyik titkos, erdei
összejövetelét. Az egyik résztvevőnél
találtak egy listát tizenkét névvel,
köztük Callo Marcellét is.
Nyomban
beindult az üldöző gépezet.
Április 19-én Callot letartóztatták. A
vád ellene:,,Náci ellenes propaganda''.
Büntetése először féléves fogság
volt a gothai fogházban. Itt naponta tizenkét
és félóra mezei munkát kellett
végeznie. ő azonban itt is folytatta apostoli
tevékenységét, s ezen magatartása miatt
koncentrációs táborba vitték,
szigorú
őrizetbe. Ítélete így hangzott: ,,Amiatt, hogy a
munkaszolgálata folyamán a francia
bajtársai között katolikus akciót folytatott, a
német népközösséggel szemben
ártalmasnak
bizonyul.''
Ezt
követően Marcellt
marhavagonban a flossenburgi bajor koncentrációs
táborba szállították' Itt
gránit kőbányában - mínusz 25 fokos
hidegben, harisnya és kesztyű nélkül kellett
rabtársával együtt dolgoznia.
Marcell,
a koncentrációs
tábor nehéz körülményei ellenére
is mindig vigasztalóan és bátorítóan
szólt
társaihoz. Eközben a hiányos
táplálkozás és a rossz
bánásmód, valamint az őt
sújtó bronchitis és tuberkulózis miatt
nagyon sokat szenvedett. Ennek ellenére
a többieket továbbra is így vigasztalta: ,'Nem
szabad elhagyni magunkat, a
remény a támaszunk, és az imában pedig
mindig találunk erőt.”
Emiatt
innét is tovább
szállították a mauthauseni
koncentrációs táborba. Egy kikerült,
általa készített
feljegyzésben így írta le igen rossz
körülményeit: ,,Nincsenek a földön
állatok, akikkel olyan rosszul bánnának, mint
velünk.''
Marcell
állapota egyre súlyosabbá
vált. Teste élő csontvázhoz hasonlított.
Ennek ellenére az őrök ismételten
acélrugós bottal 25 csapást mértek
rá. Végül halálos beteg lett. Mégsem
panaszkodott,
ilyen állapotában is azt nézte, miként tud
másoknak barátságosan vigaszt
nyújtani. Erről a mauthauseni
haláltábort túlélő foglyok számoltak
be. Később áthelyezték a Gusen II.
altáborba.
Itt
halt meg végkimerülésben,
testileg teljesen tönkretéve, 1945. március
19-én - Szent József napján -
röviddel a háború befejezése előtt.
Békésen hunyt el, abban a szilárd
meggyőződésben,
Istennél végtelenül szebb és boldogabb
élet vár rá.
A
cserkészek nem felejtik
példaképük, Boldog Callo Marcell
életét és vértanúságát.
Az
osztrák cserkészek már az
50-es évek óta rendszeresen megemlékeznek a
mauthauseni koncentrációs táborban
Callo Marcell életéről, apostoli
lelkületéről, helytállásáról
és vértanú haláláról.
1987.
október 4-én - 25 évvel
ezelőtt - Marcell boldoggá avatása
alkalmából II. János Pál pápa
kihallgatáson
fogadta a francia, német, osztrák, olasz
cserkészeket és JOC tagokat.
Beszédében hangoztatta, a cserkészet
lelkisége járta át Callo Marcell
életét, és
ez készítette fel őt a vértanúságra.
Tanúságtétele minden cserkész és
keresztény ifjúmunkás számára
üzenet. Hirdetni az evangéliumot, akár alkalmas
az idő, akár nem (2 Tim. 4,2). Ő ezért adta
áldozatul életét.
Német
nyelvterületen a
régiós naptárak április 19-én jelzik
Boldog Marcell Callo emléknapját.
Napi
ima
Urunk,
Istenünk, Te a fiatal
Callo Marcell cserkésztestvérünknek
ifjúmunkás életében apostoli
buzgóságot
ajándékoztál egészen
vértanúságáig.
Köszönjük
a közreműködő tagoknak, az Önkormányzatnak, a
GAMESZ-nak, az Ifjúsági Háznak, a
konyha személyzetének, a Kalász Egyesületnek,
a Tájháznak, a helyi rendőröknek
és polgárőröknek, a Bokréta étteremnek
és mindem megjelentnek, hogy közreműködött
a 20. születésnapunk emlékezetes
megünneplésében.
Az
élet nem áll meg. A következő nagy feladat az „estyi
ház” helyén építendő
eszköztároló és fedett nyársaló
megépítése. A munkálatok már
június végén
megkezdődnek. Esténként alapásás,
zsaluzás és betonozás lesz a feladat.
Munkavégzésre a Kolping-házban lehet jelentkezni
vasárnaponként a nagymise
után.
A
nyári programok között szerepel az András atya
által többször is hirdetet
pilinyi (Kapás Attila a plébános)
egyházmegyei találkozón, a dunavarsányi
főzőversenyen történő szervezett részvétel
és az augusztus eleji bogácsi közös
nyaralás.
A
következő szám anyagát július 13-ig
kérem, mert a nyomda július 26-tól két
hétig szabadságolás miatt leáll.
Telefonszámaink.
340-228, 06-20-578-0867
Várjuk
hívását! A
Támogató Szolgálat vezetője
és dolgozói
Május
30.-i testületi ülés keretében
megtárgyaltuk a Nyugat-Nógrád
Családsegítő és
Gyermekjóléti Szolgálat és az I.
fokú gyámhatóság 2011. évi
működéséről szóló
beszámolókat és határozat született az
egyes önkormányzati vagyon kiemelt nemzeti
vagyonná történő minősítéséről
és a TÁMOP-6.1.2/11/1 pályázati projektben
történő részvételről. Tárgyaltuk a
sportpályák használati rendjét és a
lakosságtól érkező kérelmeket.
Lapzárta
idején (június 19.) zárt ülés
keretében az ÖNÓ vezetői állás
betöltésére
érkezett 7 darab pályázat
elbírálásával foglalkozunk, s
döntés születik az
állást betöltő személyről.
1./ Június 29, Szent Péter és Szent Pál apostolok főünnepe, szentmisék r. 7 és este 7 órakor lesznek.
11./ Boda Boglárka (Boda Zoltán – Kollár Renáta Margit)
HÁZASSÁGOT
KÖTÖTT:
HALOTTAINK:
1. vasárnap -
-
Boda Iván, felesége Pistyúr Mária és
a család halottaiért, Csabák István
és
hozzátartozókért
2. hétfő -
Kalász élő és elhunyt tagjaiért
3. kedd
-
4. szerda
-
5. csütörtök - Papi Hivatásokért
és
-
Vitéz Sándor, szülők, nagyszülők, élő
és elhunyt hozzátartozók
6. péntek - Boda
István és hozzátartozók
-
Dósa Pál, felesége Kopisz Borbála,
Pálinkás Ignác, felesége Paulicsek
Mária és
a család elhunyt tagjaiért
-
Konopás István, szülei, élő és elhunyt
hozzátartozók
7. szombat
- Csernák József, felesége Záhorszki
Margit 2. évforduló, a
család élő és elhunyt tagjai
-
Kovács Ignác, élő és elhunyt
hozzátartozók
-
Pálinkás János, felesége, fiuk
János, valamint a Farkas család halottaiért
8. vasárnap - Záhorszki Gergely 2
felesége Varga Erzsébet és Csillag
Erzsébet,
szüleik, apósuk, anyósuk
-
Záhorszki Ignác, felesége Kosztrihán Ilona,
2 gyermeke, Záhorszki és kosztrihán
család halottaiért
9. hétfő -
13. péntek - Urbán István
40. évforduló, felesége Csernák
Mária, Gresina
család élő és elhunyt tagjaiért
-
Laczó, Szabó és Mihalik család élő
és elhunyt hozzátartozóiért
-
Kristók Ignác, felesége
14. szombat
- Szabó János, felesége Urbán Ilona
1. évforduló, Sulcz Pál,
szülei és hozzátartozói
-
Jakubecz János 1. évforduló
-
Jakubecz, Major és Guba család élő és
elhunyt tagjaiért
15. vasárnap - Czinege Jánosné Híves
Borbála, szülei, nagyszülők,
hozzátartozók.
(Alapítványi)
-
Pistyúr Gábor 6. évforduló, szülei,
testvére János, élő és elhunyt
családtagok
és sógora
-
Záhorszki Jánosné Kovács Borbála,
szülei, testvérei, anyósa, apósa és
gyermekei
16. hétfő - Raffai
János, anyósa, apósa és szülei
20. péntek - Kordics Károly 5.
évforduló, felesége Kristók
Erzsébet, a
Kordics és Kristók család élő és
elhunyt tagjaiért
-
Kalmár István 1. évforduló
-
21. szombat
- Koza József, felesége Nagy Erzsébet,
vejük és szüleik, Urbán
István, felesége Csernák Mária és
szüleik és Záhorszki János
-
Urbán Andrásné, 2 férje, szüleik,
testvéreik, Varga Ignác, felesége Pistyúr
Margit, szüleik, vejük Erdős János és
hozzátartozóik
-
Kristók Ignác, szülei, apósa, anyósa
és hozzátartozók
22. vasárnap - Boda Sándor, felesége és a
család élő és elhunyt tagjaiért
-
Vitéz Sándor 2. évforduló, édesapja,
apósa, anyósa és a család élő
és elhunyt
hozzátartozói
-
Kosztrihán József, fia István, Kosztrihán
és Erdős család halottaiért
23. hétfő -
Kristók Jánosné 1. évforduló, Cseh
Józsefné és a család
halottaiért
27. péntek - Koza család
halottaiért és Czinege András
-
Kristók, Valkó és Gréczi család
halottaiért
-
Urbán Ignác, felesége, szüleik,
testvére Anna, Molnár család halottai és
ifj.
Valkó János
28. szombat
-
29. vasárnap - Pinke Istvánné Kovács Anna,
nővére, sógornője, sógorai, szülők,
apósa, anyósa
-
Pistyúr János (1941) 10. évforduló,
szülei, testvérei, apósa, nagyszülei és
nászasszonya
-
Csillag Gyula, 2 felesége, gyermekeik, szüleik, vejük
30. hétfő -
31. kedd
-