Máté
evangéliumában (21,10) olvashatjuk, hogy Jézus
jeruzsálemi bevonulásakor
megmozdult az egész város. Itt valami készül,
gondolhatták egykor az emberek.
Az evangélista azt is itt írja le, hogy abban a
pillanatban, amikor Jézus a
keresztn kilehelte lelkét, „a föld megmozdult, a
sziklák megrepedtek”.
Nagypénteken ílyen természeti jelenségek
irányították figyelmünket a Golgota
felé, amelyen Jézus keresztje állt. A
virágvasárnap megmozdult városi nép a
föld megmozdulásakor megnyugszik. A nagy feltűnést
keltő Jézus többé már nem
él. Jézus ellenségei megnyugodhatnak, hiszen
elérték céljukat.
Húsvétvasárnap
hajnalban azonban újra megmozdult a föld, s megmozdult a
Jézus sírját elzáró
kő. Jézus feltámadása óta a
húsvéti napokban megmozdul a világ.
Zarándokok
tömege látogat Jeruzsálembe, hogy végig
járja a szenvsdés helyeit, belépjen a
Jézus sírja fölé emelt templomba és az
utolsó vacsora termébe. Igen. Mozgásbe
jön most is az éppen nem békés
Jeruzsálem, de mozgásba jön a mi
környezetünk is
a szertartások és körmenetek által. Mi is
elindultunk és elindulunk húsvét
éjszakáján, hogy közösségben
ünnepeljük Krisztus feltámadását.
A
feltámadás hitünk egyik legnagyobb titka. Vajon mi
áll ezen titok hátterében?
Kinek köszönhető Krisztus feltámadása a
halálból? A húsvéti szentmise kezdő
imádsága pontos választ ad erre:
„Feltámadtam, és veled vagyok! Kezedet rajtam
nyugtatod: Csodálatos a te tudásod,alleluja!”
Jézus mondja ezeket a szavakat a
mennyei Atyának. Krisztus feltámadása
egyértelműen az Atya
cselekedete. Ő
ajándékozott Fiának új életet.
Még a halál, a kereszthalál sem szakíthatja
el
Jézust az Atyától. A feltámadás
által Jézus újból az Atyával van. A
kereszten
átélte az Atyától való
elszakítottságot, amit a halála
órájában elhangzott
szavak is jeleznek számunkra: „Istenem, Istenem miért
hagytál el engem?” A
feltámadás pillanatában pedig átéli,
hogy újra együtt van az Atyával.
Mi
következik ebből számunkra? Ha Krisztus
feltámasztása az Atyának köszönhető,
akkor neki hatalma van arra is, hogy minket is feltámasszon majd
a halálból,
megadva általa az Isten közeli élet
lehetőségét.
A
mai éjszakán talán semmi mást nem
látunk, mint egy üres sírt. Azt látjuk, hogy
a sírbarlang, amelybe Jézus testét
elhelyezték, most üres. A követ
elmozdító
angyal megmutatta az üres sírt egykor az odaérkező
asszonyoknak, ma pedig
nekünk mutatja meg. A következő napokban
még ennéál is nagyobb
élményben lehet részünk. Ugye
emlékszünk arra,
hogy az asszonyok kis idővel az űres sír látványa
után,találkoznak a
Föltámadottal.. Ettől kezdve már nem az üres
sír látványa a hitük alapja, hanem
az élőként látott Úr. Az előttünk
álló Húsvéti időben mi is Jézust
keressük.
Nem csupán az üres sírt, hisz az már
kevés számunkra. A feltámadt
Üdvözítőt
keressük, vele szeretnénk találkozni.
Egykor
megmozdult a várois, megmozdultak az emberek. Most nekem kell
megmozdulnom,
nekem kell elindulnom, ha a feltámadás tanúja
és hirdetője szeretnék lenni.
(his-
től)
„Az aggok koszorúja
a gazdag
tapasztalat,
dicsőségük
pedig az Úrnak félelme.”
(Sir 25,6)
Eljön
az idő, amikor szüleink szeretnének
támaszra találni bennünk. Felelősek vagyunk
értük, és indít a hála is, hogy
gondoskodásukat
viszonozzuk. Nem ritkán mindkét részről
nehéz az elfogadás. Nekik az, hogy
kiszolgáltatottá válnak, félnek, hogy
gondot okoznak, nekünk pedig megélni,
hogy szüleink, akikre felnéztünk gyengék lettek.
Keveset
tudunk az öregedés sajátos lelki
folyamatairól, az idősek kisérésének,
ápolásának szépségéről, s
hogy mindezzel mi az Isten terve. Gyakran észre sem
vesszük, hogy mekkora értéket képviselnek ők,
hanem a korszellem terhes
kötelessége telepedik tudatunkra..
Szakítsunk
rájuk időt, bátorítsuk, kérdezgessük
őket, lapozgassunk bele sárguló
fényképalbumaikba, hogy a gyermek és szülő e
közeli kapcsolat útján is
átadhassák tapasztalataikat, melyek eleinkben
gyökerezve csörgedeznek tovább
bennünk. Megtanulhatjuk tőlük azt is, hogy az élet
szenvedései nem hiábavalók,
a hibák pedig kellő szándékkal
jóvátehetők.
Éreztessük
velük, hogy magányosan, betegen vagy elesetten is
szükség van rájuk.
Családjainkban gyakran ők jelentik a sietség helyett a
kiszámíthatóságot, az
állandó tevékenység helyett a
rendelkezésre állást, a mennyiség helyett a
minőséget, a zaj helyett a csendet. Ezzel is
gyógyítani tudják rohanó
életünk
sebeit. Zárszóként ajánlom Juhász
Gyula Édesanyám című versét.
(Családok
imakönyvéből)
„Ne az
legyen, amit én akarok, hanem
amit te!” (Mk 14,36)
Jézus
az Olajfák hegyén volt, a Getszemáni
kertben. Elérkezett a várva-várt óra,
egész életének kulcspillanata. Földre
borult, és bensőséges bizalommal „Atyjának”
nevezve Istent hozzá fohászkodott,
hogy ne kelljen „kiinnia a kelyhet”[1],
vagyis szenvednie
és meghalnia. Azt kérte Tőle, hogy múljon el ez az
óra, aztán mégis teljesen az
Ő akaratára hagyatkozott:
„Ne az
legyen, amit én akarok, hanem
amit te!”
Jézus
tudta, hogy szenvedése nem a véletlen
műve, és nem is egyszerűen emberi döntések
eredménye, hanem Isten terve. Az
emberek ítélik el és utasítják őt
vissza, de a „kehely” Isten kezéből
származik.
Jézus
azt tanítja nekünk, hogy az Atya
személyes szeretettel szeret minket, és
mindannyiunkról van egy szeretet-terve.
Ha hiszünk ebben a szeretetben és válaszolunk
rá – ez ugyanis feltétel –, akkor
Ő mindent a javunkra fordít.
Jézus
életében semmi sem történt
véletlenül,
még a szenvedés és a halál sem. Ezt
követte a Feltámadás, amit ebben a hónapban
ünneplünk.
A
Feltámadt Jézus példája fény kell,
hogy
legyen életünkben. Mindent, ami bekövetkezik, ami
történik, vagy ami körülvesz
bennünket, azt is, ami fájdalommal tölt el, tudnunk
kell úgy látni, hogy az a
minket szerető Isten akarata – vagy pedig megengedte, mert ezzel is
szeret
bennünket. Így minden értelmet nyer.
Felfedezzük, hogy minden végtelenül
hasznos: az is, ami érthetetlennek és abszurdnak tűnik az
adott pillanatban,
sőt az is, ami olyan halálos gyötrődéssel tölt
el, mint amit Jézus is átélt.
Elég, ha az Atya szeretetébe vetett teljes bizalommal
Vele együtt ismételjük:
„Ne az
legyen, amit én akarok, hanem
amit te!”
Az Ő
akarata nem olyan, mint amilyennek
sokszor gondoljuk: nem olyan elrendeltetés, amelybe bele kell
nyugodnunk,
különösen, ha fájdalmas; és nem is monoton
cselekedetek szórványos ismétlődése
életünkben. Az Ő akarata az, hogy éljünk, hogy
örömmel adjunk hálát Neki az
élet ajándékaiért.
Isten
akarata az a hang, amely folyton
megszólít és hív; az a mód, ahogyan
Isten kifejezi szeretetét, hogy nekünk adja
Élete teljességét.
Úgy
lehetne legjobban ábrázolni, mint a
Napot, amelynek a sugarai olyanok, mint az Ő akarata rólunk
mindannyiunkról.
Mindenki a saját sugarán halad, amely
különbözik a mellette lévő
sugártól, de
mindegyik a Nap sugara, Isten akarata. Mindannyian egyetlen akaratot
teszünk,
Istenét, de ez mindenki számára
különböző. A sugarak pedig minél közelebb
kerülnek a Naphoz, annál közelebb kerülnek
egymáshoz is. Mi is, minél közelebb
jutunk Istenhez azáltal, hogy egyre tökéletesebben
tesszük isteni akaratát,
annál közelebb jutunk egymáshoz, amíg
végül mindnyájan egy leszünk.
Ha
így élünk, akkor
életünkben minden megváltozhat. Ahelyett, hogy csak
azok felé fordulnánk
szeretettel, akik szimpatikusak, képesek leszünk
odalépni mindenkihez, akit
Isten akarata mellénk állít. Ahelyett, hogy a
számunkra kedves dolgokat
keresnénk, tudni fogjuk azt választani, amit Isten sugall
nekünk. Ha próbálunk
ráfeszülni az adott pillanatra vonatkozó isteni
akaratra („amit te akarsz”), el
tudunk majd szakadni mindentől, még önmagunktól is
(„ne az legyen, amit én
akarok”). Így teszünk majd, annak ellenére, hogy nem
az elszakadást keressük,
hanem egyedül Istent; örömünk pedig teljes lesz.
Elég, ha belemerülünk az adott
pillanatba, és teljesítjük az Ő akaratát a
jelenben, ezt ismételgetve:
„Ne az
legyen, amit én akarok, hanem
amit te!”
Az
elmúlt pillanat nem létezik többé, az
eljövendő pedig nincs még birtokunkban. Olyan ez, mint az
utazás a vonaton:
azért, hogy célba érjünk, nem
járkálunk fel és alá, hanem nyugodtan
ülünk a
helyünkön. Ugyanígy kell a jelen pillanatba
helyezkednünk: az idő vonata halad
magától. Istent csak a nekünk megadatott jelenben
tudjuk szeretni úgy, hogy
kimondjuk erős, teljes és aktív „igenünket” az Ő
akaratára.
Szeressük
tehát azt a mosolyt, amelyet adnunk
kell, azt a munkát, amelyet el kell végeznünk, az
autót, amelyet vezetünk, azt az
ételt, amelyet el kell készítenünk, a
tevékenységet, amelyet szervezünk, azt az
embert, aki szenved mellettünk!
A
próbatételek és fájdalmak sem
tölthetnek el
félelemmel bennünket, ha Jézussal fel tudjuk fedezni
bennük Isten akaratát,
irántunk való szeretetét. Sőt, így
imádkozhatunk:
„Uram, add
meg nekem, hogy semmitől se
féljek, mert mindaz, ami történik, nem más,
mint a Te akaratod! Uram, add meg,
hogy ne vágyjak semmire, mert nincs kívánatosabb,
mint a Te akaratod!
Mi az, ami
számít az életben? A Te akaratod.
Add, hogy
semmi ne csüggesszen el, mert
minden mögött a Te akaratod van! Add, hogy semmi miatt ne
helyezzem dicsfénybe
magam, mert minden a te akaratod szerint van!”
A
boldogságot csak az bírja el, aki elosztja. A fény
csak abban válik áldássá,
aki másnak is ad belőle. Mert amikor bennünket
elküldtek, az útrabocsátó
hatalom így szólt:
Rád
bízok minden embert külön, kivétel
nélkül mindenkit, segíts, adj enni, adj
ruhát, mindenkire vigyázz úgy, mint magadra
és ne hagyd a sötétben elmerülni.
Amit szerzel, amit elérsz, amit tudsz, amit
átélsz, osszad meg. Az egész világ
a tied. Szabad vagy a kövektől az éterig. Ismerd meg,
hódítsd meg, senki sem
tiltja, de jaj neked ha magadnak tartod. Elbocsátottalak
téged is, mint
mindenkit. Felelős vagy minden emberért, aki veled él. El
kell számolnod minden
fillérrel, amit magadra költesz, minden örömmel,
amit magadba zártál, és minden
boldog pillanattal, amit magadnak tartottál meg.
Most
eredj, és élj, mert a világ a tiéd!
(Hamvas
Béla: A láthatatlan történetéből)
A szülők, amikor gyermekeik kiejtik az első értelmes szavakat, nagyon megörülnek és életre szólóan fel is jegyzik azokat. Hasonlóan járunk el akkor is, amikor valamelyik közeli hozzátartozónk a halálos ágyáról mondja felénk utolsó jó tanácsait, a búcsú szavait. De emlékszünk-e Jézus utolsó szavaira? S ha emlékszünk mit mondanak azok számunkra? Ismerjük ugyan a mondatokat, de megérint-e bennünket, tette fel kezdő kérdéseit Rolik Róbert atya, deákvári plébános a lelkigyakorlatunk bevezetőjeként.
Ugye
emlékszünk arra, amikor így szól Jézus
a keresztről: Atyám! Bocsáss meg nekik!
Nem tudják mit cselekszenek. Mekkora erő kellett ennek
kimondásához. Ez is arra
utal, hogy a kínok között
is teljes az
összhang Jézus és az Atya között.
Még a keresztről is mindenki felé szeretettel
közeledett, amit a kereszthalállal pecsételt meg.
Bennünket, a mai kor emberét
is nevelni akar ezzel, hogy minden helyzetben tudjunk
ellenségeinkért is
imádkozni. Szükség is van erre ebben a
széthúzó, Isten nélküli,
morális
válságban szenvedő világban. Mert misem tudjuk mit
cselekszünk, amikor mise
helyett dolgozun, esküszünk valamire, de épp az
ellenkezőjét tesszük, a
szeretet helyébe a marakodást léptetjük
sokszor még a családokon belül is. Nagy
baja a világunknak, hogy nem tudja mi a bűn, és az
alkalmi előnyökért nem is
keressük annak elkerülési lehetőségeit.
Isten mindenkihez türelmes. A bűnöshöz is.
Nála nincs kettős mérce, mint
nálunk számtalan esetben (törvényes,de nem
etikus!). Szenvedéseink idején nem
tudjuk kimondani a jobb lator szavait, melynek paradicsomi lét
lett az
eredménye a még ma velem leszel a paradicsomban
jézusi szavak alapján. Ez is
követendő példa a minden napok küzdelmes keresztvitel
idején, hisz az az ígéret
nekünk is szól.
Jézus,
szinte megfeledkezvén szenvedéseiről
végrendeletszerűen gondoskodik rólunk. Az „Asszony,íme a te fiad! Fiú,
íme a te anyád!”
bejelentés végérvényesen biztonságba
helyez bennünket. Máriában égi
édesanyát
ad nekünk, aki jó anya módjára nem hagy el
bennünket, gondoskodik rólunk, ha
bizalommal fordulunk hozzá. Ennek tudatában kell meghozni
áldozatunkat,
elindulva általa az életszentség
útján. S az úton megfordulni nem szabad.
Még
akkor sem, ha testi és lelki
szenvedések
érnek, és a mi szánkat is elhagyja az én
Istenem, én Istenem, miért hagytál el
engemet kereszten elhangzó jézusi gondolat. Legyen erőnk
kimondani, hogy legyen
meg a Te akaratod!
Jézus
tudta, hogy közel van a beteljesedés, a
megváltásunk kapuja rövidesen kinyílik.
Ám mégis elhagyja száját a szokjazom
szó, ami a testi és leki szomjazást
egyaránt magában hordozza. A testi szomjat vizzel lehet
oltani, míg a lelki
szomj csak Isten közelséggel, a szerettel oltható.
Szueretettel és viszont
szeretettel. Azzal, hogy elfogadjuk Jézus
tanítását. Ételből, italból lehet
eleget fogyasztani, de az Isten közelségből sohasem lehet
elég. Isten mindent
megtett értünk. Most rajtunk a sor, hogy szomjazzuk az
igazságot a cselekvő hit
által.
Így
válik valóra életünkben az a pillanat, hogy
mi is kimondhassuk Jézussal, Atyám
, kezedbe ajánlom lelkemet.
Jézus
utolsó szavaként a beteljesedett hangzott el.
Mílyen hatalmas szó ez? Nem vége
lett ezáltal valaminek, hanem az isteni ország kapuja
nyílik meg e szó alapján.
Nem lehangóló, hanem életre
szólító e bejelentés, hisz innentől nyitva
a kapu
mindannyiunk számára. Kérdés csupán
annyi felénk, hogy beakarunk-e lépni azon,
vállalva a napi kereszthordozást, a
másokéert élt életet.
(
egy jelenlévő)
A
család az első ősközösség, melyből az
emberiség élete fakad. Az egyes emberé,
de a népeké is, a testi élet, de a szellemi,
erkölcsi élet is. Az egymásra
következő nemzedékek sora innen lép elő, és
végeredményben itt sűrűsödik össze
az emberiségnek minden küzdelme és győzelme, minden
szenvedése és öröme, minden
fáradtsága és lendülete. A
legbensőségesebb emberi szeretetközösségnek a
sértetlen állapota tehát az-az: a család
egészsége, erkölcsi tisztasága,
szilárd kerete, a csorbíthatatlan szülői
tekintély, a férj és a feleség, a
szülő és a gyermek rendezett viszonya együtt
biztosítják azokat a feltételeket,
amelyek szükségesek ahhoz, hogy egészséges
testű, megbízható erkölcsű és alkotó
készségű emberek születhessenek, és
életképes, alkotó erejű népek
képződjenek.
Korunk
rontó szelleme (életársi kapcsolat
házasság szintre emelés,
egyesszámú-,
kettesszámú szülő, semleges gyerek, stb) azonban ezt
az élethordozó intézményt
is megtámadta. A teremtő Isten
félreérthetetlenül meghatározta
törvényeit, de a
modern ember hangzatos jelszavakkal, kifelé a tudomány
és az egyéni szabadság
nevében, valójában pedig mérhetetlenül
önző lelkületből kikezdte és megvetette
ezeket. A következmények előtt lehetetlen szemet hunyni.
Mióta a házasság
törvényei meglazultak s célja és tartalma
kezdett elsikkadni: virágot fakasztó
tavasz helyett levelét hullató őszben járunk, az
emberiség életfája szuvas. A
szeretetközösség helyett, melyben a
legboldogítóbb és legdúsabb emberi
viszonyoknak kellene fejlődniük, a csalódott,
egymásra únt, ideges és bánatos,
állandóan szétinduló vagy már
szét is ment házasok tömegével
találkozunk. Az
egészséges lelkű gyermekek helyett pedig
fészkéből kiesett, didergős
„madárfiókákat „ látunk, az elvált
szülők gyermekeiben, akik a szerető gondoskodás
hiányában fázós lélekkel,
megedzetlen jellemmel nőnek fel.
Világos,
hogy a népet nagyobb veszély nem fenyegetheti,
mintha gyökerében, a családban kezd
elgyöngülni. Amelyik nép életében a
felbomlott házasságok tömege utal arra, hogy az
emberekben elhalványodott a
felelőségtudat, a házastárs személyi
értékének felismerése és
megbecsülése. A
gyermekáldás ellen való tiltakozás
elszomorító eredményéből látjuk a
lehangoló
tényt, hogy a népben megfogytkozott az életakarat,
az élethez szükséges
elszántság és erkölcsi érzék.
Gondoljuk
át a Márton Áron püspök úr
által 1937- ben papírra vetett sorokat és hassunk
oda a családok évében, hogy nemzetünk,
családjainkon keresztül, a lejtmenetből
a felemelkedés útjára lépjen.
Gyermekeim, egy
mese. Jó
Uram, te csodálatos sorsa méltattál, hogy 4-5 kis
csodát bíztál rám és hites
feleségemre! Magokat nevelünk, öntözünk, de
nem mi növelünk.
Semmiből nőnek valamivé, senkiből valakivé. Vagy
Valakivé? Igen, elvben tudom,
hogy szenteket kell belőlük nevelnem. Pedig eredetileg
szentként jöttek a
világra. Morbid, de ha nem lenne az, meg kellene ölnöm
őket születésük után,
így csak én kárhoznék el, ők
garantáltan a mennybe kerülnének. De ez még
viccből leírni is bűn, bocsáss meg. (A professzorom azt
mondta egyszer maga
elé: „egy jó poénért eladnánk a
lelkünket is...")
Nem fogod, hiszen
mennyivel
több nagyobb bűnöm van, s azokért sem adtad! Fiad
vére által nem adtad.
Őáltala, aki az egyetlen közöttünk, aki sosem
volt morbid. Nem ölt szóval.
Pedig ha valaki megtehette volna, hát Ő bizony... Amikor azt
mondta, én vagyok,
a főpap szolgái a földre estek a hangjától.
Nem kiabált, mint én a gyerekekkel,
csak a leghétköznapibbat mondta: Én vagyok.
Nem akart morbid lenni. Csak meghalt. Pedig Ő élet volt. Ő volt
az élet.
A gyerekeimben
bontakozik az
élet, s nekem megadtad, hogy láthatom. Sőt! Részt
adtál nekem az életben. Mivel
magaddal egyenrangúnak tartasz, hihetetlenül nehéz
részt adtál.
Egyfelől
bontakoztassam ki
belőlük azt a csodálatos csírát -
szárat - törzset - virágot -
gyümölcsöt, amit
nem láttál meg az elátkozott fügefán.
Hihetetlenül nagy átalakítás!
Másfelől
tartsam meg őket
szentnek, hogy olyanok maradjanak, mint a gyerekek. Hihetetlen be nem
avatkozás...
Ments meg engem,
emelj fel,
mint Mátyás az okos asszonyt: hogy CSAK a Te kegyelmedből
dolgozzak! De abból
aztán nagyon!
Mert
Tenélküled nem fog
menni!!! Kérlek, adj száz pontot*,
mert
én egyet sem tudok gyűjteni!
Ámen.
Egy
ember a mennyország küszöbére kerül. Szent
Péter leül vele szemben:
- Kicsit modernizáltuk az eljárást, 100 pontot
kell gyűjteni, tudod, mint a
tévés vetélkedőkben.
- Rendben, értem. Kezdhetjük!
- Szerinted mivel lehet pontot gyűjteni?
- Hát, tízparancsolat?
- Remek!
- Nos, sosem paráználkodtam. Volt egy feleségem,
vele éltem le az életem,
hűségben. 5 évig udvaroltam neki, azalatt csak a
kezét fogtam meg. Semmilyen
tiltott fogamzásgátlást nem követtünk
el, 12 gyerekünk született...
- Rendben, ismerem a sztorit. Egy pont!
- Hmmm... Ja igen, mindig jártam misére, minden nap, nem
csak vasárnaponként!
Na jó, egyszer nagyon lázas voltam, akkor kimaradt egy
hét, s háromszor el is
késtem az Evangéliumról...
- OK, láttalak, ráadásul oda is figyeltél.
Ez is egy fél pont!
- Másfél pont??? ... Hát akkor én itt
biztosan nem fogok bemenni... Esetleg
Isten kegyelméből...
- Rendben, 98,5 pont!
Forrás:
www.igen.hu
Az
"Egy este II. János Pállal" szervezőinek fő
törekvése, hogy világnézettől
és tartózkodási helytől függetlenül
minél többen együtt tölthessenek
néhány
órát a pápára gondolva;
személyét, lelkületét – akár
magyarországi látogatásainak
emlékét is - felidézve. Az
együttlétnek számos formája
lehetséges: imádság,
koncert, filmnézés, előadás, csoportos
beszélgetés, fotókiállítás
stb. A
különleges este helyi programokra épül, amelyeket
bárki megszervezhet saját
településén a www.eletjel.hu honlapon
közzétett segédanyagok és támpontok
alapján, de egyéni bekapcsolódásra is
lehetőség nyílik. A kezdeményezés
részeként a budapesti Lehel téren
található Szent Margit-templomban
kiállítják
a pápa temetésén a magyaroknak
ajándékozott "Santo Subito" transzparenst,
amellyel olasz fiatalok kampányoltak az egyházfő mielőbbi
boldoggá-, majd
szentté avatásáért. A boldoggá
avatás szertartását másnap, május
1-jén 10
órától élőben közvetítik a
budapesti Szent István-bazilika előtti téren
felállított kivetítőn.
További
információ:
www.eletjel.hu,
info@eletjel.hu; Gégény István 20/770-8304
Képviselő
testületünk 2011.03.29.-i ülésén
aktualizálta a meglévő és élő
rendeleteket és megbízást adott
működésének könyvvizsgálói
átvilágítására. Döntés
született a Petőfi Sándor
Általános Iskola a nyáron lejáró
határozott idejű igazgatói állás
betöltésére
kiírt pályázat feltételeiről, valamint a
2011. évi közbeszerzési tervről.
Elfogadásra került az önkormányzat sport
koncepciója és döntés született az
iskola felújítás és műfüves
pálya megvalósulásra kiírt
pályázaton történő
indulásról is.
Közreműködő ügyvéd: dr. Molnár Arnold
Bejelentkezni a 06-20-823-1091
telefonszámon lehet
A következő időpont: 2011.május
16.
hétfő 17-18 óra között
Örömmel
tudatjuk!
A
múlt év végén sikeres toborzást
rendeztünk az általános iskolában, így
csapatunk két új őrssel gazdagodott. A leendő
kiscserkészek aktív tagjai
csapatunknak.
Az új lány őrs a Tulipán nevet kapta, melybe
hét kis tulipán jár. Nagy
szorgalommal és lelkesedéssel
sajátítják el a kiscserkész tudást.
Gyűléseink
szerda délutánonként vannak, melyen sokat
játszunk, dalolunk, és persze
nevetünk. :)
Az
őrs tagjai: Balla Boglárka, Magyaros Réka,
Fábián Flóra, Szrenka
Franciska, Lengyel Viktória, Fehér Viktória,
Lakatos Renáta. Vezetők: Holman
Eszter és Surman Cecília.
A
szintén újonnan alakult kisfiú őrs a Szajkó
nevet választotta. Az
őrsgyűléseket péntek délutánonként
tartjuk a cserkészházban. Az együtt
töltött
idő jó hangulatban telik, hiszen játékosan
sajátítunk el minden tudást, ami
segít abban, hogy igazi kiscserkészekké
váljunk.
A négy eleven kis őrstag: Benyó Bence, Erdős Krisztián, Gyurkovics Ádám és Szunyogh Balázs. Őrsvezetőjük: Balla Fanni.
Cserkészfarsang
Ebben
az évben is megrendezésre került
cserkészfarsangunk, melyen a csapat
apraja-nagyja részt vett.
A programunk fénypontja a felvonulás volt. A
Szajkó őrs rituális táncával a
bennszülöttek világába
csöppenhettünk, a kis Tulipánok pedig a
Százholdas
Pagony lakóinak hétköznapjait mutatták be. A
Kaméleon őrs egészen a kőkorszakig
kalauzolt bennünket a Flinston család
autójával. Ezután a vadnyugati
érzésbe is
belekóstolhattunk, a Katica őrs jóvoltából.
Majd csatlakoztak hozzánk lagzis
mulatók (Oroszlán őrs), óriás bébik
(Százszorszép őrs), illetve apácák is
(Nefelejcs őrs).
A felvonulás után játszottunk egy jót, majd
elfogyasztottuk az elmaradhatatlan
farsangi fánkot. A napot eredményhirdetéssel
zártuk, melyen nagy örömünkre
újonnan toborzott őrseink jeleskedtek.
Nefelejcs
őrs
Erdő
Péter bíboros, prímás március
21-én bemutatkozó látogatással
egybekötött
munkamegbeszélésen fogadta a Magyar Kolping
Szövetség országos egyházi
elnökét,
Kövesi Ferenc atyát; országos világi
elnökét, Laczhegyi Lászlót; országos gazdasági vezetőjét,
Szabó Jánost és országos
titkárát, Hudson Juditot.
Május
21-én a balassagyarmati műfüves pályán
rendezi ifjúságunk a már hagyományos
nemzetközi labdarúgó tornát.
Vendégeinkkel az erdei háznál is
találkozhatunk.
Ugyancsak
május 21-én országos közgyűlés
keretében a tavalyi év értékelése
és az idei
aktualitások kerülnek megbeszélésre.
Telefonszámaink.
340-228, 06-20-578-0867
Várjuk
hívását! A
Támogató Szolgálat vezetője
és dolgozói
1./ Április 24-e
HÚSVÉT NAPJA, KRISZTUS
FELTÁMADÁSÁNAK ÜNNEPE.
Húsvétvasárnap, és
húsvéthétfőn is fél 8-kor, fél
10-kor, Pusztaberkiben fél 12-kor lesznek a szentmisék.
2./ Május
1-től a szerda kivételével mindennap
este 7 – kor lesz a szentmise. Utána Májusi
ájtatosság A BARLANGNÁL. Szerdánként
a szentmise reggel van, a májusi
ájtatosság pedig este 7-kor a
Kálváriánál.
3./ Május
1-én, Irgalmasság vasárnapján lesz II.
5./
Húsvét és nyolcada miatt elmarad a
Búzaszentelés. Május első
csütörtökén, május 5-én, az esti
szentmise előtt, fél
7-kor könyörgünk jó termésért. A szentmisét
is azért ajánljuk fel, hogy Isten, a mindennapi kenyeret
ez évben is megadja
nekünk.
6./
Május 15-én lesz a fél 10-es szentmisén az
elsőáldozás. Előtte szombaton du. 5
órától lesz gyóntatjuk őket,
szüleiket,
hozzátartozókat.
4. Kuris Emese Katalin (Kuris Gábor - Nagy Bernadett- Pusztaberki)
HÁZASSÁGOT KÖTÖTT:
-
HALOTTAINK:
1. vasárnap - Szakács János,
felesége Kovács Rozália, Halaj József,
felesége
Konopás Mária és hálából
-
elhunyt édesanyáért és élő
családjáért
2. hétfő -
Fábián Jánosné sz. Dósa
Erzsébet, szülei és elhunyt
hozzátartozók
3. kedd
-
4. szerda
- József és Mária szülőkért,
élő és elhunyt családtagokért
5. csütörtök - Könyörgés
jó termésért (búzaszentelő)
6. péntek -
Urbán Ignác, Urbán és Kaba család
elhunyt tagjaiért
(alapítványi)
7. szombat
- Halaj Sándor, Boda és Valkó család
halottaiért
-
Vitéz Ferenc, szülők, nagyszülők, dr. Borsa
Mihály, szülei, testvérei és
nagyszülők
-
Antal Ferencné sz. Pálinkás Borbála, 3
gyermeke, Pálinkás és Antal család
élő
és elhunyt tagjaiért
8. vasárnap - Pálinkás János,
fia és hozzátartozók, Glózik család
elhunyt
tagjaiért
-
Boda Sándorné sz. Nagy Mária, édesanyja
és nagyszülei
9. hétfő -
10. kedd
-
11. szerda
-
12. csütörtök - Paczolai István és összes
elhunyt hozzátartozókért
13. péntek - Jakubecz Mihály,
felesége Mrekvicska Mária, gyermekei, élő
és
elhunyt családtagokért
-
Varga Jánosné sz. Dombai Erzsébet 1.
évforduló, férje, násza Jakubecz Gergely
és unokája
-
-
Hálából az 1961-ben végzett
diákokért és elhunyt
osztálytársaikért
14. szombat
- Hálából 56. házassági
évfordulóra élő és elhunyt
családtagokért
15. vasárnap - Koza Kálmán, felesége
Kristók Viktória, fiaik, menyük, vejük,
unokáik, valamint Koza, Kristók, Szrenka és Sipos
család halottaiért
16. hétfő -
17. kedd
-
18. szerda
-
19. csütörtök - Konopás Károly, szülei,
apósa, anyósa és hozzátartozók
-
Konopás András, felesége Kovácspál
Ilona, szüleik, nászáék és
hozzátartozók
20. péntek - Orem András (5.
évforduló), szülei, apósa, anyósa,
sógora,
sógornője, élő és elhunyt családtagok
-
Kosztrihán János, felesége Urbán
Mária, szüleik, gyermekeik és vejeik
21. szombat
- prof. Dr. Molnár Sándor, szülei,
nagyszülei és sógorai
-
Kristóf Ferenc, felesége, élő és elhunyt
hozzátartozókért
-
Kukkel József, felesége, és a család
élő és elhunyt hozzátartozóiért
22. vasárnap - Boda István, felesége Molnár
Margit, a család élő és elhunyt
hozzátartozóiért
-
Csillag Gyula, szülei, Szabó Vince, felesége
Kormosói Ilona, szüleik,
Mrekvicska Ignác és szülei
23. hétfő -
24. kedd
-
25. szerda
-
26. csütörtök -
27. péntek - Jakubecz János
és veje Kalmár József, élő és
elhunyt
családtagok
-
Gyurkovics Károly 1. évforduló, felesége
Sági Erzsébet és szüleik
28. szombat
- Szabó Ignác, felesége Vitéz
Mária 10. évforduló, szüleik,
nagyszüleik, nászuk Vitéz Sándor,
Záhorszki Jánosné
-
Záhorszki Erzsébet 1. évforduló,
szülei, veje, testvérei és
hozzátartozók
-
Valkó Vince, felesége Halaj Erzsébet, gyermekeik,
hozzátartozók, unokájuk
János, Dósa Sándor, felesége Balga Anna
29. vasárnap -
30. hétfő -
31. kedd
-