Kedves
Péter Atya!
Nehéz
szavakat találni a búcsú alkalmára.
Ezért hívom segítségül egy sokszor
elhangzott énekünk sorait: Utazunk érkezünk,
találkozunk és búcsúzunk, egy boldogabb
világról álmodunk.
Kedves Atya!
Te is így vagy most. Alig hogy
megérkeztél, máris a főpásztor
kérésére tovább utazol. Ám ne
feledd, az itt
eltöltött rövid esztendő nem múlt el nyomtalanul.
Nem feledjük felkészült
prédikációdat, mellyel alakulva
alakítottál bennünket, de az Imre bácsi
helyén beugorva, az együtt átbeszélt
felnőtt hittanok sem maradtak hatástalanok. Külön
örülünk annak, hogy hosszú
idő után ismét, közreműködéseddel, papi
vezetéssel lehettünk ott a Szentkúti
búcsún.
Most, hogy a
fogadott engedelmesség
értelmében, már a szolnoki testvéreink
szolgálatára indulsz, kérjük bennünket
se felejts el, mi pedig imádkozunk érted, hogy minden
helyzetben szolgálni tudd
az aratás urát, nemzetünk felemelkedése
érdekében.
Érsekvadkert, 2006.07.30.
Főtisztelendő
Apát Úr, kedves András atya!
Minden e
házhoz kötődő testvérem nevében
álltam most ide, az oltár mellé, hogy
köszöntsem egyházközségünkben
új és
reméljük a földi pályafutás
végéig tartó állomáshelyén.
Ám a rövid
beszélgetéseink a köszöntés formai
szavai helyébe a köszönet
kinyilvánítását
emelték.
Kedves
András atya! Köszönjük
Önnek, hogy 23 évi turai szolgálat
után, ismeretlenül is elfogadott bennünket, az
utóbbi időben hányatott sorsú
egyházközséget, ami nagy lemondásról,
hatalmas szeretetről egyaránt tanúskodik
és a szolgálat vállalásában ölt
testet.
A
szolgálat nagy kincs, a szolgálni tudás
pedig követendő erény, hisz abban a folyamatban mindig a
másik fél a kiemelt
személy. Oly jó volna ezt valóra váltani az
előttünk álló, kedvezőtlen külső
hatásokkal terhelt időszakban is. Ebben az első
lépés már megtörtént azzal,
hogy most és itt Érsekvadkert új
plébánosaként üdvözölhetem. Egy
többször is
énekelt dalocska sorai jutnak most eszembe, mellyel
közös szolgálatra hívok
minden jelenlévőt és az általuk képviselt
kis közösséget az alábbiak
szellemében:
Minden
kincsem az, hogy szolgállak Téged jó Uram,
Minden
kincsem az, hogy szolgállak Téged jó Uram.
Szolgálni
mind jobban,
Szolgálni
mind jobban!
Minden
kincsem az, hogy szolgállak Téged jó Uram.
Bízom
abban, hazaviszik és tovább adják a
szolgálat gondolatát és
közösségeikben a plébános úr
irányításával erre is
helyezik a hangsúlyt, ami egy új világ és
szebb jövő alapját képezi életünk
során.
Ehhez a
feladatteljesítéshez kérjük
szüntelenül az Isteni kegyelmet, hogy a
szolgálatból eredő cselekvéseink minden
helyzetben Isten dicsőségére legyenek és nyugodt
szívvel mondhassuk Isten hozta
hozzánk, haza, kedves András atya!
Érsekvadkert,
2006. 08.06.
Életem
útja közepén
- ó ezt az édes utat hogy
szerettem! -
Akit az Isten küldött, hogy
akarjon helyettem:
Új utat írt elém.
Még nem
is értem, hogy
kerülközött.
Csak tapogatom magam a
talárban,
Akár az egyszeri szabó a
bálban,
Mint Saul a pfóféták között.
Vonogatom a
vállam,
És hümgetem, furcsállom a
fejemben:
Hány ember volna boldog a
helyemben!
Hány volna hétszer különb
ide nálam!
Én nem kerestem, Isten látja
lelkem!
Az öreg
házat csak-csak
visszasírom,
A gyökereim ott eredtek,
Ott szerettem és ott
szerettek.
Ott, ott magától szólt a
sípom.
Ez más
világ!
Más életek másképp zenélnek!
Sok eső kell átültetett
gyökérnek,
Míg forran új csírát!
Ej, ahogyan van,
úgy a jó!
Durcás gyerekképp mit
ficánkolódom!
Aki átplántált ilyen kurta
módon,
Legjobban tudja, mi nekem
való.
Ami dolog, majd
csak
eligazítom:
Tudok úgy, mint más, a
kaszához én is,
Amilyen másé, lesz az én
kepém is,
És kebelemben itt a régi
sípom.
És lesz a
lelkekben is
otthonom!
Jó ember itt is van elég,
Aki a szívét tárja ki eléd,
S csak megérzik, hogy a
szívem hozom.
Hát
vállalom, amit a sorsom
ad,
Csak kettőért könyörgök
Istenemnek:
Uram, csak szívem
maradhasson gyermek.
Európa
nagyon beteg és jószerivel maga sem
tudja, hogy mi baja. Identitászavarai vannak, nyugati
felét nyomasztja a
gyarmatosító múlt miatti
lelkiismeret-furdalás, keleti felét a szovjet
kommunizmus megszállásának traumája.
Közben özönlenek a legális és
illegális
bevándorlók, akik átrajzolják a kontinens
etnikai és vallási térképét.
Szüntelenül folyik az új, minden eddiginél
nagyobb népvándorlás és az Európai
Unión belüli migráció. A liberális
álom lassan valóra válik: egész
Európa
afféle Kozmopolisz lesz. Az Európai Egyesült
Államok megvalósulását már csak a
közös ( keresztény múltat kihagyó)
alkotmány és a közös nyelv elfogadása
hátráltatja. A közös nyelv minden bizonnyal az
angol lesz (illetve marad), az
alkotmányon pedig erősen dolgoznak.
A legnagyobb
problémát az jelenti, hogy
nemcsak Európa, hanem az Amerikai Egyesült Államok
is beteg. Persze a lakott
világ jelenlegi urának betegsége nem olyan
vészes, erőforrásai még hosszú időre
elegendők, de a kulturális és civilizációs
válság jellege Európáéhoz
sokban hasonló, a liberális
kapitalizmus és a képviseleti demokrácia
krízisében mutatkozik napjainkban.
A
betegség okai és következményei már
nagyon
összekeveredtek. A demográfiai válság
és a vallási közöny. Az egyéni
önzés és a
cinikus relativizmus nagyon összekeveredett: Európa sokszor
megjósolt alkonya
itt van és tehetetlenek vagyunk. Az angol kormány
többet költ jelenleg a
muszlim, kínai és hindu vallási ünnepekkel
kapcsolatos megemlékezésekre, mint a
keresztény ünnepek méltó
megünneplésére, de a mi kormányunk
Vatikáni szerződés
módosító megnyilvánulásai is erre
utalnak. A brit belügyminisztérium elismerte
a hátrányos megkülönböztetést,
bár a belügyi szóvivő szerint a
kereszténység
történelmi és kulturális jelentősége
az Egyesült Királyság
történetében
vitathatatlan. Nem tudom a magyar belügyi szóvivő tenne-
hasonló nyilatkozatot?
Mint tapasztaljuk nálunk továbbra is balliberális
kormányzat van hatalmon,
melynek semmiféle érdeke nem fűződik a
kereszténység vallási, erkölcsi,
politikai, társadalmi és kulturális
megerősödéséhez, sőt, ha olykor burkoltan
is, inkább annak
gyengítését tűzte
zászlajára. Egy két uniós ország
kivételével
ugyanez a helyzet mindenütt. A politikai vita
gazdasági természetű, az
általuk működtetett média a gazdaság
jövőjével kapcsolatos ígéreteket
ütközteti, akárcsak Amerikában.: ki mennyivel
emel nyugdíjat, hol csökkent
adókat, a megsarcolásunkat , a tudás
megszerzésének megnehezítését pedig reformként adja el az arra vevő
b.nyájnak.
Ez
rettenetes. Mintha a süllyedő hajó
parancsnoksága azon vitatkozna, milyen színűre
fessék a fedélzetet. A hajótest
már a víz alatt van, de a festőbrigád még
dolgozik. A kreatív kommunikáció még
a jelszavakon dolgozik: Biztonság. Bátorság.
Igazságosság. Több munkahelyet
ígérnek a festőknek és a kreatív
kommunikátoroknak.
Keresztény testvéreim, ne legyenek kétségeitek: Európa beteg. Magyarország is beteg(erről beszélt Barsi atya is Sümegen). Csak a krisztusi erkölcs és a példabeszédekből megismert krisztusi józan ész segíthet rajtunk. A keresztény Magyarország, a keresztény Európa.
Tanár úr Pliscsabáról
Nem a
fájdalmak jelképét ünnepli a liturgia
és nem azt, amit a kereszt, mint ítélet
fája jelképez. Nem a szenvedést és nem
a vért. A fénybe borult kereszt
felmagasztalását ünnepeljük. A kereszt
eszköz
és nem cél. A kereszt megváltásunk
fája. Olyan fa, amely Jézus Krisztus által
üdvösségünk gyümölcsét hozza
Mit jelent
Jézus keresztje? Pál apostol az
Üdvözítővel való sorsközösség
jelének tekinti, amikor az mondja: „Krisztussal
engem is keresztre feszítettek.” Jézus Krisztus mintegy
összefogva magára vette
az emberiség szenvedését, ezzel megadta annak
értelmét. Vére az
átváltoztatás
misztériumává lett: „Ez az én
véremnek kelyhe”. A kereszt üdvösségünk
jele. S
mint jel ott van templomaink tornyán és belső
terében és sokunk lakásában. A
keresztvizet is kereszt rajzolatával öntötték
homlokunkra, e jel alatti
áldással távozunk a szentmisékről, de a
kereszt jele alatt nyugszanak
szeretteink temetőinkben.
Juliánusz
barát az őshazában maradt
magyarokat kutatta fel. Tengernyi szenvedés érte
útja során. Beszámolójában egy
különleges és élő
hagyományról tudósít.
A Kaukázus felől tovább vándorolva olyan
hívő emberekkel találkozott. Akik
kivételes tiszteletben tartották a kereszt jelét.
Egy olyan vidéken, ahol
háborúk dúltak, rablók fosztogattak
egészen kivételes hatása volt a kereszt
jelének. Akinek zászlaján szerepelt a kereszt, azt
beengedték, nem bántották,
annak enni és inni adtak. Azt befogadták. A kereszt jele
csodát művelt És ez
csak egy kis töredék történelmünkből.
Nekünk,
mai keresztényeknek vajon mit jelent
ez a fénybe borult jel? Mit üzen a kereszt
bölcsessége? Ahogyan a
múltban úgy ma is igaz, hogy nem
csak a megváltásunk, de minden igazán
értékes emberi mű és tett vagy életforma
a szenvedés, a jelképes
keresztvállalásával valósul meg,
attól a pillanattól
kezdve, hogy az anyák fájdalmak közepette
hozzák világra gyermekeiket. Az
emberiség kiemelkedői jellemei a vértanúk, akik a
szenvedés útján lettek
hősökké. Nagy küzdelmet vívnak meg
önmagukkal a kutatók és az olimpiát nyert
sportolók, a minden napok kis emberei egyaránt.
Egész életünk a gyümölcs termő
szenvedések és megpróbáltatások
által formálódik. Így érlelődik
hiteles
emberségünk, keresztény hívői mivoltunk. A
kereszt bölcsessége ennek megértését
és elfogadását jelenti. Erre utal a
Szentírás üzenete, amely szerint Krisztus
keresztje üdvösségünk záloga, egyben
reményünk horgonya. Olyan országban
élünk,
ahol jelentősen megnőtt az öngyilkosságok száma.,
mert szenvedni emelt fővel
nem tudunk. A keresztény ember
állóképessége, lelki ereje abból
fakad, hogy
Krisztussal könnyebben megtalálja szenvedései
értelmét „Krisztusba vetett hitem
nélkül már régen öngyilkos lettem volna”
nyilatkozta minap egy idős asszony.
Krisztussal és Krisztusban ismerhetjük fel minden napi szenvedéseink igazi értelmét, azt, hogy a kereszt üdvösségünk jelvénye. A fénybe borult keresztet ünnepeljük tehát :a Szent Kereszt felmagasztalását. S azt a csodálatos érzést idézzük meg, amit a Himalája sikeres hegymászói éreznek ott fenn a világ tetején. Azt, amit az olimpiai bajnok érez arany éremmel a nyakában nemzeti himnusza hallatán. És akaratlanul is a kereszt melletti tanúságtétel, amikor nyilatkozunk arról, hogy mindez mennyi lemondásba került. Nagy árat fizettünk érte, de megérte.
( B.L. jegyzete alapján)
A
Szentlélek nagy fergeteg-köpenyben
A Libanonra szállott.
A Libanon csúcsán egy cédrus állott.
Törzse obeliszk, feje korona.
A Szentlélek ráharsogott: Te fa!
Máriától a Szűztől most jövök.
Csirázik immár az Isten fia,
És áldott ő az asszonyok között.
Most rajtad a sor: ím vihar-kezemmel
Megáldalak: légy terhes a kereszttel!
Légy te is áldott minden fák között,
Érezd, hogy nő benned a feszület,
Éveid: a Megváltó évei,
Míg utatok egykor összevezet.
Rajtad csorogjon végig Krisztus vére,
Kidöntve majd magányod vadonából
Állítsanak a világ közepébe.
Ott áll majd minden árva faluvégen,
Ott függj a cellák kietlen falán,
Ős-fádnak ezer apró másaképpen.
Forgácsolódj szét millió darabra,
A Szabadító tekintsen le rólad
Millió megbilincselt életrabra.
A Szentlélek nagy fergeteg-köpenyben
Tovazúgott a Libanon felett,
Zúgásában ezer fa reszketett.
Ordító erdőn ment harsogva át.
Csak egy fa értette meg szavát.
Lehajlott óriási koronája:
Kereszt-sorsának megadta magát.
Egyszer
volt hol nem volt, van egy Érsekvadkert nevezetű
vármegye, annak egy Kolping
Családja, és annak a két kezemen meg sem tudom
számolni mennyi ifja.
Egyszer
biza a három idősebbik vitéz arra gondolt meg kéne
leckéztetni az ifjakat.
Tudták,
hogy már az előző években minden környező
várat meghódítottak, így arra
jutottak ha a vitézek nem mennek a várhoz a várat
hozzák ide a Kolping udvarba.
A
megmérettetés meg is lett hirdetve a környező
vármegyékben, így nagy
létszámú
érdeklődők jöttek Romhány, Csolnok
vármegyéből. Százhalombattáról biza
csak egy
vitéz mert eljönni. A három furfangos ifjú
igazi leckéket adott az A és B
osztályba sorolt vegyes csapatoknak.
Első
feladatunk az összetartás volt, ami abban jelentkezett,
hogy a Vadkerti vármegyében
el kellett menni egy extrém helyre és
osztályfotót kellet készíteni. A nagy
hőséget a vértjeink nem bírták, így
a hűvösebb Kolping házban folytattuk a
megmérettetést. Ez után iskolapadba ültettek
minket. Jött az angol, a matek, a
latin, a hittan és az irodalom után a
történelem. Ezek elméleti feladatok
voltak, amíg az okos vitézek fejében
pörögtek az agykerekek, addig a csapat
másik része aki a művészetben volt érdekelt
testfestést és címerkészítést
végzett. Mikor a vértjeink nem voltak már
forrók és az idő is lehűlt kissé,
kimentünk az udvarra a várainkhoz. Ekkor következtek a
gyakorlati feladatok.
Ügyes kezűek elkészítették a vár
makettjét, az ének-zene rejtvényt is
megfejtettük, majd a darts dobásnál a legjobb
célba lövők jeleskedtek.
Testnevelés
tantárgy magába foglalta a labdajátékokat
(Dekázás, tollaslabda, pókfoci).
Még
kettőkor a hatalmas hőség miatt aggódtunk, ötkor
már az eső elől menekültünk
várainkba.
Az
időjárás nem akadályozta meg a két
osztály küzdelmét és jókedvét.
Az
utolsó feladat nagy örömünkre vízibomba
dobálás volt. A szervező vitézeken
lehetett egész délutános agressziót
kiélni.
Mindenki a feladatoktól kifáradva, elkezdett segíteni készülődni az esti lakomára. Az étel szokás szerint paprikás krumpli volt.
Eredményhirdetésen
a B osztály vitézei örülhettek jobban, mert az
idei év ügyesebb és okosabb
osztálya ők lettek. A másik osztály sem
csüggedt el, mert ők is gazdagodtak
örömmel, új barátokkal és egész
délutános együttléttel.
A
vacsora után kareoke-val zártuk az estét. Itt
mindenki elénekelhette a maga
nótáját. Másnap gazdagabban ébredtek
és várják a következő
együttlétet.
Reméljük
a három idősebbik vitéznek maradt lelkesedése
és kedve a következő
megmérettetésre, mert Németország
tartományának Augsburg vármegyéjéből
jelezték
érdeklődésüket.
Köszönünk
mindent Arninak, Balázsnak és Csabinak.
Egy ifjú vitéz
Vissza az újság tetejére
-
szeptember
3-án a nagymise
után, a Hősök terén rövid
ünnepség lesz a
világháborúban elesett testvéreink
tiszteletére. Zászlóink alá várjuk
tagtestvéreinket.
-
Az Északi
körzet
focibajnokságát ismét a Tóalmási
Kolping Család rendezi a termál vizes Kemping
területén. Ide várják női és
férfi csapatainkat, hogy megvédjék, illetve
visszahódítsák a vándorserleget.
Természetesen szurkolókat is szívesen
látnak,
amivel nem élni vétek.
-
Szeptember 3.
hetétől ismét
tervezzük a felnőtt hittanokat, melyről pontos
információ a templomi
hirdetésekből szerezhető
-
A
tervezhetőség végett már
most jelezzük, hogy október 8-án Szentkútra
megyünk, hogy az imaévben a nemzeti
kegyhelyen is köszönthessük a Magyarok
Nagyasszonyát. A tavalyi évhez hasonlóan
a külső parkolóból körmenetben megyünk a
Kegytemplomhoz.
-
A
tagdíjak a Zachar családnál
fizethetők általában a vasárnapi nagymise
utáni megbeszélések alkalmával, de az
egyedi megoldás sem kizárt ezen a területen
Vissza az újság tetejére
A
gazdaság, a társadalom és a kultúra
globalizálódásával az emberiségnek
soha nem
látott méretű
és bonyolultságú problémákkal kell
szembenéznie.
Olyan
korban élünk, ahol tetteink a világ bármely
pontján élő embertársainkra, sőt a
teljes élővilágra
hatással vannak. Ez a globalizáció
eredménye. A globalizáció negatív
vetülete
pedig, a bevett tévhitekkel ellentétben, emberi
döntések és tettek eredménye,
nem pedig egy tőlünk függetlenül kialakult
törvényszerű jelenség. S ha emberek
hozták létre, akkor emberek meg is
változtathatják!
Civilizációnk,
története során először a 19 .században,
az ipari forradalom hatására kezdett
el globális
egységgé válni. A tömeges
távolsági kereskedelem, a vasút, a
gőzhajózás, a
világsajtó, a távíró mind ekkor
jelentek meg, alapjaiban átalakítva az emberi
teret és időt. A két
világháború visszavetette némileg e
folyamatot, hogy aztán a hetvenes években
újult erővel törjön felszínre. Ezúttal
óriási nemzetközi intézmények is
segítették a gazdaság és a
társadalom
globalizációját: szabadkereskedelmi
megállapodások, gazdasági
integrációk, a Világbank,
a Nemzetközi Valutaalap, a GATT, majd a Kereskedelmi
Világszervezet vagy
az OECD mind a második világháborút
követően jöttek létre.
De
történt még valami jelentős a hetvenes évek
környékén: alapvetően megváltozott
a közgondolkodás, így hát megváltoztak
a politikai rendszerek is. A piac hibáit
kijavítani
hivatott
állami beavatkozás elve helyett újra a szabad piac
dogmája kerekedett felül: az
abba vetett hit, hogy a gazdasági növekedés, a
szabad kereskedelem, a piac
minden problémánkra gyógyírt
kínálhat. Az új intézmények
és az új gondolkodás
eredményeként futótűzként terjedtek a
neoliberális politikai elméletek: a
privatizáció, a liberalizáció és a
dereguláció. E politikák
eredményeként pedig soha nem látott
méretűvé fokozódtak bizonyos
problémák: a
társadalmi egyenlőtlenségek országokon belül
és országok között is óriásira
duzzadtak, a környezet elkezdett rohamléptékben
pusztulni, veszélyeztetve
ezáltal a kulturális és ökológiai
sokszínűséget.
Szociális
hatások
A
gyarmatosítás következményeként
alakult ki az a munkamegosztás, amelynek
keretében a
déli, gyarmatosított országok a
gyarmatosítók nyersanyag
szolgáltatóivá,
mezőgazdasági intézményeivé
váltak. A Nemzetközi Valutaalap és a
Világbank évtizedek óta azon dolgozik,
hogy segélyekkel lássa el ezeket az országokat,
és arra ösztönzi őket, hogy
exportra termeljenek, mivel a segélyek önmagukban nem
elegendőek a gazdasági
fejlődéshez. Exportra pedig (a nemzetközi
munkamegosztás szerint) azt termeljék,
ami az erősségük, tehát mezőgazdasági
termékeket, nyersanyagokat...
Ez
két dolgot eredményez:
1.
A nyereséges feldolgozó tevékenységet az
iparosodott országokban végzik, így a
többletár a fejlett világ országaiban
adódik hozzá a termék
értékéhez. A harmadik
világbeli országok így felpumpált
áron vásárolhatják vissza
feldolgozás után az
árukat.
2.
Mivel minden déli ország fokozta a mezőgazdasági
termékek exportját, túlkínálat
alakult ki, amelynek hatására az árak
süllyedni kezdtek. Míg 1975-ben 8 zsák
kávé
áráért vehetett meg
a termelő egy traktort, 2000-ben már 40 zsák
kávét kellett hozzá eladnia. A
termelők így elindultak egy lefelé tartó
spirálon: ahhoz, hogy megéljenek,
többet kell termelniük.
Ehhez nemcsak új szerszámokra, új
technológiára, de gyermekeik munkaerejére is
szükségük
van. Kölcsönt vesznek fel- minél jobban rá
vannak szorulva, annál rosszabb
hitelkondíciók állnak rendelkezésükre.
Növényvédő szereket használnak -így
romlik a minőség, károsodik a környezet és a
termőföld. Kiveszik a gyerekeket
az iskolából -így megspórolják
a tandíjat és fokozzák a termelést. Mivel
szorult helyzetben vannak, már betakarítás
előtt eladják a termést árutőzsdei
spekulánsoknak.
folyt.
köv.
forrás:
www.fairvilag.org
Vissza az újság tetejére
Ebben
az évben Dömösön volt a hittantábor. A
színes programok mellett megcsodáltuk a
tájat is. Ellátogattunk az esztergomi bazilikához
és Visegrád csodálatos
fellegvárához. Dömösön pedig a
prépostság romjait tekintettük meg. Persze a
strandolás sem maradhatott el. A bobozást se
felejtsük ki.
Nevelőink
gondoskodtak arról is, hogy a táborhelyünkön se
unatkozzunk, vetélkedőt
szerveztek. A tábort 4 csapatra osztották. A
vetélkedő az Árpád-házi szentekről
(Árpád-házi Kinga, Erzsébet, Jolán
és Margit) szólt, az ő életüket
mutatták be
a csoportok. A tábor végén mindenki kapott
ajándékot. A táborban két
szülinapost is ünnepeltünk, természetesen őket is
megajándékoztuk.
Az
utat hajóval tettük meg, oda és vissza is, ami
nagyon élvezetes volt. Bár jó
volt hazajönni, kicsit bántuk, hogy vége van a
tábornak.
Bertalan
Vivien és Balla Bernadett
Vissza az újság tetejére
Nem mondhatom őszintén Jézusról, hogy szeretem, ha van olyan ember, akit kizárok szeretetemből, jelentette be az erdei háznál Farkas István piarista atya, a lelki gyakorlat délutáni bevezetőjében. Hisz minden ember a Isten képmásaként lép a teremtés színpadára, így a szeretet megvonása valakitől az Isten szeretetét teszi felületessé.
Nem
könnyű mindenkit szeretni. Ha nem jó az
Istenkapcsolatom, akkor az emberi vonatkozásúak is
csorbát szenvednek. Fontos
az is, hogy mások elfogadása, az önmagunk
elfogadásának, ismeretének szolgál
alapjául. Ez a folyamat erősíti a szeretet egyetemes
jellegét, ami kivételt
legfeljebb a rászorultság mértékében
és nem öncélúan tesz.
A szeretet
hiánya a konfliktusok fő forrása.
A szeretet igazi ellentéte ezért sem a harag, hanem a
jéghideg sátáni
leheletként megnyilvánuló közöny. Ilyen
környezetben természetesen válnak
gyakoriakká életünkben a konfliktus helyzetek. A
szeretetet ( lelki békét) is
csak úgy lehet megőrizni, ha tudom azt, hogy minden nehéz
esetnek pozitív
szerepe van életünkben. Örülni kell annak, ha
életünk fáján harkály jelentkezik
és nem papagáj, hisz az előbbi, ha fájdalmakat is
okoz, kiszedi belőlem a
férgeket (jellemhibákat), míg az
utánzó madárka felületes
hízelgéssel lopja be
magát életünkbe, letérítve ezzel a
krisztusi útról. Tartsuk tehát szem előtt
azt, hogy az ellenségeink papagáj módon
dicsérnek, míg az igazi barátok,
harkályi hozzáállással a hibáimat
és nem a személyemet veszik górcső alá a
jelenlétemben.
A
konfliktusoknak mindig van alapja. Sokszor
szinte kisugárzik belőlünk saját
konfliktusunk, ami bölcs hozzáállással
könnyebben kezelhető. Nehezebb válfaja
ennek, a kívülről nem látható
gyanakvás, amit kívülről leszerelni nem lehet.
Ugye előfordult már életünkben, hogy valakiről
rosszat gondoltunk, netalán
mondtunk is, vagy tettek is követték azt. Ha belegondolunk
egy ilyen
szituációba, beláthatjuk azt, hogy a
cselekménnyel mi is rosszabbá váltunk,
függetlenül cselekményünk igaz, vagy hamis
voltától. Ebben a folyamatban
könnyen a megszólást valósítjuk meg
azzal, hogy olyannak mondjuk mindazt, akire
nem tartozik a mondandóm tartalma. Ez már bőven
kimeríti a bűn fogalmát is,
hisz az ítélkezéssel
Isten jogait
bitoroljuk. Döntőbírói szerepkörrel
válunk farizeussá, amit a vakok közt a
félszemű is óriás képzete hamisan
erősít.
Jegyezzük
meg! Nekünk nem a köztörvényesek
etikája, hanem az Atya tökéletessége a
mércénk. Ezért mások
kritizálásával ne akarjuk elterelni figyelmet saját hibáinkról, mert ez
csak fölösleges
energia emésztő folyamat. Fordítsuk azt inkább
saját hibáink száműzésére, hisz
azok kijavítására emberi vonalon egyedül mi
vagyunk képesek.
Ez nem
jelenti a kritikánk elnyomását, mert
ha társamat nem figyelmeztetem a
bűnének én is hordozójává
válok. Tehát a kritika kötelező, de a
közvetítők
alkalmazása tilos.
A kritika
eltávolodást okozhat. Ezért mindig
keresni kell a kibékülés útját.
Ugyanis, ha én nem bocsátok meg Neked, nekem az
Isten nem bocsát meg! Ilyenkor, balekságunk végett
,kapnak röhögő görcsöt az
ördögök. Jézus tudja mi lakik az emberben,
mégis megparancsolja az ellenség
szeretetet. Ő nem állít lehetetlen feladat elé
bennünket. Ha már magunkat nem
sikerül, legalább az Istent próbáljuk
abszolút komolyan venni. Ezzel agresszió elnyelő
emberré válhatunk és kezelhetővé
válik minden helyzet
Érsekvadkert, 2006-03-27. „
Krónikás”
Vissza az újság tetejére
Nevem Dr. Kovácsné Nagy
Mária
független
polgármester-jelöltként a FIDESZ és a KDNP
támogatásával indulok az őszi
helyhatósági választásokon. 1959.
szeptember 2-án
születtem Érsekvadkerten. Felsőfokú
egészségügyi és pedagógiai
végzettségem van.
Férjem Dr. Kovács János, Érsekvadkert
háziorvosa. Két egyetemista és egy
gimnazista fiam van. Érsekvadkerti Önkormányzat
Képviselő-testületének tagja
vagyok. Nyolcadik éve dolgozom a Szociális és
Rehabilitációs Bizottságban, melynek
negyedik éve elnöke vagyok. 2001-tól vezetem az
Érsekvadkerti KALÁSZ (Katolikus
Asszonyok és Lányok Szövetsége) csoportot.
Születésem
óta minden szállal Érsekvadkerthez
kötődöm. Szívemen viselem falunk
fejlődését, az itt élő emberek
boldogulását,
jelenleg is képviselőként ezen fáradozom.
Meggyőződésem, hogy polgármesterként
még többet tehetnék településünk
és a lakosság érdekében.
Célom az, hogy a lehetőségekhez mérten
javítsak az itt élő emberek
életkörülményein. Becsületes,
lelkiismeretes
munkával azon leszek, hogy szép, virágos
környezetben mindenki -fiatal és idős egyaránt
- jól érezze magát, és itt, ebben a faluban
találja meg boldogulását. Mindezek
eléréséhez azonban szükségem
van a lakosság támogatására.
Kérem, Tegyünk Együtt
Vadkertért!
Érsekvadkert, 2006. augusztus 20.
Tisztelettel:
Dr. Kovácsné Nagy Mária
polgármester-jelölt
Vissza az újság tetejére
Kereszteltek:
Szunyog Nikolett /Szunyog
Péter - Farkas Szilvia/
Kristóf Anna /Kristóf Viktor
- Jass Lívia Mária/
Guba Máté /Guba Zoltán -
Fábián Szilvia/
Virág Alexa Evelin /Virág
Ernő Csaba - Németh Anna/
Győrfi Roland /Győrfi Mihály
- Virág Tímea/
Vitéz Zsombor Márk /Vitéz
Csaba - Genzelmann Hajnalka/
Valent Réka Mária /Valent
Péter - Konopás Erzsébet/
Híves Sarolta Borbála /Híves
Tamás - Tamás Erika/
Híves Emese Teréz /Híves
Tamás - Tamás Erika/
Házasságot
kötöttek:
Csábi István -
Hornyák Kitti
Kaba Lóránt - Pincze
Dorottya
Halottaink:
Kovács Jánosné
Radics Ferencné Mátyás Mária
Mészáros Károly
Bicskei József
Opitz Pálné Alaksa Mária
Urbán Sándor
Kordics Jánosné Pálinkás
Anna
Berecz Károlyné Czinege
Rozália
Vígh Pálné Puck Katalin
Madaczki János
Fábián Istvánné Laczó Ilona
Vitéz Istvánné Erdős Mária
1. péntek
-
Záhorszki Ignác, szülei, testvérei, valamint
Nagy Sándor, neje Kristók Ilona és
fiuk Sándor
2. szombat -
Súth Antalné, férje, fiuk, szüleik és
unokavejük
-
Pálinkás László és neje, 2
vejük és nagyszülők
-
Csékei Lajos, neje, Homolya Ignác, neje, gyermekeik
és a család halottai
3. vasárnap -
Busai Kázmér és szülei
-
Szabó János halálának 1.
évfordulója
-
Molnár István, szülei, testvérei,
apósa Murányi Lajos, felesége és
elhúnyt
hozzátartozók
-
Sulcz Pál, szülei, 2 testvére, valamint Szabó
János, szülei és hozzátartozók
4. hétfő -
Laczó Jánosné halálának 2.
évfordulója és hozzátartozók
5. kedd
-
6. szerda -
7, csütörtök -
Élő és elhúnyt családtagokért
8. péntek -
Pálinkás és Nemcsok család halottai
és hozzátartozóik
9. szombat -
Fábián Józsefné és
hozzátartozók
10. vasárnap -
Urbán Ignác, szülei és a Kaba család
halottai
-
Szabó János, 2 gyermeke, szülők, nagyszülők
és hozzátartozók
-
Szeitleber és Pintér család halottai
11. hétfő -
12. kedd -
Berecz Károlyné, szülei, apósa,
anyósa, Radics Ferencné és
hozzátartozók
-
Kristóf Józsefné szül. Antal Mária
13. szerda -
14. csütörtök
-
15. péntek -
Szabó Ignác, neje Záhorszki Margit, 2 fiuk
János és József és
hozzátartozók
16. szombat -
Boda János, 2 neje, szüleik, testvéreik,
sógora Gréczi István és
hozzátartozók
-
Fülöp Károlyné halálának 5.
évfordulója, Mészáros Károly
és felesége
-
Péter István és Boda Gergely hősi
halottakért, szüleikért és
hozzátartozóikért
és Kovács Gergelyért
17. vasárnap -
Kristók József, neje Varga Margit és
hozzátartozók, Szabó Gergely és szülei
18. hétfő -
19. kedd -
20. szerda -
21. csütörtök
-
22. péntek -
Kurfis István hősi halott, 2 felesége, nagyszülők,
nászuk és nászasszonyuk,
Forgács József és Forgács
Józsefné
23, szombat -
ifj. Valkó János, Valkó és Varga
nagyszülők és hozzátartozók
-
Varga Imre, szülei, Szakács József és
családja, valamint Dombai Sándor, neje
Lecskó Margit 1. évforduló
-
Boda Istvánné szül. Dombai Rozália 1.
évforduló, Pálinkás Ignác, neje Boda
Ilona és hozzátartozók
24. vasárnap -
Csillag István, felesége Kristók Mária
és szüleik
-
Pálinkás István, felesége Erdős
Mária és szüleik
-
Kristóf Ferencné, férje és
hozzátartozók, Kukkel Józsefné,
férje és a család
halottai
25, hétfő -
26. kedd -
27. szerda -
28. csütörtök
- Paulicsek Ignácné és férje
29. péntek -
Molnár János, neje Záhorszki Margit és a
család halottaiért
30. szombat -
Paulicsek Ignácnéért és
hozzátartozókért
-
Németh István, felesége, Jakubecz és Varga
család halottaiért
-
Halaj Ignác, neje Kosztrihán Mária, fiuk,
vejük és szüleik