Hónapokkal
ezelőtt olvastam az érdekes hírt, hogy a halfogás
terén az az ember tartja a
világrekordot, aki 1000 különféle halat fogott
már. A sikeres fogások után
mindig lefényképezte a halat, aztán a
legtöbbjüket visszaengedte a vízbe. E
szép teljesítményhez nem kevesebb, mint 10
évre volt szüksége, s minden
szabadidejét ezzel töltötte. Bejárta már
a fél világot, halászott már tengeren,
folyón és tavon egyaránt. Nem szeretném
lekicsinyelni teljesítményét, de
tulajdonképpen nem is olyan sok az 1000 féle hal, ha
figyelembe vesszük, hogy
legalább 30 ezer halfajtát tartanak nyilván.
Napjainkban a horgászat hobbinak,
kikapcsolódásnak számít, de
természetesen vannak olyanok is, akik számára a
halászat komoly mesterség. A horgászok
könnyen túlzásba esnek, s emlékezetükben
az idő múlásával egyre nagyobbra nőnek a halak. Az
igazi halásznak nem érdeke a
nagyotmondás, mert abból aligha tudna megélni.
Számára létkérdés, hogy
sikeres-e a mindennapi munka. Péter, az ő testvére
András, valamint a másik
testvérpár, Jakab és János
számára, akikről a mai evangéliumban hallottunk,
nem
hobbi volt a halfogás. Nekik ez volt a mesterségük,
s ebből tartották el
magukat és családjukat. A halászat kemény,
mindennapi munka volt számukra, amit
bizonyára már évek óta gyakoroltak. Minden
megváltozik azonban számukra, amikor
Jézus elszólítja őket mesterségüktől:
„Kövessetek engem, és én emberek
halászává teszlek titeket!” (Mt 4,19). A
meghívottak érzik, hogy rögtön
indulniuk kell, s feleletük nem tűr halasztást. Nem
késlekednek, nem kezdenek
el azon tűnődni, hogy mi vár rájuk, s
tulajdonképpen nem mérlegelik gyors
válaszuk következményeit. Azonnal indulnak, s
Jézus követői lesznek. Bizonyára
nem értették, hogy mit jelent az emberhalász
kifejezés, de nem kérdezték meg, hanem
egyszerűen és határozottan rábízták
magukat Jézusra, akit ezzel elfogadtak
Mesterüknek. Ennek háttérében azonban ott
húzódik Jézus bizalma is irántuk,
hiszen előzetesen ő sem kérdezett tőlük semmit, nem
kérdezte őket
képességeikről és
szándékaikról, nem vizsgálódott
családi körülményeikkel
kapcsolatban. Csak egyszerűen meglátta és meghívta
őket. A bizalomteljes
meghívásra, csak ugyanilyen bizalommal lehet felelni, s e
kölcsönösség lesz az
alapja a Mester és a tanítványok
kapcsolatának. Jézus tanítványaivá
fogadja
őket, a halászok pedig elfogadják mesterüknek őt. Az
emberhalászat igazi
jelentését akkor érthetjük meg igazán,
ha a történetet nem csupán úgy
értelmezzük, hogy Jézus tanítványokat
gyűjt maga köré, hanem kiszélesítjük
abban az értelemben, hogy Jézus társakat
választ magának, munkatársakat választ
az emberhalászatra. Hiszen ő maga is emberhalász, akinek
hivatása az emberek
összegyűjtése és megmentése. Ugyanerre a
feladatra hívja meg a két testvérpárt
és később a többi tanítványt is.
Péterről, a halászról ma nem tudnánk
semmit,
ha annak idején Jézus nem emelte volna ki
bárkájából és nem bízta volna
rá az
Egyház hajója vezetését. Nevét nem
jegyezték volna le az evangélisták, ha
halász maradt volna. Jézus egy új, nagyszerű
feladattal bízta meg, kiemelte őt
a hétköznapi szintről. Napjainkban is sok fiatal szeretni
kiemelkedni a
hétköznapok középszerűségéből.
Szeretnének valami nagyot alkotni, valami
maradandót létrehozni, szeretnének valami
igazán értékesért fáradozni.
Szeretnék az életüket egy nagyszerű célra
felajánlani. Milyen jó volna, ha ez a
bennük élő nemes szándék, ez a
tettrekészség belesimulna Isten tervébe, s
megéreznék,
hogy az emberhalászat, az emberek szolgálata a
legnagyszerűbb feladat, amire az
ember vállalkozni képes. Milyen jó lenne, ha
meghallanák a Jézus követésére
hívó szót és az első
tanítványokhoz hasonlóan azonnal
indulnának. Nem ezer, nem
is csak tízezer, hanem még ennél is több
ember várja az emberhalászok munkáját.
Nincs csodálatosabb hivatás, mint
megvalósítani Krisztus szavát, s gyakorolni
az emberhalászatot.
Horváth
István Sándor
Lukács
András, az érsekvadkertiek prézese imával
nyitotta meg a napi programunkat,
majd felolvasta Kövesi Ferenc atya, országos prézes
levelét, melyben megírta,
hogy lélekben velünk van, amit a Pécsett
értünk, jelenlévő családokért
felajánlott szentmisével pecsételt meg.
Június
negyedike van. 91. évfordulója Trianonnak. Nem
mehettünk el szó nélkül az
országunkat feldaraboló esemény mellett. Erről a
romhányiak elnöke, Lacsny
Péter adott rövid áttekintést,
felidézve abban a nemzetünket megsemmisíteni
akaró törekvések tömkelegét. Az
előadás túl mutatott önmagán, hisz arra
irányította figyelmünket, hogy ez a nap az
emlékezés mellett ma már a nemzeti
összetartozás napjává nőtte ki magát
A
kis ünnepséget a Boldog Asszony Anyánk
énekkel zártuk, megköszönve neki azt,
hogy ennyi vész és vihar után vagyunk,
élünk és élni akarunk palástja alatt.
A
Via Margaritarium Zarándok Egyesület vette át a
szót és „Zarándokolni jó”
címmel vetített képes bemutatót tartott
életükről. A képek kisugárzása,
melléjük fűzött ismertetők egyértelművé
tették számunkra mi a különbség a
zarándoklat és a gyalogtúra között. Nem
kis elhatározás kell ahhoz, hogy valaki
gyalogosan, neki vágjon a Mátraverebélyt
Máriacellel összekötő,
30 napra
tervezett 754 km-es útnak. Anna és négy
társa sugárzó arccal mesélte a
megpróbáltatásokat, a z útközben
feléjük irányuló szeretetet, a minden napra
meghatározott elmélkedések és
Szentírási szakaszok, csendek, erőt adó
hatását.
Testüket ugyan megviselte a nehéz terep, viszont
lélekben teljesen felüdültek e
hosszú út alatt. Távlati terveikről is ejtettek
egy pár szót, mintegy
kapcsolódva a trianoni bevezetőhöz. A
békediktátum 100. évfordulóján 1920
fővel
Franciaországi zarándokút
szervezésébe kezdtek. Az egyen pólójuk
terve kész is
van. Mellrészét az öt darabra szakított
Franciaország térképe díszíti majd
az Igazságot
Franciaországnak felirat kíséretében. Kellő
előkészítés mellett biztos
figyelemfelkeltő lesz e nemes ügyben zarándokúton
lévő népes csapat. S ha
leveszik hátizsákukat, elégtételként
a feldarabolt Nagymagyarország lesz
látható Igazságot Magyarországnak
szövegkörnyezetben.
Amíg
a sátrakban a helyiek előkészítették az
ebédet, a Pázmány néptánc
együttes
rövid bemutatója hívta fel a figyelmet, hogy innen
nem kell hazasietni, hisz a
bemutató mellett tánctanításra is
vállalkoznak a délután folyamán.
Az
ebédet rövid erdei séták, a gyermekek
játszóházi és lovaglási
élménybeszámolói
követték, mintegy ráhangolódva ezzel dr Beer
Miklós püspök atya családok
évéhez
igazodó előadására. Sok érdeke dolgot
hallottunk a közel másfél óra alatt a
családok és a kolping családok kapcsán,
amit a gyermekek háttér zsivaja tett
még élőbbé, hisz gyermekek nélkül
nincs család sem. Ők itt zsibongva szívták
magukba a légkör illatát, a családi
gazdaságok életkorhoz igazodó házi
feladatai, háttérbe szorítva ezáltal az
önzés előtérbe kerülését. Ne
rázzuk hát
le kényelmi
szempont végett gyermekeinket Adjunk nekik
lehetőséget, hogy a
szeretet alapján általunk átadott tapasztalatokkal
felvértezve vigyék tovább
örökségüket.
Volt
szó aktuális napi politikai kérdésekről is,
melyek közül a „talicskával ás
lapáttal is lehet autópályát, gátat
építeni” volt a legmegnyerőbb, hisz az
értelmes munka által érték és
önbecsülés egyaránt születik, amire nagy
szükség
is van értékválságban szenvedő
világunkban.
Az
előadás alatt megérkeztek régi barátaink,
Sillye Jenőék is, akik a püspök
atyánkat követték a színpadon
pünkösdre hangoló dalaikkal, a dalokat
összekötő
elmélkedésekkel, közös énekléssel.
Csak
úgy rohant az idő. Máris délután 5
óra van. Kezdődik a szentmise, melyen közel
kétszázan vagyunk. Jenőék
kíséretében szállnak a dalok Isten
felé erről az
erdei tisztásról, jelét adva annak, hogy a
keresztény közösségek olyan erő
birtokosai, amely kiutat mutat az önzés végett az
IMF hitelnél is jobban ránk
nehezedő korlátok közül.
A szentmisével
nem ért véget a program. Igaz a
csepeli, dányi, váci, romhányi, újpesti,
józsefvárosi, esztergomi,
balassagyarmati vendégeink folyamatosan elindultak
hazafelé. Ám a tánceggyüttes
és zenei kísérete maradt kicsik és nagyok
örömére, hisz e szép nyári estén
a
néptánc és népdal számos
fortéjával bővült ismeretanyagunk.
A rendezvény ugyan véget ért.. Ám az emlékek tovább élnek a jövő évi találkozó reményében, ahová téged is várlak kedves olvasónk, aki most nem tudtál, vagy nem akartál kiszállni a mindennapok egyhangú mókuskerekéből.
Évad,
2011.06.04 emjé
Az
érsekvadkerti Karitász-csoport tagjai 2011. május
28-án a Váci Egyházmegyei
Karitász találkozóján vettek részt.
A
programismertetés után Dr. Beer Miklós
püspök atya köszöntötte a résztvevőket,
majd a Feltámadt Krisztus dicsőítő
énekkel
nyitottuk meg a napot. Rövid bevezetőjében arra mutatott
rá, „hogy aranyunk,
ezüstünk ugyan nincs, de van a feltámadt Krisztus.”
Ezzel azt fejezte ki,
bármilyen keveset adunk, az országunknak,
embertársainknak, az mégis sokat
jelent. Rávilágított arra is, hogy
egyházunk már a II. században is ugyanazt
hirdette, amit most a XXI. században: a keresztény ember
nem öli meg a
magzatát, nem lesz hűtlen, és erkölcsös
életre törekszik! Megköszönte minden
Karitász-tag áldozatos munkáját, amit az
elesettek, a rászorulók szolgálatában
végez.
Köszöntése
után Dr. Kocsis Imre tanár atya tartott előadást
az irgalmasság gyakorlásáról,
a megbocsátásról, a sérelemről és az
adakozásról.
Mit
jelentenek ezek a megállapítások nekem és
másoknak? Azt, hogy rászorul Isten irgalmára
minden ember, bármilyen nézetű is. Megbocsátja a
sérelmet, akkor is, ha nem kér
bocsánatot. Nem viszonozza a sérelmet. Az adományt
mindig együttérzésből adja.
Isten a jókedvű adakozókat kedveli. Minden helyzetben
velünk van az Isten. A
Szentírásból sok útravalót kaptunk
Imre atyától. „Az adomány egyenlő az
áldozattal” – ezzel a gondolattal zárta
előadását az atya.
A
drégelypalánki Karitász-csoport
beszámolója után megebédeltünk.
Utána
a nyári tábor életéből rövid
filmvetítés következett. Örömmel
láttuk, milyen
tartalmas programokkal készültek a szervezők, hogy a
gyerekek jól érezzék
magukat. Az előadások az érsekvadkerti és
nagymarosi Karitász-csoportok
beszámolóival folytatódtak.
A
Karitász központi vezetője, Martos György az
egész napot értékelve
megállapította,
hogy jó ügyet szolgálunk.
Szentmisével
zárult a nap. A püspök atya Isten
áldását kérve bocsátott el utunkra.
Tekintélytisztelet
nélkül nincs közös emberi élet! Ez olyan
igazság, melyet tulajdonképpen
bizonyítani sem kell. Csak nézzünk szét a
világban: ahol már hárman is élnek
együtt, már kell, hogy egyik parancsoljon s
irányítsa az életet.
Kell
a tekintély, kell az engedelmesség, ami napjainkban
nagyon megcsappant s
mindenkinek nehezére esik. Mint tiltakoznak, mint
érvelnek és okoskodnak az
emberek az engedelmesség ellen! Mióta az égben
fellázadt az angyalok egy része
az Isten ellen és vezérük ajkát elhagyta a
sátáni gőg szava: „Ne
szolgáljatok!”, azóta sokszor ismétlődnek e szavak
az emberi ajkakon.
Napjainkban talán még fel is erősödött
és vált tömegessé, mert a sátán
mai
földi segítőtársai tervszerűen ingatják meg
az emberek tekintélytiszteletét.
Van-e ma gyermek, aki nem akar minden jobban tudni, mint az apja? Van-
e
tanuló, aki nem okosabb mesterénél?
Van-e polgár, aki nem tudná jobban vezetni az
országot, mint a kormányzó
férfiak?
Ez
a „mindig mindent jobban tudás” valóságos
járványos betegség, amelynek forrása
a nem régmúlt idők álbölcsessége is.
Annyit beszéltek az emberek fülébe
szabadságról, önrendelkezési jogról,
az egyén szuverinitásáról, hogy az ember
végül is elhitte, hogy aki szótfogad és
elismer maga fölött tekintélyt, az rabszolga,
s az a hős, aki minden tekintély ellen lázong.
Ma
is sokan vannak, akik az embereket így
lázítják: „Akik fönt vannak, azok
ingyenélők. Könnyű dolguk van. Alig tesznek valamit. Nem
dolgoznak. Csak
eltartatják magukat.”
Milyen
könnyű az embereket ilyen izgatással
megszédíteni! Nem veszik észre, hogy
egészen úgy ítélnek, mint az a kisgyermek,
akit édesapja először vitt el hosszú
hajóútra.. A kisfiú nagyon élvezte az
utazást, a matrózok
sürgését-forgását.
Csak a kormányossal nem volt kibékülve, amit meg is
jegyzett édesapjának. Itt
mindenki dolgozik, csak az az egy bácsi ott az üvegablak
mögött, az áll
tétlenül. Igaz néha mozdít egyet a
karján, ennyi az egész ténykedése. Tudod
kisfiam, felelte az édesapa, a látszat ellenére
mégis ő végzi a legnehezebb
munkát. Az ő éber szeme és
irányítása nélkül hiába
való lenne a többiek
munkája, hisz soha sem érnénk el igazi
célunkat.
Persze
a kisgyermek nem tudhatta ezt, míg a
lázítással megszédített ember nem is
akarja tudni. Pedig a Teremtője, az Úr Isten, több
ízben és egész
határozottsággal kel védelmére a
tekintély megbecsülésének a
Szentírás szavai
által. Ugye közismertek az „adjátok meg a
császárnak, ami a császáré,
és
Istennek, ami az Istené” jézusi jó tanács.
És mi hogyan váltjuk ezt
valóra? Nem vagyunk e hajón
lévő kisfiú
értékszintjén? Bizalmat adva megválasztunk
vezetőket minden szinten, hogy aztán
véka alá rejtve tekintélytiszteletünket,
lázítással nehezítsük mindannyiunk
előbbre jutását? Ellenszegülünk, ahelyett, hogy
közreműködnénk. Pedig, ha
figyelmesen elolvassuk a római levél 13 versét,
Szent Pál egyértelművé teszi
azt, hogy az ellenszegülők önmaguknak szereznek
elitéltetést. Hogy
elkerülhessük az elítélést, lebegjenek
szemünk előtt Szent Péter apostol intő
szavai: „Az Istent féljétek, a királyt
tiszteljétek!”
(T.Thamér
1929)
Colton Burpo
műtétje után megdöbbentő halál közeli
élményekről
számolt be, többek közt arról, hogy van a
mennyországban egy nővére – akinek
létezéséről nem tudhatott. A most tizenegy
éves fiún 2003-ban egy későn
felismert vakbélgyulladást követően életmentő
műtétet kellett végrehajtani.
Válságos állapotban 17 napot töltött
kórházban.
Négy
hónappal később, amikor egy alkalommal a
kórház mellett
hajtottak el, apja tréfásan megkérdezte, van-e
kedve visszamenni. A gyerek így
felelt: „Itt volt az, hogy énekeltek nekem az angyalok.” –
„Belenéztem a
tükörbe: halálosan komolyan beszélt” –
emlékezett vissza az apa. Colton ezután
elmondta, hogy a túlvilágon járt, ahol
találkozott Sámsonnal, Keresztelő
Jánossal és Jézussal, aki „hatalmas nagy volt,
ragyogó, tengerkék szemekkel.”
A szülők
hitetlenkedve hallgatták; úgy vélték, ezek
a képzetek a
gyerek által ismert bibliai történetekből
származhattak. Ám amikor Colton
elmondta, látta, hogy hol voltak a szülei, miközben ő
a műtőasztalon feküdt,
megdöbbentek. Anyja – mint mondta – egy másik
szobában telefonált, apja pedig
egy kis szobában imádkozott, miközben ő végig
Jézus ölében ült. „Megdöbbentett,
hogy tudja, hol voltam a műtét alatt – mondta az apa. – Mert ezt
sem az orvos,
sem a nővérek, sem a feleségem nem tudta. De a gyerek
igen.”
Ugyancsak
meglepte őket, amikor Colton elmondta, hogy apai
dédnagyapjával is találkozott, akit
részletesen le is írt, noha nem ismerte.
Az igazi
megdöbbenés azonban az volt, amikor azzal állt anyja
elé,
hogy neki két nővére van. Anyja azt felelte, hogy
bizonyára a nővérére és az
unokanővérére gondol, de Colton így
válaszolt: „Nem. Két nővérem van. Volt egy
kisbaba, aki meghalt a hasadban, nem?” Az anya egy interjúban
elmondta: a
család soha egyetlen szóval sem említette a
vetélést Coltonnak, sőt ők maguk
sem tudták, hogy az elvetélt magzat kislány volt.
„Olyan belső fájdalom volt
ez, amiről még a barátainknak sem beszéltünk.
Amit Coltontól hallottunk,
először nagyon mellbevágott, de utána
megkönnyebbültünk, hogy a kislányunk –
akiről nem is tudtuk, hogy lány – jól van. Colton
elmondta, milyen, és hogy úgy
ölelgette, mintha sohasem akarná elengedni.”
„A
mennyországban levő nővérét, akiről nem tudhatott,
nem
találhatta ki; semmiféle emléke nem lehetett vele
kapcsolatban. De micsoda béke
töltött el bennünket, micsoda gyógyulás!
Olyasmi, hogy hurrá, van egy
kislányom, aki a mennyben vár rám – azt hiszem,
sok embernek van szüksége erre
a reményre és gyógyulásra” – mondta az apa.
Colton
elbeszélése szerint a mennyországban rengeteg a
szín.
Nagyon sok ember és angyal van, mindenki huszonévesnek
látszik, nincsenek
öregek, senki sem visel szemüveget, és mindenkinek
szárnyai vannak.
Todd Burpo
nemrég közre is adta fia
tanúságtételét. „Tényleg van
mennyország!” című könyve novemberi
megjelenése óta másfél millió
példányban
kelt el az Egyesült Államokban – írja az msnbc.com.
A Burpo családdal készült
(angol nyelvű) stúdióbeszélgetés
videofelvétele itt tekinthető meg.
http://nemenyi.net/default.asp?AID=17&SID=3&Location=_arc&offlo=0
Forrás: Magyar
Kurir
A
Szent Kamill - Az
érsekvadkerti beteg gyermekekért közhasznú
alapítvány örömmel értesíti
Támogatóit, hogy a 2010. évben felajánlott
adó 1 %-ából
Felajánlásaikat
hálásan köszönjük a támogatottak
nevében és számítunk Önökre ebben
az évben is.
Fontosnak
tartjuk
közölni, hogy minden felajánlott forint a
támogatott gyermekekhez kerül.
Költségtérítésre, fenntartásra
stb. nem használ fel pénzt az alapítvány. A
számlát az érsekvadkerti
Takarékszövetkezet vezeti és mindenki
számára
nyilvános.
Köszönettel: Az
alapítvány kuratóriumi tagjai
Idén
nyolcadik
alkalommal rendezte meg az Érsekvadkerti Kolping Család a
már hagyományosnak
számító sportrendezvényét, a
Nemzetközi Kolping Labdarúgó Tornát
Balassagyarmaton. A nemzetek közöttiség érdekes
módon képviseltette magát az
eseményen, hiszen minden határon túlról
érkezett csapat Nagy-Magyarország
területéről, Felvidékről és Erdélyből
érkezett – így száz évvel ezelőtt ez
„csak” egy magyarországi torna lett volna.
Az Ipolyszakálosról,
Csíkszeredából és
Székelykeresztúrról érkezett
csapatokhoz Kőbánya és a házigazda
érsekvadkerti csapat csatlakozott, hogy
összemérjék labdarúgótudásukat.
A torna mérkőzései körmérkőzéses
rendszerben folytak,
így mindegyik csapat megküzdhetett egymással a
végső győzelemért. A meccsek
mindegyike barátságos és a Kolping
szellemiséghez méltó hangulatban zajlott, s
így alakult ki a végeredmény, ami az
alábbiakban olvasható:
1.
Ipolyszakálos 2.
Érsekvadkert 3. Kőbánya 4.
Csíkszereda 5.
Székelykeresztúr
Jövőre
Veletek – és
még talán több csapattal – ugyanitt!
Szabó
Gellért
„Ne
hasonuljatok a világhoz, hanem gondolkodástokban
megújulva alakuljatok át, hogy
felismerjétek, mi az Isten akarata, mi a helyes, mi a kedves
előtte és mi a
tökéletes!” (Róm 12,2)
Szent
Pál rómaiakhoz írt levelének második
felében olvashatjuk ezt, ahol az apostol
úgy mutatja be a keresztény életét, mint az
igazi életet, amelyben a
Krisztustól kapott igazi öröm és igazi
szabadság nyilvánul meg. A keresztény új
módon, a Szentlélek fényével és
erejével közelít a feladatokhoz és a
problémákhoz, amelyekkel élete során
találkozik.
Ebben
a szakaszban, amely szoros egységet alkot az előzővel, az
apostol megfogalmazza
azt az alapvető célt és hozzáállást,
amelynek egész viselkedésünket jellemeznie
kell: dicsőítsük Istent az életünkkel,
és alakítsuk át egyetlen szeretet-tetté
azzal, hogy mindig az ő akaratát keressük, mindig azt, ami
leginkább kedves
előtte.
„Ne
hasonuljatok a világhoz, hanem gondolkodástokban
megújulva alakuljatok át, hogy
felismerjétek, mi az Isten akarata, mi a helyes, mi a kedves
előtte és mi a
tökéletes!”
Egyértelmű,
hogy Isten akaratának teljesítéséhez arra
van szükség, hogy előbb megismerjük.
Ám, ahogy az apostol érzékelteti, ez nem
könnyű. Lehetetlen jól felismerni
Isten akaratát, ha nincs egy különleges fény,
amely a különböző helyzetekben
segít elkerülni a tévedéseket és a
hibákat, amelyekbe könnyen belecsúszhatunk,
ugyanakkor segít felfedezni, hogy Isten mit is akar tőlünk.
A
Szentlélek adományáról van szó,
amelyet a megkülönböztetés
ajándékának
nevezünk. E nélkül elképzelhetetlen, hogy
hiteles keresztény gondolkodásmód
alakuljon ki bennünk.
„Ne
hasonuljatok a világhoz, hanem gondolkodástokban
megújulva alakuljatok át, hogy
felismerjétek, mi az Isten akarata, mi a helyes, mi a kedves
előtte és mi a
tökéletes!”
De
hogyan nyerhető el, és hogyan növekedhet bennünk ez az
annyira fontos ajándék?
Mindenekelőtt kétségtelenül jól meg kell
ismernünk a kereszténység
tanítását.
Ám ez még nem minden. Ahogy az apostol sugallja,
elsősorban az életünkről van
szó: éljük nagylelkűen Jézus igéit,
vessük bele magunkat félretéve minden
félelmet, bizonytalanságot és
középszerűséget. Mindig késznek kell
lennünk
arra, hogy teljesítsük Isten akaratát. Ezen az
úton nyerjük majd el a
Szentlélek fényét, és alakítjuk
magunkban azt az új gondolkodásmódot, amelyet ő
kér tőlünk.
„Ne
hasonuljatok a világhoz, hanem gondolkodástokban
megújulva alakuljatok át, hogy
felismerjétek, mi az Isten akarata, mi a helyes, mi a kedves
előtte és mi a
tökéletes!”
Hogyan
éljük tehát az e havi igét?
Úgy,
hogy igyekezzünk kiérdemelni azt a fényt, amely
nélkülözhetetlen ahhoz, hogy
teljesíteni tudjuk Isten akaratát.
Határozzuk
el, hogy egyre jobban meg akarjuk ismerni akaratát, ami az
igéiben, az egyház
tanításában és az állapotbeli
kötelességeinkben nyilvánul meg.
Főleg
pedig éljünk, mert – amint láttuk – az
életből és a szeretetből születik a
fény. Jézus kinyilatkoztatja magát annak, aki
szereti őt azáltal, hogy életre
váltja parancsait (vö. Jn 14,21).
Ha
így cselekszünk, sikerülni fog Isten akaratát
megtenni: ez a legszebb ajándék,
amellyel megajándékozhatjuk őt. És nemcsak
azért lesz kedves előtte, mert
iránta érzett szeretetünket fejezzük ki
általa, hanem mert elhozza majd a
megújult kereszténység fényét
és gyümölcseit környezetünkbe.
Chiara
Lubich
Pünkösdig
hallgattak. Vártak.
Hallhattak.
Szívükben
szunnyadt a húsvéti hír.
Nem mentek vele. Egyhelyben
maradtak.
Aztán
pünkösd lett, ütött az óra.
Zendült a szó:
Lélek volt és erő.
És háromezren
állottak elő
Egyetlen
prédikációra.
És egyház
született.
Ma is megmozdul ezer
és ezer szív
Hogyha a szó
Lélektől ihletett.
Lélektelenül
mennyi beszéltünk már mi.
Tanuljunk csendben a
Lélekre várni!
(TE)
A magyarság nem
test, nem vér, hanem
lélek kérdése.
A nemzet egysége az
igazi erő és nem a
hadsereg.
A hazafiság a hited,
hogy ez az ország
különb mindegyiknél,
Mert te ide
születtél.
Az ember hű kell maradjon
önmagához és
múltjához akkor,
Amikor a hűség csak
a múzeumokban
található meg.
Jegyezzük meg
jól azt, hogy minden
magyar minden magyarért felelős!
Tud szeretni a magyar
szív igazán. Kit
szeressen,
Ha nem téged,
szép hazám!
Ez az ország az
én országom. Ha akarja,
ha nem.
Medencém sem
úszó, csak úgy egyszerűen
Kárpát.
Nekem áldott az a
bölcső, amely
magyarrá ringatott.
A múlt erős
gyökér. Jelen, jövő belőle
él
Tiszteld hát a
múltat, hogy érthesd a
jelent, munkálkodhass a jövőn.
Az irány:
ráébreszteni a világot arra,
hogy mi történt velünk.
Ráébreszteni
a magyarokat is arra,
hogy nekünk kötelességünk van.
Aki embernek
hitvány, magyarnak
alkalmatlan.
Minden becsületes
szívnek legszebb a
hon.
A mi szavunkat senki sem
érti a
világban.
Titkunk van, mert kevesen
vagyunk.
Hazát, hitet nem
cserél az ember,
amiként arcot sem. Mindkettőt
Őseink hagyták
rénk, s a hűség
kötelez.
Megtörni nem fogok.
Itt éltem, itt
halok.
Áldom az Istent,
hogy magyar vagyok!
(netről)
Az
elmúlt hónap során két alkalommal
ülésezett képviselő testületünk.
Május 26-án
a Családsegítő Szolgálat, a
Gyámhatóság 2010 évi
tevékenységét értékelte ki.
Ugyanekkor került elfogadásra az általános
iskolánk pedagógiai programja, valamint
áttekintettük Önkormányzatunk első
negyedévi gazdasági helyzetét.
Junis
14-i rendkívüli ülés tárgyát a
megnyert TIOP pályázat kivitelezésére
kiírt
közbeszerzési pályázat nyertesének
kiválasztására került sor, szem előtt tartva
a saját munkaerő befektetés lehetőségét is.
Közreműködő ügyvéd: dr. Molnár Arnold
Bejelentkezni a 06-20-823-1091
telefonszámon lehet
A következő időpont: 2011.július
18.
hétfő 17-18 óra között
Bevezetőül
Reményik Sándor verse :
Nyomkereső
Kolozsvár
1925. október
Idei
cserkésztáborunk Parádsasvár
közelében, a Gilice
réten kerül megrendezésre, augusztus 15-20-ig.
Keretmesénk indiános lesz,
körülbelül 30 cserkész éli majd a
rézbőrűek harcos mindennapjait a fehér
emberektől elszigetelten a Mátra „vadonjában”.
Az
cserkész őrsök erre a néhány napra
indián törzsekké
válnak, akiket a törzsfőnökök vezetnek
tűzön-vízen át. A tábor
felépítése a
szokásos vázra épül. Ami minden
táborban, úgy most is lesz:
Egy
nagy kirándulásos, mely során gyalog 15-20 km-t
teszünk
meg és késő délután érünk csak
haza.
Strand
nap, amikor egy közeli strandra látogatunk és
kötetlenül lubickolva egészítjük ki az
előző napok elégtelen tisztálkodását.
Portya:
ez az igazi indiánná válás programja. A
nagyobbak
egy éjszakát a táboron kívül
töltenek sátor nélkül,
hálózsákban.
Az
egyes napok is szigorúan kötött vázra
épülnek,.az
alábbiak szerint:
7:00
Ébresztő
7:15
Reggeli torna
7:30
Reggeli ima, zászlófelvonás, napiparancs
ismertetés
7:45
Reggeli
8:00
Sátorszemle
8:15-től
az adott napi program
12:00
körül Ebéd
13:00-tól
az adott napi program további része
kb.:
18:00Vacsora
19:00
Tisztálkodás, előkészület a
tábortűzhöz,
szabadprogram
20:00Tábortűz
21:00
Esti ima, takarodó
Lelkesen
várjuk, hogy jó harcosok lehessünk!
Kuris
Roland
Ezt
követően rövid összefoglaló hangzott el a tavalyi
év megvalósult programjairól,
melyet nem részletezek, hisz arról újságunk
rendszeresen beszámolt. Részét
képezte a közgyűlésnek az anyagi helyzetünk
értékelése, melynek további
javításához folyamatosan pályáznunk
kell
Sok
program szerepel az idei évben is, melyek időpontjait fokozottan
egyeztetni
szükséges az egyházközségi
eseményekkel, mert az egybeesések megosztó erővel
rendelkeznek
Ez
évi rendezvényeinket az eddigi gyakorlatnak megfelelően
szintén előre lehozzuk
a Harangokban, hogy azokon a nem tag testvéreink is részt
tudjanak venni. Egy
2012 évi eseményt azonban már most jelzünk.
Jövőre 20 évesek leszünk, amit a
juniális keretében a templomban és a
közösségi házban tervezünk
megünnepelni
több testvéregyesület, köztük a
Günzburgiak jelenlétével.
Telefonszámaink.
340-228, 06-20-578-0867
Várjuk
hívását! A
Támogató Szolgálat vezetője
és dolgozói
1./ Június 26-ÁN VAN AZ Oltáriszentség nagy ünnepe: Úrnapja, a fél 10-es szentmise körmenettel. (Pusztaberkiben du. 5 órakor) – Az úrnapi sátrak elkészítésében, virágokkal, munkával vegyenek részt minél többen. Mint Péter apostol mondta, mondjuk: „Hadd csináljunk 3 sátrat, Neked egyet… (Hát mi 4-et!)
9. VIRÁG ZSOMBOR JÓZSEF (Virág József- Virág Izabella
HÁZASSÁGOT KÖTÖTT:
-
HALOTTAINK:
1. péntek - Boda
István és hozzátartozók
-
Dósa Pál, felesége Kopisz Borbála,
Pálinkás Ignác, felesége Paulicsek
Mária és
a család halottai
-
Szabóné Erdős Ilona, szülei és nagyszülei
2. szombat
-
3. vasárnap - Tomis András, veje
Takács Zoltán, élő és elhunyt
hozzátartozókért
-
Sulcz Pál, szülei, 2 testvére, Szabó
János, szülei és családtagok
4. hétfő -
8. péntek - Pinke
Istvánné Offner Etelka, szülei, testvére, a
család
élő és elhunyt tagjaiért
9. szombat
- Záhorszki Gergely 2 felesége Varga
Erzsébet, Csillag Erzsébet,
szüleik, apósuk, anyósuk
-
Szabó József, felesége Csizmadia Ilona 1
évforduló, szüleik, testvéreik
-
Kocsis Ferenc, felesége Pinke Anna, szüleik,
testvéreik
10. vasárnap - Pistyúr Gábor 5.
évforduló, szülei, testvére, élő
és elhunyt
családtagok
-
Czinege Jánosné, sz. Híves Borbála,
szülei, nagyszülők, hozzátartozók,
Molnár
és Urbán család elhunyt tagjaiért
(alapítványi)
-
Csernák Józsefné Záhorszki Margit 1.
évforduló gyermekei, szülei, testvérei
és
násza
11. hétfő - Csillag
István, szülei, Csillag István és Erdős
Margit és
nagyszülők
15. péntek -
-
Kristók Ignác, felesége
-
Holman István, szülei, testvére és
anyósa, a család élő és elhunyt
tagjaiért
16. szombat
- Kristók Ignác, szülei, apósa,
anyósa és hozzátartozók
-
Urbán Andrásné, 2 férje, Pistyúr
és Erdős család halottaiért
-
Hanzsel család halottaiért
17. vasárnap - Záhorszki János, felesége
Berta Mária, kislányuk, szüleik,
nagyszüleik, Dósa István és Dósa Margit
-
Kosztrihán József, fia István, élő
és elhunyt hozzátartozókért
18. hétfő -
22. péntek - Urbán Ignác,
felesége, szüleik, testvére Anna, Molnár
család
elhunyt tagjai, ifj. Valkó János
23. szombat
- Koza József 20. évforduló,
felesége Nagy Erzsébet, vejük, Urbán
István, felesége Csernák Mária és
szüleik
-
-
Vitéz Sándor 1. évforduló, édesapja,
apósa, anyósa
24. vasárnap - Pinke Istvánné Kovács Anna,
nővére, sógorai, sógornői, Pinke és
Kovács család halottaiért
-
Boda Sándor, felesége, élő és elhunyt
családtagok
25. hétfő -
26. kedd
-
27. szerda
-
28. csütörtök -
29. péntek - Záhorszki
Ignác, felesége Kosztrihán Ilona, 2 gyermekük
és
hozzátartozók
30. szombat
-
-
Pistyúr Gergely, szülei, apósa, anyósa
és hozzátartozók
-
Pistyúr jános, szülei, testvére,
apósa, nagyszülei, nászasszonya
31- vasárnap -