Húsvét második
vasárnapja az
Irgalmasság vasárnapja, amit II. János Pál
pápa rendelt így, Szent Fausztina
nővér naplója alapján: „Meneküljetek irgalmam
forrásához.” Az irgalmasság
Istene ugyanis reményt adó válasz az emberi
elesettség ősidőktől és őserővel
felhangzó, eget ostromló
segélykiáltására, amelyet a Keleti
Egyház és a görög
katolikus liturgia refrénszerűen így fogalmaz meg: „Uram
irgalmazz, Uram
irgalmazz, Uram irgalmazz!”
Az ítélő
isten szigorú vonásai az
Újszövetségben váltanak át a szeretet
Istenének képmására, bár az
Ószövetség
üzenete is visszhangzik Isten irgalmától. A szeretet
alapvető jellemzője: az
irgalom, a könyörület, a megbocsátás.
Még a pogány vallások
áldozatbemutatásai
is az isteni irgalom kiesdésének cselekményei. Ma
már jelszóvá lett az „emberi
állapot”, amelynek egyik jellemzője az elesettség,
elbukott voltunk velejárója.
A Magasságbelit megtagadhatja a kételkedő, és az
áldozat hatékonyságát is
megkérdőjelezheti. Magát a tényt azonban el kell
hogy fogadja. „Nem tudom, hogy
van-e Isten, mondta valaki, de azt tudom, hogy az ember Istenhez
kiáltó lény.”
Szinte minden könyörgő ima ebben a követségben
jár. Jézus Krisztus pedig Isten
irgalmának nagykövete számunkra. „Atyám,
bocsáss meg nekik, mert nem tudják, hogy
mit cselekszenek.”
Ha valaki veszi a
fáradságot, hogy
megvizsgálja bizonyos szavak szentírási
előfordulását, láthatja, milyen gyakran
fordul elő az „irgalom” főneve vagy a „megkönyörülni”
ige és rokon értelmű
változatai, lásd az Irgalmas szamaritánus
történetét példaként. Meglepő
azonban, hogy bár a szeretet az irgalom forrása,
mégis jóval többször jelenik
meg a Szentírásban Isten irgalmáról, mint
magáról a szeretetről. Ha összesítést
készítenénk az idevonatkozó szavak
számáról négy az egyhez arányban az
irgalom
nyer. Igen. Nyer, mert az irgalomban, az igazságosság
szigorú vonásait
enyhítve, a szeretet konkrét formában ölt
testet.
Isten irgalma azt
jelenti, hogy
megkönyörül az ő népén. Az isteni irgalom
legnagyobb jele kétségtelenül a
megváltás, de a hittételek között
különös hangsúlya van Isten egyetemes
üdvözítő szándékának is. Mindig
odajutunk, hogy Isten a teremtésben elengedi az
embert a maga útjára, azzal együtt is, hogy
teremtménye eltéved. A tékozló fiút
is elengedi atyja. Mintha a szabadság ilyen
mértékű engedményében valami
irgalmatlan gesztus rejlene. Holott a bűnözés
szabadságában van az irgalmatlan,
s a gladiátor kényszerhelyzetében, aki egyszerre
látja a földön fekvő
kiszolgáltatott és könyörgő tekintetét
és a császár megölésre utaló,
lefelé
mutató hüvelykujját. A tékozló
fiú atyja visszafogadja megtérő fiát, sőt
„eléje
megy”. Irgalma olyan túláradó, hogy az otthon
maradt idősebb fiú már sokallja
is azt. Ez az isteni irgalom perdöntő megnyilatkozása,
egyben az Evangélium jó
hírének alapvető üzenete számunkra ezen a
vasárnapon és életünk minden napján.
(béel nyomán)
Mintha
a természet is őket
ünnepelné: virágoktól habosak a fák,
virít az orgona,erdők mélyén és a
kiskertekben a gyöngyvirág, a fehér kis
csöngettyűcskék hangok helyett
illatokat árasztanak, így hódolnak az
édesanyáknak.
Minden embert
édesanya szült, én
még nem találkoztam olyan emberrel, aki ne szerette volna
az édesanyját, s
remélem nincs is olyan. Láttam a lelketlen
rablógyilkost, akit semmi sem hatott
meg, akiben látszólag szemernyi
megértés, szikrányi szánalom
nem
ébredt senki iránt, s láttam, amikor az
édesanyja megkérdezte: „Mit tettél,
drága kisfiam?”, s e szavak hallatán ez az
érzéketlen, kemény ember megtört,
sírva borult édesanyja törékeny
vállára. Hitem szerint ebben a pillanatban ez a
bűnös lélek megtisztult. a szelíden
feddő-kérdő mondat hirtelen leverte a
szívére rakódott rozsdát.
Az
édesanyák megbocsátók, az
édesanyák kitartók, az édesanyák, ha
kell hősök, ha kell, követelődzők, halálig
reménykedők és szeretet osztók, mondhatnám
tékozlói a szeretetnek gyermekeik
(családja) körében. Az édesanyák a
jóság őrzői. Mint a csibéket a kotlós
veszik
szárnyuk alá gyermekeiket, szeretteiket, ha úgy
hozza a sors, tigrisként
védelmezik őket. Az édesanya szelíd galamb
és vérengző tigris is egy
személyben. Ha kell, hegyeket mozdítanak el, ha kell,
kanállal meregetik ki a
tenger vizét. Türelmesek. Képesek az ég
csillagait, a tenger fövényét
megszámolni.
Reggelente láttam
egy fiatal
anyát, amint kislányát kézen fogva sietett
mindig, gondolom az óvodába. Amikor
iskolás lett a kislány, egy idő után úgy
gondolta, már nem kíséri az iskola
kapujáig, a sarkon búcsút vesz tőle, így
hamarabb beér a munkahelyére.
Elbúcsúztak, az anyuka hátat fordított,
hogy elinduljon, de megtört a mozdulat,
addig nem vette le a szemét kislányáról,
amíg az be nem lépett az iskola
kapuján. Pedig csak egy zsákutcán kellett
átkelnie a gyermeknek, ahol még
forgalom sincs. Ő az aggódó, féltő anyai
szív!
Kamaszkoromban szerettem
volna egy
divatos és márkás cipőt. Magas sarkút
és hegyes orrút, de túlságosan drága
volt. Édesapám ellenezte. Annyira, de annyira szerettem
volna azt a cipőt, hogy
édesanyám szíve megesett rajtam. Megvettük a
meglehetősen feltűnő lábbelit.
Simogatással, becézgetéssel megpuhította
édesapám szívét, én pedig „villoghattam„ a
divatos cipőben, amit irigyeltek és megbámultak
barátaim és ellenségeim
egyaránt.
„Jó neked, mert
még él az
édesanyád, még ha beteg is jelenleg!” – mondta
nagyot sóhajtva egy ismerősöm.
Nagyon őszinte mondat volt ez. Igen, én tudom, hogy jó
nekem, ellentétben
azokkal, akik már csak egy sírra teszik le az
emlékezés virágát.
Az
édesanyák jók. Legyünk méltóak
hozzájuk. Az anyák legyőzhetetlenek, mert a
jóság és a hűség legyőzhetetlen.
Szeressük őket és imádkozzunk értük!
(efcsé-k.é.)
Minden kincsem az, hogy szeretlek
Téged, Jézusom.
Minden kincsem az, hogy szeretlek Téged,
Jézusom.
Szeretni mind jobban, szeretni mind
jobban!
Minden kincsem az, hogy szeretlek
Téged, Jézusom.
Csütörtök
este ott fejeztük be, hogy Krisztus keresztjén
látható az igazi szeretet, hisz
Isten úgy szerette a világot, hogy egyszülött
fiát adta érte (értünk),
hallhattuk Palánki Ferenc atya szavait az érsekvadkerti
templomban megtartott
lelkigyakorlat alkalmával. Ezért nem szabad azonosulnunk
azzal a gyakran
hallható kérdéssel, hogy miért is
büntet engem az Isten. Isten sohasem büntet.
Ő mindig is szeret, hisz ő maga is csak szeretet. Emberré lett
Jézusban. Így
hajolt le hozzánk. Még csak szenvedésre sem
ítélt bennünket Jézus, hanem
mindannyiunkat meghívott a napi kereszthordozásra.
Tehát ha hozzá tartozónak
érezzük magunkat, fel kell hát venni keresztjeinket,
ami nem egy esetben mi
magunk vagyunk kapcsolataikkal, viselkedésünkkel. S ha
kereszthordozásunkat egyesíteni
tudjuk Krisztus kereszthordozásával, akkor a jutalom sem
lesz más, mint a
Húsvét örömhíre, a
feltámadás. A Szentírás
olvasásából is egyértelműen kiderül
az, hogy a keresztényi élet nem „sétagalopp”
útján valósul meg. Jézus szűk
ösvényről, de nem járhatatlan ösvényről
beszél, de megígérte azt is, hogy
velünk lesz utunkon a világ végezetéig. Ugye
ebben a megvilágításban már nem is
oly nagy gond a napi keresztjeink vitele, főként, ha
észre is vesszük abban
Isten gondoskodó jelenlétét, szeretetét.
A
kereszt számunkra tehát nem az ókor
bitófája, hanem a szeretet jele. E jel
elkísér bennünket születésüktől a
halálunk pillanatáig. Igaz, sok gyengébb
pillanatunkban szemünk elől tévesztjük ezt a
gondolatot. Jézus ekkor sem ítél
el bennünket, hanem ha hozzá fordulunk, úgy
küldd el bennünket, hogy többé ne
vétkezzünk földi zarándok utunk során.
Tehát életünk egy zarándokúthoz is
hasonlítható, ami nem azonos a céltalan
bolyongással. Erre az útra kincseket is
bízott ránk az Isten, amely mások
szolgálatában ölt testet vajúdó
világunkban.
Még akkor is, ha ezért bennünket is
kigúnyolnak épp úgy, mint a kereszten függő
Krisztusunkat. Úrrá kell lenni ezen a helyzeten. Ennek
megvalósításához az
alábbiakat okvetlenül meg kell tanulnunk
Jézustól:
Hogyan
kell igazán szeretni? Hogyan kell a jóban
nagyvonalúnak lenni? Hogyan kell
megbocsátani? Hogyan kell a nehézségeket
elfogadni? Hogyan kell örülni? Hogyan
kell Jézus szemével néznünk a másik
embert? Hogyan kell a másik emberben észrevenni a
Feltámadt Krisztust?
Ennek
megvalósításához emlékezzünk
csak Jézus utolsó, a keresztről elhangzó
szavára.
Ugye nem azt mondta, hogy mostantól mindennek vége, hanem
azt, hogy
BETELJESEDETT! Érsekvadkert, 2010. 03.23. emjé
Ki
tilthatja meg nekünk, hogy megosszuk az örömhírt
és befogadó közösséggé
válva
egyházközségeinkben segítsünk
egymáson és másokon, kezdte a megnyitóban
mondandóját püspök atyánk, dr.Beer
Miklós Gödöllőn, a premontrei gimnázium
aulájában megjelent több mint kétszáz
egyházmegyénk területéről érkezett
és ott
tevékenykedő testvér jelenlétében.
Sugározni kell a világ felé, hogy
közösségeinkben a szeretet uralkodik. Ezekbe a
közösségekbe bejutni automatizmus
nem lehet. A bekerülést előkészület előzi meg,
melynek a missziós területté
vált Európában, sajnos benne a morális
válsággal küzdő hazánk is, egyik eszköze
a katekumenátus intézménye is. A
szekularizáció hatására sajnos vannak
országok, ahol a gyermekek 70%- a nem részesült
már a keresztség szentségében
sem. Közülük sokakban felnőtt korban jutnak el a hit
szívükbe írt igényének
megvalósításához. Velük kell
megéreztetnünk egyházunk befogadó
közösségi
voltát, hogy plébániáinkon lelki otthonra
találjanak. Ne csak templomba járókká,
hanem a két szentmise közt is aktív, nem a
jelenlévő pap személyéhez, hanem
Krisztushoz kötődő, feladatokat ellátó
testvérekké legyenek, másokat is
odavonzva, erősítve ezáltal is egyházunk
élő voltát.
A
délelőtti előadásokban elhangzott az is, hogy gyermekeink
elsőáldozásra,
bérmálkozásra készülve gyakrabban
jelennek meg szentmiséken, mint a készületen
kívüli társaik. Feltűnhet az is, hogy egy
részüknek a szülei ekkor is anonimok
maradnak a közösség számára.
Közönyükből talán kimozdíthatók
lennének, ha
számukra is összejöveteleket tartanánk
gyermekeik készületének
témakörében.,
bízva abban, hogy szíveikben is fellobban az ott
szunnyadó hit lángja.
Délután
három szekcióban folytatódott a munka.
Külön csoportban foglalkoztak az
egyházközségek gazdasági feladataival, a
pasztorális tevékenységgel és a
médiák
egyházközségi szerepével. Én a
médiás csoportban szereztem és adtam tovább
tapasztalatokat.. A mi hitünk folyamatos kihívás,
amitől megijedni nem szabad.
Össze kell fognunk és minden bontás és
megbontási kísérlet ellenére is
építenünk
kell Isten országát. Itt már nem elég a
szó, elengedhetetlen a mások felé
történő megnyílás. Ami jó és
szép történt velünk nem rejthető véka
alá. Azt le
kell írni és terjeszteni kell mások felé
is. Erre a célra szolgálnak az
egyházközségi és egyházi
újságok, a honlapok, a katolikus rádió
és televízió,
melyek életébe röpke pillanatra betekintést
nyerhettek a jelenlévők. Fontos
szem előtt tartani, hogy az imádság és a
szolgálat jegyében egyházközségeink
nem lehetnek jól működő magányos szigetek. Fontos a
szigetek közti gyakori
közlekedés, melynek egyik lehetősége a média.
Az áramló információk
kapcsolatokat építenek és az abból
adódó összefogás a közösségi
egyház jó
reklámja is lehet.
A
szekcióüléseket egy rövid, az ott
elhangzottakról szóló összegző rész
követte,
majd fél négytől a püspök atyánk
vezetéséve Szentség imádás
keretében kérve
áldást az itt elhangzottak
megvalósításához, tanúságos
napot tudhattunk magunk
mögött.
2010.03.27.
emjé
A
sátán konferenciát tartott.
Összehívta
a démonokat a világ minden tájáról.
A
megnyitó beszédében ezt mondta:
Nem
tarthatjuk vissza a keresztényeket attól, hogy
eljárjanak Istentiszteletre. Nem
tarthatjuk vissza őket attól, hogy olvassák a
Bibliájukat, és hogy tudják az
igazságot. Még csak attól sem tarthatjuk vissza
őket, hogy egy bensőséges
kapcsolatot alakítsanak ki a megváltójukkal.
Ha
egyszer megszerezték ezt a kapcsolatot Jézussal,
megtört a hatalmunk felettük. Úgyhogy
engedjétek, hogy elmenjenek Istentiszteleteikre,
engedjétek, hogy magukhoz
vegyék az Úrvacsorát, de lopjátok el az
idejüket annyira, hogy ne legyen idejük
arra, hogy igazi kapcsolatot alakítsanak ki Jézus
Krisztussal.
"Hogyan
tegyük ezt?"
Kiabálták
a démonjai.
Kössétek
le őket az élet mellékes dolgaival és
találjatok ki számtalan cselt, amikkel
lefoglalhatjátok a gondolkodásukat, válaszolta.
Kísértsétek őket arra, hogy
költsenek, költsenek, költsenek, és
kérjenek kölcsön. Győzzétek meg a
feleségeket, hogy dolgozzanak hosszú
órákat, és a férjeket, hogy dolgozzanak
6-7 napot egy héten, 10-12 órát egy nap,
így megengedhetik maguknak az üres
életformát.
Tartsátok
vissza őket attól, hogy időt töltsenek a gyerekeikkel.
Hamarosan, az otthonaik
többé nem lesznek biztonságos menedékek a
munka nyomása alól!
Csábítsátok
őket arra, hogy kapcsolják be a rádiót vagy a
magnót, amikor vezetnek, hogy
hagyják bekapcsolva a tévét, videót, cd
lejátszót és a
számítógépet az
otthonaikban folyamatosan, és gondoskodjatok arról, hogy
minden üzletben és
étteremben a világias zenét játsszanak
folyamatosan. Ez majd bezsúfolódik az
agyukba. Töltsétek fel a dohányzóasztalokat
magazinokkal és újságokkal.
Nyomjátok bele az agyukba a híreket 24 órán
keresztül. Árasszátok el az e-mail
postafiókjaikat szeméttel, katalógusokkal, amikből
online lehet rendelni,
sorsolásos játékokkal és mindenféle
hírlevéllel és promóciós ingyenes
ajánlatokkal, szolgáltatásokkal és
hiú reménnyel.
Tetessetek
sovány, gyönyörű modelleket a magazinokba és a
tévébe, hogy a férjek azt
higgyék, hogy a külső szépség a fontos
és aztán elégedetlenekké váljanak a
feleségükkel.
Tartsátok
fáradtan a feleségeket olyannyira, hogy ne tudják
éjjel szeretni a férjüket.
Adjatok nekik fejfájást is!
Ha
nem adják meg a férjüknek azt a szeretetet, amire
szükségük van, hamarosan
máshol fogják azt keresni.
Adj
nekik télapót, hogy eltérítsd őket
attól, nehogy megtanítsák a gyerekeiknek a
karácsony igazi jelentését. Adj nekik
húsvéti nyuszit, így nem fognak beszélni
az Ő feltámadásról és a bűn és a
halál feletti hatalmáról.
Még
ha el is utaznak pihenni, tegyetek arról, hogy hajszolják
ott is túl magukat, hogy
kimerülten térjenek vissza.
Tartsátok
őket túl elfoglaltan ahhoz, hogy kimenjenek a
természetbe, és Isten
teremtményeit csodálják. Küldd el őket
inkább vidámparkokba, sporteseményekre,
színdarabokra, koncertekre és moziba.
Tartsátok
őket elfoglaltan, elfoglaltan, elfoglaltan! És amikor lelki
találkozóra mennek,
nyugtalan lelkiismerettel fognak távozni.
Zsúfoljátok tele az életüket sok jó
kifogással, hogy ne legyen idejük keresni Jézus
hatalmát. Így egy idő után a
saját erejükből fognak dolgozni, fel fogják
áldozni az egészségüket és a
családjukat egy elég jó cél
érdekében.
Működni
fog!
Működni
fog!
Mekkora
terv volt!
A
démonok buzgón indultak teljesíteni a
megbízatásukat, hogy a keresztények minél
kevesebb időt hagyjanak Istenre és a családjaikra szerte
a világon, hogy a
Feltámadás ünnepe a nyúl és
tojás ünnepe legyen, és hogy minél kevesebb
idejük
maradjon arra, hogy meséljenek másoknak arról,
hogy Jézus hatalma hogyan
változtatta meg az életüket.
A
kérdés az, hogy sikeres volt-e a Sátán
ebben a cselben?
DÖNTSD
EL TE MAGAD!
Legyen
számodra a Húsvét a SZERETET
megszületése!
Krisztus
meghalt, de feltámadt!
És
mindezt azért, hogy megtanítson eldobni a bűneinket,
és feltámasztani az
ártatlanságot, a jóságot, a
becsületet, amik el vannak temetve a szívünk
mélyén.
Mert
úgy szerette Isten a világot, hogy egyszülött
Fiát adta oda, hogy aki hisz
benne, az el ne vesszen, hanem örökké éljen.
Szeretteim,
szeressük egymást, mert a szeretet Istentől van, és
mindenki, aki szeret,
Istentől van, és mindenki, aki szeret, Istentől való
és ismeri Istent. Aki nem
szeret, nem ismeri az Istent, mert az Isten szeretet.
Az
Isten szeretete abban nyilvánul meg bennünk, hogy az Isten
elküldte a világba
egyszülött Fiát, hogy általa
éljünk. A szeretet nem abban áll, hogy mi
szeretjük Istent, hanem hogy ő szeret minket, és
elküldte a Fiát bűneinkért
engesztelésül.
Szeretteim,
ha az Isten így szeretett minket, nekünk is szeretnünk
kell egymást. Istent
soha senki nem látta. Ha szeretjük egymást,
bennünk marad az Isten, és a
szeretete tökéletes lesz bennünk. Abból tudjuk,
hogy benne élünk, ő meg
bennünk, hogy a Lelkéből adott nekünk.
GYŐZÖTT
A SZERETET EREJE!
(Czakó
Gábor)
Életige
„Én vagyok a
feltámadás és az élet.”
(Jn 11,25)
Jézus a betániai
Lázárral kapcsolatban mondta ezeket
a szavakat, akit a negyedik napon feltámasztott a
halálból. Lázárnak két
testvére volt: Márta és Mária.
Márta, amint megtudta, hogy Jézus megérkezett,
odafutott hozzá, és így szólt: „Uram, ha
itt lettél volna, nem halt volna meg a
testvérem!” „Testvéred fel fog támadni” –
válaszolta Jézus. Mire Márta: „Tudom,
hogy fel fog támadni az utolsó napon.” Jézus erre
kijelentette: „Én vagyok a
feltámadás és az élet; aki hisz bennem,
még ha meghal is, élni fog. Az, aki úgy
él, hogy hisz bennem, nem hal meg örökre.”
„Én vagyok a
feltámadás és az élet”
Jézus meg szeretné
értetni, ki is Ő az emberek
számára. Nála van a létező
legértékesebb ajándék, az Élet,
amely után
vágyakozunk: az Élet, amely nem múlik el. Ha
olvastad János evangéliumát,
megfigyelhetted, hogy Jézus ezt is mondja: „Amint az
Atyának élete van
önmagában, a Fiúnak is megadta, hogy élete
legyen önmagában.” S mivel Jézusban
ott van az Élet, Ő életet tud adni.
„Én
vagyok a
feltámadás és az élet”
Márta is hisz a végső
feltámadásban: „Tudom, hogy fel
fog támadni az utolsó napon.” Jézus azonban
csodálatos kijelentésével: „Én
vagyok a feltámadás és az élet”,
megérteti vele, hogy nem kell az eljövendőkre
várnia ahhoz, hogy a halottak
feltámadásában reméljen. Ő már most,
a jelenben
is, minden hívő számára az isteni, elmondhatatlan,
soha véget nem érő örök
Élet. Ha Jézus ott van a hívőkben, ha Ő benned
él, nem fogsz meghalni. Ez az élet
a hívőben a feltámadt Jézus természete
szerint működik, egészen más tehát, mint
az emberi természet. Ez a rendkívüli Élet
már benned is ott van, és az utolsó
napon fog kiteljesedni, amikor egész lényed
feltámad.
„Én
vagyok a
feltámadás és az élet”
Állításával
Jézus természetesen nem tagadja a fizikai
halál létezését. Ez mégsem jelenti
az igazi Élet elvesztését. A halál
tapasztalata, mint minden ember számára, a te
számodra is egyedüli, megrázó és
talán félelmetes erejű marad, de ezen túl
már nem a lét értelmetlenségét,
abszurditását, már nem az élet
kudarcát, nem a végső állomást jelzi. A
halál
számodra valójában többé nem
halál.
Állításával
Jézus természetesen nem tagadja a fizikai
halál létezését. Ez mégsem jelenti
az igazi Élet elvesztését. A halál
tapasztalata, mint minden ember számára, a te
számodra is egyedüli, megrázó és
talán félelmetes erejű marad, de ezen túl
már nem a lét értelmetlenségét,
abszurditását, már nem az élet
kudarcát, nem a végső állomást jelzi. A
halál
számodra valójában többé nem
halál.
„Én
vagyok a
feltámadás és az élet”
S hogy mikor fogant meg benned az
Élet, a soha el nem
múló élet? Amikor megkereszteltek. Bár mint
ember halandó vagy, Krisztus halhatatlan
Életet adott neked. A keresztségben ugyanis megkaptad a
Szentlelket, aki
feltámasztotta Jézust. Ahhoz, hogy részesülj
ebben a szentségben, a hitedre
volt szükség, melyet keresztszüleid vallottak meg a te
nevedben. Jézus ugyanis
a Lázár feltámasztásáról
szóló történetben így szól
Mártához: „Aki hisz bennem,
még ha meghal is, élni fog. (…) Hiszed ezt?” A hit nagyon
fontos,
elengedhetetlen feltétel: nemcsak abban áll, hogy
elfogadod a Krisztus által
hirdetett igazságot, hanem, hogy egész lényeddel
követed is azt. Ha tehát meg
akarod kapni ezt az életet, ki kell mondanod az igenedet
Krisztusnak, el kell
fogadnod a tanítását, és a szavai, a
parancsolatai szerint kell élned. Jézus
világosan megmondta: „Aki megtartja tanításomat,
nem ízleli meg a halált örökre.”
Tanítását pedig egyetlen szó foglalja
össze: a szeretet. Lehetetlen, hogy ne
légy boldog: benned van az Élet!
„Én
vagyok a
feltámadás és az élet”
Ebben az időszakban húsvétra
készülve segítsünk
egymásnak megvalósítani
elhatározásunkat, melyet állandóan meg kell
újítanunk:
próbáljunk újra és újra meghalni
önmagunknak, hogy Krisztus, a Feltámadott már
mostantól bennünk élhessen.
Chiara
Lubich
„Jó
bornak nem kell cégér” – tartja a mondás,
én most mégis kiváló borokról,
és egy
remekül sikerült rendezvényről szeretnék
beszámolni. Már csak azért is, hogy
kedvet csináljak az esetleg elkövetkezendő ilyen
estékhez azoknak, akik ez alkalommal
nem tudtak részt venni, és természetesen minden
borkedvelőnek.
A
borkóstoló résztvevői hét villányi
pincészettel és azoknak egy-egy borával
ismerkedhettek
meg. A válogatásból főként a híres
Bock, Jekl, Vylyan, Gere Tamás és Tiffán
pincészet borai arattak sikert a kóstolók
körében, de a kevésbé ismert, ám
egyre népszerűbb Malatinszky Kúria Le Sommelier Rose-ja
is elnyerte többek
tetszését. A kóstoló egyetlen fehér
bora pedig a Polgár Pincészet Muskotály
Chardonnay Cuvee-je volt, amely bár esélytelenül
indult a villányi vörösborok
versenyén, mégis elmondható róla, hogy
„baráti összejövetelek, tavaszi, nyári
esték méltó társa”, ahogy ez a
hátcímkéjén is szerepel.
Az
eddig példa nélkül álló borestnek a
Kolping-ház adott otthont, amelynek termét
borosüvegekben égő gyertyákkal, a bor mellé
kínált pogácsával, sajttal, dióval
és a háttérben szóló bordalokkal
sikerült hangulatossá varázsolni. A
kóstoló
megálmodója és szervezője a borokról
rövid ismertetőt mondott, majd az egyes
pincészeteket bemutató kisfilmeket nézhette meg a
közönség.
Ez
az este jó kezdete volt egy borkóstoló-sorozatnak,
amely azon túl, hogy
világhírű hazai borainkkal megismerkedhetünk,
még kiváló kulturális
szórakozás
is a fiataloknak. Remélhetőleg lesz folytatás, és
a következő alkalommal egy
másik borvidék különlegességei
jelentenek majd feledhetetlen ízeket és
élményeket.
Molnár-Fábián
Ágnes
Főtisztelendő Püspök Atya!
Az Érsekvadkerten működő,
egységet alkotó közösségek
nevében őszinte szívvel köszönöm, hogy
bérmaútjával kiemelkedő ünnepeink
sorába
emelte e Húsvét közeli évközi
vasárnapot. Kiemelkedő ünneppé, hisz
Püspök Atyánk
közreműködésével 43 fiatalunk
részesült a BÉRMÁLÁS
szentségében, vállalva
ezáltal, a keresztény nagykorúság
feladatait.
Bízom abban, hogy a most
megbérmált fiatalok, nem a
discók világában alkotnak maradandót, hanem
közreműködésünkkel tevőlegesen is
bekapcsolódnak a Cserkészet, az Énekkar, a
Kalász, a Karitász, a Kolping
Család, a Ministránsok és felolvasók, a
Vadkert Harangok, egyszóval az
Egyházközségünk életébe, kifejtve
ezáltal egyház és haza építő
tevékenységüket.
Ehhez kérem számukra a
Püspök Atyánk és minden
jelenlévő kitartó imáját, egyben a
megyés főpásztorunknak jó
egészséget, sok
kegyelmet kívánok ahhoz, hogy még hosszú
ideig végezhesse áldásos,
egyházépítő
szolgálatát. Köszönöm.
Köszönjük.
A
két választási forduló között,
osztozva a lengyelek gyászában a környék
papságának jelenlétében, az alábbi
43 fiatal részesült a Bérmálás
szentségében,
hogy keresztény nagykorúságuk mai
kezdetétől tetteikkel egyházunk és hazánk
építői legyenek.
Bertalan
Vivien, Bertalan Alexandra, Kovács Ádám,
Csernák Dorina, Madaczki Blanka, Halaj
Fanni, Gyurcsek Zsófia, Vitéz Bálint, Valent
Nikolett, Vígh Levente, Halaj
Bence, Dombai Zsófia, Őszi Sándor, Őszi Erik,
Fábián László, Holman Eszter,
Verebes Réka, Kovács Szilvia, Gálik Martin, Balla
Fanni, Laczó Boglárka, Dósa
Dávid, Barák Zsófia, Surman Cecília, Temela
Márk, Verebes Richárd, Molnár
Eszter, Percsina Anna, Beke Anna, Jelen Ákos, Pobori Bonita,
Pobori László,
Balla Bernadett, Makó Tamás, Varga Viktor, Szabó
János, Zachar Péter, Gálik
Mátyás, Őszi Ádám, Kakas Ábel,
Virág Bettina, Gresina Fruzsina, Fábián
Dániel.
Számítunk
rátok!
A
XXV. ifjúsági világtalálkozó
előkészületeként
mintegy hetvenezer fiatal érkezett Olaszországból,
főként Rómából és
környékéről a Szentatyával való
közös virrasztásra március 25-én este.
XVI.
Benedek a virrasztás során három római
fiatal kérdéseire válaszolt.
Első
kérdés:
Lehetséges valami szépet és nagyot kihozni az
életünkből?
Először is az a fontos, hogy ne
önmagunkért éljünk,
ne pazaroljuk el az életet, hanem a maga
gazdagságában és teljességében
éljük
meg. De hogyan? Ugyanezt kérdezte a gazdag ifjú is. Első
pillantásra – mondta a
Szentatya – az Úr válasza nagyon száraznak tűnik,
mert azt mondja, tartsuk meg
a parancsolatokat, de ezeket összefoglalhatjuk ebben a
gondolatban: szeressük
Istent teljes szívünkkel, és szeressük a
felebarátot, úgy mint önmagunkat. Nos,
ahhoz, hogy szeressük Istent, meg kell ismernünk. Az első
lépés tehát:
igyekeznünk kell megismerni Istent. Ennek során
rájövünk, hogy az élet nem
véletlen, Isten öröktől fogva akarta, Isten szeret
engem, és terve van velem.
A lényeg a szeretet –
hangsúlyozta a
pápa. – A parancsolatok pusztán a szeretet gyakorlati
kifejtését tartalmazzák,
a szeretet útjára irányítanak. Olyan
alapvető értékekre figyelmeztetnek, mint a
társadalom alapját jelentő család; az élet,
amelyet Isten ajándékaként kell
tisztelnünk; a férfi és a nő megszentelt kapcsolata,
valamint a társadalmi rend
és igazság. Ezek azok az alapértékek,
amelyek megmutatják az igaz szeretet
helyes útját. Istennek minden emberrel terve van, de
mindenkinek igyekeznie is
kell azt tenni, ami a szeretet lényege: hogy élete
ajándék legyen mások
számára.
Ez sok
lemondással jár –
folytatta XVI. Benedek pápa –, de aki igaz és nagy
dolgokért adja oda magát,
igazi életre lel. Mindenki megtalálja a maga
hivatását az önkéntes
szolgálatban, imaközösségben, mozgalmakban, a
plébánián vagy a szakmájában. Nem
az a fontos, hogy valaki tudós-e vagy földműves: Isten
számára mindenki fontos,
és minden szép, ha teljes odaadással
éljük, olyan szeretettel, amely valóban
megváltja a világot.
(folytatás
a következő
számban)
A képújságunk mellett
ezúton is tájékoztatjuk
tisztelt olvasóinkat, hogy havonta egy alkalommal,
délután öt órától ingyenes
jogi tanácsadás van a Polgármesteri Hivatalban.
Közreműködő ügyvéd: dr. Molnár Arnold
Bejelentkezni a 06-20-823-1091
telefonszámon lehet
A következő időpont: 2010.május
17. hétfő 17-18 óra között
Cserkészegyenruhát
csak fogadalmat
tett, érvényes cserkészigazolvánnyal
rendelkező cserkész
viselhet. A cserkészek egyenruhája keki színű, a
lánycserkészek
szoknyája lehet keki vagy barna, a csapat
közös megegyezésétől
függően. A cserkészviselet
a következő: Az ing vagy
blúz: keki színű, amely hat gombbal
záródik, lehajtós gallérja alatt
elfér a cserkésznyakkendő. A
cserkészingnek zsebfedéllel
záródó,
szemberánccal bővített két mellzsebe van,
kézelője 5 cm széles, gombbal
záródik. Két vállán keskeny
vállapok vannak. A bal vállvarrás
alatt patkó alakban található barna
szalagon 1 cm. magas,
nyomtatott, vagy
hímzett betűvel
kiírva a csapatnév,
alatta 3 cm. átmérőjű barna körlapon hasonló betűvel a
csapatszám
olvasható. A bal mellzseb fölött barna
alapon, ugyanolyan
betűkkel a
cserkész teljes
neve olvasható,
anyanyelvi alakban. A bal
vállapon hordjuk
a képesítési és megbízatási
sávokat, és
szintén a bal mellen,
a névszalag
fölött kapnak
helyet a hazai és külföldön
megszerzett képesítési jelvények
jobbról balra haladva a legmagasabb
képesítéstől a legalacsonyabb felé. A
bal mellzsebre varrjuk az 1 cm. széles
piros szalaggal jelzett, próbateljesítést
jelző csíkokat, középen
egy csík az 1.
próba, a szemberánc két oldalán elhelyezett
két csík a II. próba, a három
egymás melletti csík a III.próba
teljesítését jelzi. Ingünk jobb zsebe
fölött az un. Hungária jelvény
található. Ugyancsak baloldalon viselhető legtöbb egy évig az esemény
után a legutolsó tábori
jelvény. Egyszerre csak egyetlen tábori jelvény lehet az
egyenruhán. A cserkészinget
mindig a nadrágba
vagy szoknyába
tűrve viseljük.
Tábori körülmények között engedélyezhető
a csapatpóló
viselete. Ez megegyezés szerinti színű,
mellső oldalán jól látható, tehát
legkevesebb 10 cm.
átmérőjű, a
cserkészliliomot, a
csapatnevet és
csapatszámot
tartalmazó jelvény, vagy másfajta
felírás jelzi, hogy viselője cserkész. A csapat a táborban ugyanazon alkalommal,
egyidőben vagy
csak cserkészinget
vagy csak pólót viselhet, a két viseletet
keverni tilos. A
pólót mindig nadrágunkra, szoknyánkra kiengedve viseljük. A
cserkésznyakkendő háromszögű, szegett
szélű. A cserkészeké almazöld, a rovereké
galambszürke, az öregcserkészeké
gesztenyebarna, a kiscserkészeké kék. A
cserkészvezetőké
zöld, a nyakkendő szélén
1 cm. széles aranysárga csík jelzi, hogy a viselő
fogadalmat tett,
képzett, cserkészvezető. Vezetőképző táborban a kiképzők, különleges
alkalmakkor a rendezők
nyakkendője egységesen
kanárisárga lehet. A nyakkendőt inget viselve a gallér alá
tesszük. Viselhetjük összesodorva is. A két
szárat elől
nyakkendőgyűrű fogja össze,
de meg is köthető. A nyakkendő
legnagyobb szögére a csapatjelvény is
rányomtatható.
A nyári cserkésznadrág bermuda szabású, a
szára a térdkalács fölött 10
centiméterrel
végződik, erős
vászonból készült,
derekán 4 cm
széles öv rögzítésére
alkalmas,
legkevesebb öt
övtartó van. Télen a cserkész szövetből
készült hosszú
pantallót hord. Nyáron ezt csak külön
parancsra vesszük magunkra. A cserkésznadrágot a lányok is
hordhatják, de csapatparancs
szerint egységesen,
ugyanazon alkalommal, ugyanabban
az
időpontban minden
lány vagy
szoknyát, vagy
nadrágot vesz magára.
A cserkészlány szoknya sötétbarna,
puha textilből készül, a térdet
takarja. Kiscserkészeknél lehet térd
fölé érő is. Ugyanilyen anyagú,
szabású, hosszúságú a
cserkészlányoknak, roverlányoknak
és felnőtt vezetőnőknek
javallt
nadrágszoknya is.
A cserkészharisnya
keki, illetve barna
gyapjú
térdharisnya, hosszú
nadrág viselése
esetén ilyen
színű pamut bokazokni. Nők, lányok barna, minta
nélküli
harisnyanadrágot is hordhatnak
egyenruhához. A
cserkészsapka keki anyagból készült ellenzős sapka, amelynek jobb oldalán a
fémből készült,
vagy körlapra hímzett csapatszám
látható, elől, a homlok fölött
középen a MCSSZ
jelvénye található.
folyt.
köv.
Bensőséges,
szép karácsonyi ünnepségünk után
februárban tartottunk Kalász-gyűlést.
Elsőként
a Szűzanyát köszöntöttük, elimádkozva
a lourdesi kilenced aznapi részét. Majd
röviden átbeszélgettük
január-február szentjeinek életét, melyhez
Katona
István: Szentek, szent életű emberek c. könyve
szolgált segítségül. Külön
kiemeltük február 11-ét, a Betegek
Világnapját. Hisz nincs olyan család, ahol
ne lenne egy, sokszor több beteg családtag. Faághy
Richárd: Az öregkor
reménysége c. könyvéből olvastunk egy
részletet, majd sok-sok tapasztalatot
osztottunk meg egymással betegeink
gondozásáról,
látogatásáról és arról, ki
hogyan viseli a betegség megpróbáltatásait.
Énekléssel zártuk gyűlésünknek ezt
az imádságos részét.
Majd
köszöntöttük Margit, Ágnes, Julianna nevű
testvéreinket, farsangi fánkkal
ünnepelve. 2 vidám jelenetet adtak elő
vállalkozó szellemű asszonyaink, egykori
szokásokról, lánykoruk vidám
farsangjairól. Aztán vidám
énekszóval töltöttünk
még együtt egy kis időt.
Márciusban
az Országos Közgyűlésre készülünk.
Új tisztségviselők választására
kerül sor az
országos vezetésben. Mi imáinkkal igyekszünk
segíteni, hogy helyesen döntsenek
azok, akik erre hivatottak. Új vezetőinknek pedig erőt,
kitartást és a Jóisten
kegyelmét kérjük felelősségteljes
munkájukhoz. Lapzártakor érkezett a hír,
hogy
az eddigi vezetés nyert bizalmat az újabb ciklusra.
Gratulálunk nekik az
újságunk részéről is, egyben várjuk
a híreket életükről, megteremtve a
kommunikáció által a befogadó
közösség lehetőségeit
Ima
egy betegért
Uram,
akit te szeretsz, az most beteg. Uram, te mindent megtehetsz:add vissza
az
egészségét! De ha másként
határoznál, adj neki kegyelmet, hogy a betegséget
keresztény lelkülettel tudja elviselni!
Beteglátogatáskor:
Tölts
el Uram jósággal, gyengédséggel,
ajándékozz meg kellő tapintattal, amely oly
nehezünkre esik, amikor egészségesek vagyunk. Add,
hogy indulataimat legyőzzem,
saját vágyaimról lemondjak, hogy magamat
minél inkább beteg testvéremnek
szentelhessem, ha állapota úgy kívánja.
Én egészséges vagyok, Uram, és
hálát
adok Neked ezért. Engedd, hogy testvérem
szenvedése engem is megszenteljen és
türelemre, jóságra indítson. Amen.
Telefonszámaink.
340-228, 06-20-578-0867
Várjuk
hívását! A
Támogató Szolgálat vezetője
és dolgozói
1./ Április 25-én a
fél 10-es
szentmise a Lourdes-i barlangnál a BÚZASZENTELÉSSEL, a
jó termésért való
könyörgéssel kezdődik.
2./ Május 1-től a szerda
kivételével
mindennap este 7 –kor lesz a szentmise,
utána Májusi ájtatosság A
BARLANGNÁL. –
Szerdán a szentmise reggel, a májusi
ájtatosság este 7-kor a
Kálváriánál.
3./ Május 9-én lesz a fél
10-es
szentmisén az elsőáldozás. Előtte szombaton du. 5 órától
lesz gyóntatás
nekik,
szüleiknek, hozzátartozóknak.
4./
Máj. 23.
Pünkösdvasárnap. Pünkösdhétfőn
reggel fél 8- és
este 7 órakor lesz
szentmise
Vadkertről
és a Szentekről szóló egyházi
könyv kapható!
Keresztelt(ek):
7. ZSADÁNYI REBEKA (Zsadányi
Zoltán
- Borsi Andrea)
8. LUKÁCS ATTILA (Lukács Attila- Sallai Krisztina)
9. PISTYÚR BÁLINT (Pistyúr András –
Dejtári Nóra)
10. LITAVSZKI LOLITA, MÁRIA
(Litavszki Ottó – Vitéz Martina)
Halottaink:
13. Belencsák Ignácné, sz. Oravecz Rozália (1936)
1. szombat
-
Kristóf Ferenc, felesége, a család élő
és elhunyt tagjai
-
Kukkel Lózsef, felesége, a család élő
és elhunyt tagjai
2. vasárnap
-
Varga Gáborné, sz, Surányi Anna és
szülei
3. hétfő
-
4. kedd
-
5. szerda
-
Urbán Ignác
6. csütörtök
-
Erdőssy – Csabák jegyesekért
7. péntek
-
Halaj Sándor, Boda és Valkó család
halottaiért
8. szombat
-
Csáki Rozália 1. évforduló és a
család halottaiért
-
Szabó Ignác, szülei, menye Szabó
Józsefné
-
Kosztrihán János, felesége Urbán
Mária, szüleik, gyermekeik és vejeik
9. vasárnap
-
Jakubecz Mihály, felesége Mrekvicska Mária,
gyermekeik, élő és elhunyt
családtagok
-
ifj. Kovács László 1. évforduló,
édesapja és nagyszülők
10. hétfő
-
11. kedd
-
12. szerda
-
13. csütörtök
-
Kristók Ignác, fel. Molnár Katalin, gyermekeik
és nagyszülők
14. péntek
-
Laczó János, felesége, Szabó Ignác,
felesége, gyermekeik, szüleik és élő
családtagok
15. szombat -
Viczián
József, apósa Czinege András
-
Paulicsek János, szülei, és a család
élő és elhunyt tagjaiért
-
Kocsis Ferenc, felesége és szüleik
16. vasárnap -
17. hétfő
-
18. kedd
-
19. szerda
-
20. csütörtök
-
Fábián János, 2 felesége, gyermekeik
és nagyszülők
-
Paczolai István és elhunyt hozzátartozók
21. péntek
-
Konopás Károly, szülők, apósa, anyósa
és hozzátartozók
-
Konopás András, felesége Kovácspál
Ilona, szüleik, nászaik és
hozzátartozók
22. szombat -
Boda
István, felesége Molnár Margit, fiaik, vejeik
és szülők
-
Koza János, felesége és a család
halottaiért
-
Valkó Vince, felesége Halaj Erzsébet,
unokájuk János, Dósa Sándor,
felesége
Balga Anna
23. vasárnap -
24. hétfő
-
Szabó Ignác, felesége Vitéz Mária,
szüleik, nászuk Vitéz Sándor és
Záhorszki
Jánosné
25. kedd
-
26. szerda
-
27. csütörtök
-
Jakubecz János 2. évforduló, veje Kalmár
József és a család elhunyt tagjai
28. péntek
-
29. szombat -
prof.
Dr. Molnár Sándor, szülei, nagyszülei és
sógorai
-
Kosztrihán István, édesapja József,
Kosztrihán és Erdős család elhunyt
tagjaiért
-
Konopás István
30. vasárnap -
31. hétfő
-