Kafarnaumban
így tanította (Érsekvadkerten ezen a szép
napon szintén így tanítja) Jézus a
sokaságot: „Én vagyok az élet kenyere. Aki
hozzám jön nem éhezik többé és
aki
bennem hisz, nem szomjazik soha. Megmondtam nektek: Bár
láttok engem, mégsem
hisztek. Minden, amit az Atya nekem ad, hozzám jön. Aki
tehát hozzám jön, nem
utasítom el. Nem azért jöttem le a mennyből, hogy
magam akaratát cselekedjem,
hanem annak akaratát, aki küldött engem. Aki pedig
küldött, annak az az
akarata, hogy semmit sem veszítsek el abból, amit nekem
adott, hanem
feltámasszam az utolsó napon. Atyám akarata az,
hogy mindaz, aki látja a Fiút
és hisz benne, örökké éljen és
én feltámasztom az utolsó napon.
Mit is
értsünk János evangéliumának 6
fejezetének
35-40 közti szakaszának üzenete alatt. Jézus
eucharisztikus beszéde folytatódik
a fenti sorokban. Az élet kenyerének, amit a képen
látható 26 elsőáldozónk
először vett magához, nevezi önmagát,
aztán pedig a benne hívőkről, illetve a
hitetlenekről szól. Jézus megismerése ugyan minden
ember számára megadatik, de
a hit sajnos nem. Az örök életre csak az juthat el,
aki hisz Jézusban, s
táplálkozik (nem csak egyszer eszik) az Ő
testével. Az Oltáriszentség
mindenképpen titok marad az emberi értelem
számára, de elsősorban nem is
megértenünk kell, hanem szeretetünk jeleként
magunkhoz vennünk. A
szentáldozásokkal kifejezzük egységünket
Jézussal, valamint az Egyházzal,
hiszen mi mindannyian egy kenyérből táplálkozunk.
Éljünk hát vele, hisz a világ
jobbá válásának ez az alapja, még
akkor is, ha oly sokan megmosolyognak érte
bennünket, mert én hiszem, Istenem,
Megváltóm, erősen hiszem, hogy az
Oltáriszentségben vagy, mint igaz Isten és igaz
ember.
(István
atya írása alapján)
Éreztem,
hogy ez a napom boldog lesz, jó érzés volt
először áldozni. Amikor vonultunk be
a misére nagyon jó érzés volt. A
szentgyónáson kicsit izgultam, de túl lettem
rajta, jó volt.
Az
elsőáldozáson annak nagyon örültem, hogy a
szüleim és a nagyszüleim mind eljöttek, és
velem együtt örültek annak, hogy
elsőáldozó lettem. Magamhoz vettem Jézus
testét, és boldogan imádkoztam.
A szentgyónásban vártam, hogy végre
megszabaduljak a bűneimtől és tiszta legyen a lelkem.
Az
elsőáldozásban az tetszett, hogy
énekeltünk és Jézus testét magamhoz
vettem. A gyónásban pedig, hogy a papnak
elmondhattam bűneimet, és amikor kijöttem
megkönnyebbültem.
A
szentáldozáskor szép volt az ének és
a vers
is. Jó érzés volt Krisztus testét magamhoz
venni. A gyónás után sokkal jobban
éreztem magam, hogy Isten megbocsátotta bűneimet.
Az
elsőáldozásban az áldozás tetszett nagyon,
hogy magamhoz vehettem Jézust, örültem. A
gyónás azért tetszett, mert Jézus
megbocsátott.
Elsőáldozáskor
szép fehér ruhában voltam,
magamhoz vettem Jézus testét. Szépen
énekeltünk és imádkoztunk.
Jó volt
nagyon megtisztulni a bűntől, és
Jézus testét magamhoz venni.
A
gyónás előtt nagyon izgultam. Amikor kijöttem
éreztem, hogy tiszta a lelkem. Nagyon vártam, hogy
magamhoz vehessem Jézus
testét.
Az
áldozásban az a gyönyörű, hogy Jézus
testét magunkhoz vehetjük.
Tetszett az
elsőáldozás, mert magamhoz vettem
Jézus testét. És finom volt az
elsőáldozás utáni sütemény és
kenyér.
A legjobb a
szentmise volt, az áldozás, hogy
Jézus testét magamhoz vettem.
Nem is volt
olyan rossz, izgultam és mégis
sikerült.
Örültem,
hogy magamhoz vettem Jézus testét.
Örültem, hogy megbocsátott Jézus nekem.
(3.
a és 3. b hittanosai)
Ebben az
évben 26 harmadik osztályos fiú és
lány járulhatott először
szentáldozáshoz. Az egész év során
becsületesen, és
lelkiismeretesen készültek a hittanórákon,
hogy méltóképpen fogadhassák Jézust
a szívükbe. Remélem amilyen szépen
készültek, olyan lelkesen fognak minden
szentmisén továbbra is részt venni és
Jézussal egyesülni a szentáldozásban.
Jó Istenem! Te adtad nekem
mindazokat,
akiket szeretek, és akik engem szeretnek. Az életemet is
Neked köszönhetem!
Te törődsz velem, és ezt
minden nap
megmutatod, és azzal is, hogy a szentáldozásokban
majd mindig Te erősítesz meg
engem.
Segíts, hogy
minél jobban szeresselek Téged és minden embert!
(Bartók Ágnes
hittanár)
Nehéz
bármilyen jóslatot megkockáztatni ebben
a felfordult világban, amikor minden, ami eddig bizonyosnak
látszott,
kétségessé válik. Egy azonban mégis
valószínű: az elbizakodott emberiség, mely
mindent elkövet, hogy a „tudomány és technika”
segítségével feldúlja és maga
ellen fordítsa az egész teremtett világot,
méghozzá értelem és hasznosság
bűvöletében. Ennek ellenére több jel is (egri
kispapok, pálos atya a
Sziklakápolnából) utal az Istenhez
történő emberi visszafordulásra,
rábízva
magukat azokra a parancsolatokra, amit tömegesen és
büszkén oly sokan vettek és
vesznek ma is semmibe. Vegyük észre, hogy fény ez,
olyan fény, melyen a
legnagyobb sötétség sem tud úrrá lenni.
A
balliberális médiumok is bár fanyalognak,
de elismerik ezt a tényt, bár burkoltan sugallják
azt, hogy az ész trónfosztása
ez a jelenség. A hit és az értelem azonban nem
zárja ki egymást, sokkal inkább
segíti, bár kétségtelen, hogy ez a
tétel leginkább a kereszténység és a
ráció
együttélésével és
kölcsönhatásával nap mint nap
igazolható. A többi vallás,
mely Európában és kis hazánkban
egyaránt csak az utóbbi időben a fokozódó
migráció (bevándorlás)
következtében jelent meg, tartalmaz olyan
hagyományokat,
babonákat, melyek nemcsak a „józan ésszel” , hanem
a mindennapi élettel is
kevéssé összeegyeztethetők.
Ez az
óvatos megfogalmazás azért van, nehogy
más vallásokra kirekesztő legyen. Mi, keresztények
is egyre több kérdésben
kényszerülünk különvéleményre
és külön útra a jelenlegi globális rend,
a
tudomány és technika számos területén.
Eközben az emberiség meglepő
gyorsasággal homogenizálódik, vagyis
hasonlóvá válik és ugyanannak a
tömegkultúrának lesz fogyasztója,
megszűntetve a nemzetállamok határait. Minden
szellemi és anyagi terméket piaci
árúvá téve, az egyénekben egyre
nagyobb a
bizalmatlanság és a bizonytalanság. Mi lehet az
ember szerepe és sorsa ebben a
globális társadalomban, mely az egyént digitálisan
leírható (Taj-, adó-,
személyi szám, stb) és ellenőrizhető statisztikai
adatként, potenciális
fogyasztóként, adóalanyként vagy
tücsök- segélyezettként tartja számon.
Talán
nem túlzás azt állítani, hogy kialakult egy
új társadalmi forma, melyet
meglehetősen történetietlenül, de jobb
híján globális rabszolgaságnak
(bérrabszolgaságnak) is nevezhetünk. Hiszen eltűnnek
a klasszikus osztályok:
hol van már a régi parasztság (már a
fóliákból is kiüldöztetnek),
munkásság,
értelmiség? A globális rabszolgaság
észrevétlenül átrendezte a
társadalmakat, a világ valódi
irányítói már rég nem a
politikusok, hanem a
bankok és multinacionális cégek, amelyek
vígan megélnek mindenféle
demokráciának vagy diktatúrának nevezhető
képződményben, Amerikától
Ázsiáig.
Megint az az
érdekes helyzet alakult ki, mint
két-háromezer évvel ezelőtt, hogy kialakult a
rabszolgaság, melyből kiutat egyedül
a vallás kínál. Nekünk,
keresztényeknek igen nagy nehézségek
árán is sikerült
„együtt élnünk” különféle
társadalmi és gazdasági formációkkal, így vannak bőséges és
gyakran keserű
tapasztalataink is. Ennek alapján vélem úgy, a
keresztény vallásnak kell
példaszerűen kidolgoznia a megfelelő választ erre a
globális rabszolgaságra,
mely nemcsak a hitbe menekülést jelenti, hanem megalapozza
az új világrendet
is, melyben Isten és Isten parancsolatai szerint élhet az
emberiség, egy
nyájban, egy akolban, egy Pásztor alatt, ám
mégsem, mint engedelmes, védetlen
birkák, hanem mint méltósággal
bíró emberek, Isten földi képmásai.
(SzSzP
cikke alapján)
Közöljük
kedves olvasóinkkal, hogy a temető
2008.06.01-től Önkormányzati tulajdonba került. Ettől
az időponttól a
sírhelyekkel kapcsolatos ügyintézés csak a Polgármesteri
Hivatalban
végezhető. Holman Kálmánnét
keressék.
A
temetési szertartások területén nincs
változás!
Megjegyezni
kívánjuk, hogy az önkormányzati
tulajdon a miénk is. Ezért kérjük a
sírhelyek körüli területek
gondozását
megoldani, hisz a temető állapota minket, a jelenben
élőket minősít.
„Aki
nem ismeri a Szentírást, nem ismeri Krisztust.” (Szt.
Jeromos)
-
A Vándor
Evangélium apostoli
imaszolgálatot 2006. őszén azért indítottuk
útjára, hogy a 2007. évi budapesti
Városmisszióra való lelki
készülés keretében alaposabban
megismerjük Krisztust,
és felfedezzük életünkben, hogyan tudjuk őt a
konkrét élethelyzeteinkben, ki-ki
saját életállapotának megfelelően
követni. Most arra hívunk minden hívőt, hogy
országosan kapcsolódjunk be ebbe az
imaszolgálatban. 2008. a Szentírás éve.
Erdő Péter bíboros atya áldásával
és kérésére folytatjuk az imát, hogy
minél
több plébániaközösség
megújulását segítsük Isten
Igéjének megismerése és
átelmélkedése által…
-
Minden
keresztény a
kereszténység szentségében Isten
gyermekévé vált, mely által
megbízást kapott,
hogy Isten országát terjessze a
világában.”Menjetek el az egész világra
és
hirdessétek az evangéliumot minden
teremtménynek.”(Mk 16, 15)…
-
Egy-egy
otthonban három napig
van a Vándor Evangélium, majd eljuttatják az
imakör következő tagjához…
-
…a
Szentírás évére minden
egyházmegyét, minden magyar családot
hívunk, hogy kapcsolódjanak be ebbe a
tematikus imádságba, ami minden hónapban
Jézust és az ő megismerését
állítja
elénk célul, életének valamilyen aspektusa
alapján. A hónapok témái
kapcsolódnak
az egyházi év adott időszakához is…
-
Mikor
hozzád érkezik a Vándor
Evangélium, készíts neki méltó
helyet a lakásban, ahol jól látható
és –
amennyiben lehetséges – köré is lehet gyűlni…
-
A
számotokra legmegfelelőbb
időpontban jöjjetek össze az igeoltár körül
egy közös imádságra. Az imát mindig
a Szentlélek hívásával kezdjétek…
-
A három
nap után a Vándor
Evangélium továbbmegy a következő taghoz úgy,
ahogy hozzátok érkezett…
Többek
között ezeket a sorokat olvashatták azok az
érsekvadkerti családok (10 család)
akik már bekapcsolódtak az országos
imaszolgálatba.
Amit
mindannyian örömmel éltünk meg, hogy ki-ki
saját életállapotának megfelelően
fogadhatja,- köztünk van a saját lakásunkban
adunk neki otthont. Nem nagynevű
előadók, vagy nagytudású biblia
magyarázók előadásán veszünk
részt, hanem mi a
magunk egyszerűségével szerényen önmagunkat
adva keresztényi lelkülettel
végezzük el az imaszolgálatot. Mi magunk
készítjük el a házi oltárt, nem a
másoknak való megfelelés
kényszerével, nem magamutogatásból, nem
azért mert úgy
illik.
Az
őszintén és átéléssel elmondott ima
mindig célba talál csak azt soha nem éljük
meg látványosan. Ha kellő szerénységgel
és alázattal lapozgatunk múltunk
történéseiben, akkor nem mondjuk majd
vádlón - Uram a legnagyobb szükségben
egyedül hagytál! -, mert tudni fogjuk, hogy éppen
akkor tartott karjaiban óvó
szeretettel.
Aki
következetes megfontoltsággal (lévén, hogy ez
egy éveket is álívelő láncolat
lehet) úgy dönt, hogy részt kíván
venni ezen imaszolgálatban, és új csoportokat
kíván alkotni azoknak szívesen segítek
bővebben megismertetni és elindítani
újabb Vándor Evangéliumi köröket.
Zsiga László csoportvezető
„ Nehéz
helyzetben vannak a mai fiatalok”,
hangzott el képen látható
bérmálkozók köszöntőjében. Az 51
felkészült
érsekvadkerti fiatal azért kérte dr. Paskai
László bíboros úr kegyelem
közvetítő közreműködését
egyházunk születés napján,
Pünkösdkor, hogy az
apostolok példáján felbuzdulva, a szentség
vétele által válhassanak
globalizálódó világunkban
Péterekké, Pálokká,
Jánosokká, Tamásokká,
Máriákká és
Magdolnákká.
(fotó:
Kristók J)
Ne
féljünk az ellenvetésektől, melyek hitünk
lényegét érintik. Jézust és
kijelentéseit sem szégyenlenünk, sem
féltenünk nem kell, csak meg kell szokni a
hitben való elmélyülést, a csöndes
leszállást a még csöndesebb isteni
mélységekbe: az adorációt.
„Én
vagyok a mennyből alászállott, élő kenyér.
Aki ebből a kenyérből eszik, örökké
élni fog. Az a kenyér, amelyet én adok, az
én testem a világ életéért”.
Evésről
hallunk a fenti sorokban, ám a Föltámadott nem a
gyomrunkba száll le, hanem az
evéshez kötötten oda, ahol azt mondom, hogy
„én”. Hol van bennem az az „én”?
Nem tudom, de semmiben nem vagyok bizonyosabb, mint abban, hogy
van”én”- em!
Nem megdöbbentő, hogy én magam is olyan titok vagyok, mint
az Oltáriszentség,
aki ezen a napon körmenetben mutatunk meg a világnak.
Olvasni
figyelemmel Jézus szavait – jó
alkalom erre a Szentírás éve is-, közeledni
az általa alapított misztériumokhoz
annyit is jelent, mint saját magunkat mélyebben,
valóságosabban szemlélni:
észrevenni, hogy mi magunk vagyunk a legnagyobb
misztérium, s egyben mégis
legvalóságosabb és leghétköznapibb
tény.
Ma sem a
Jézus által a túlvilágból hozott
üzenettel és a szentségeivel van baj, hanem
felületes szemléletünkkel, hogy
soha, vagy csak igen ritkán csodálkozunk el
létünknek ebből a világból való
megmagyarázhatatlanságán, szinte
csodáján. Például azon, hogy van az
„én”- em.
Ez az „én” a legvalóságosabb számomra, de
megragadni nem tudom azt. Testemben
megnyilatkozik, de nem maga a testem; hiszen ha levágnák
kezemet és lábamat,
„én” akkor is vagyok. A halálom is olyan esemény,
amire csak azt mondhatom,
hogy velem történt, „én” velem! A
föltámadt és örökké élő
Krisztus is az
„én”-emmel egyesül: énvelem.
Urunk,
Jézus krisztus, a föltámadásról
beszélve utal arra, hogy az Oltáriszentség gyakori
vétele a föltámadás és az
örök élet világába emeli az embert. Az
áldozó keresztény Jézusnak abból az
életéből részesül, amely az Atyával
való közösség: a Szentlélekből.
Az
eucharisztia így Istennel való azon
közösség beteljesítése, amely a szent
keresztségben elkezdődött és amely a
dicsőséges világvégi
föltámadásba torkollik, melynek parányi
mozzanata a képen
látható Úrnapi körmenetünk. Ezért
hát ne féljünk, ne szégyeneljünk, hanem
emelt
fővel, tiszta szívvel tegyünk hitvallást
aktív jelenlétünkkel!
(Barsi
B írása alapján)
Március
27-én, a tavaszi munkák közepett,
búzaszentelés volt az érsekvadkerti
templomkertben, hogy a verejtékes munkát Isten
áldása kísérje a majd megtermett
javakért ősszel kinyilvánítandó
köszönetig. Az elhatározás jeleként a
jelenlévő
testvérek egy-egy megszentelt búzalevelet is elhelyeztek
imakönyveikbe.
(Kj-MJ)
Fiatal
tudós kísérletezik a padláson:
távoli,
titokzatos bolygók üzeneteit próbálja
megfejteni. Hát hová „pottyanna” néhány
mesebeli szellem, több évszázados bolyongás
után? Elfelejtett mesefigurák,
akiket mindig kihagynak a mesékből. A Herceg, aki addig
énekelte szerelmes
dalait, míg vetélytársa csókkal
fölébresztette Csipkerózsikát,
Lámpás a
nyolcadik törpe, az igazmondó Kölyök, s
Meglökő, a bakó, aki ahelyett, hogy a
dolgát végezte volna, ártatlanokat mentett. A
padlásra várják Révészt, aki
elviszi őket oda, ahol rájuk is emlékeznek.
Révész megérkezik ugyan, de éppen
Barrabás B. Barrabás nevű genszter alakjában, s
ebből bizony bonyodalmak
adódnak.
Kicsiknek
és nagyoknak, 9-től 99 éves korig ajánljuk Presser
Gábor mára klasszikusnak
számító mesemusicaljét, a
varázslatos padlás történetét, amit
június 7-én az
erdei házi családi napon előadunk.
(Sekrestye
Színpad, Csepel)
Anyák
napi ünnepségünkre április 28-án
került sor a Kolping Támogató Szolgálat
szervezésében Terített asztal, meleg szavak,
rövid vers, lélekemelő kis
történet, kedves kis ajándék várt
bennünket és gyermekeinket Az olajággal
díszített cserép igen elgondolkodtatott. Napokig
elmélkedtem Noé és a mi
sorsunk eme véletlen összefonódásán.
Mit jelentett akkor neki és mit jelent
most nekünk? A vízözön bizony az Ő és a
családja számára is nagy
megpróbáltatás
volt, ugyanúgy, ahogy a mi számunkra is embert
próbáló volt szembesülni
gyermekünk fogyatékosságával. Noé
bízott az isteni gondviselésben és hite
segítette az újra kezdésben. Mi is kaptunk
ígéretet: Veletek vagyok minden nap
a világ végezetéig.”Ez az ígéret ad
erőt a minden napi küzdelmekben.
Köszönettel tartozunk mindenkinek, akik arra
törekszenek, hogy gyermekeink
életét boldogabbá tegyék.. Isten
áldását kérjük az a fogyatékos
emberek életét
bármilyen módon megkönnyítő
embertársainkra.
(
Fábiánné Csejk Erika)
A
szentháromság vasárnapjának
Evangéliumában
Jézus szavait halljuk, aki az isteni élet titkát
fejtegeti apostolai előtt. Az
Atya, a Fiú és a Szentlélek ugyanannak az isteni
életnek birtokosai. Tanítása
elvezeti az Egyházat a Szentháromság
hitének megvallásához: Egy Istenben három
személy van, az Atya, a Fiú és a Szentlélek.
Jézus
az utolsó vacsorán tanításának
igazságáról beszél az apostoloknak. Erről
kell tanúságot tenni nekik, s
nyomukban az Egyháznak, melynek mi is alkotó elemei
vagyunk A világ előtt kell
Jézus tetteit és
tanítását magyarázniuk, és
igazságáról meggyőzni az embereket. Bátran
hirdetni
fogják, hogy Jézusban eldőlt az emberiség sorsa az
üdvösség javára. Bármi is
történjék az emberiség életében
(még a rabszolgasors is feléledhet kifinomult
formában), Isten segítségével
végül a jó és a szeretet fog diadalmaskodni.
Az
Egyház életének ezt az optimizmust kell
sugároznia ebben a kuszált világban is.
Ez a
küldetés emberi erőt meghaladó feladat.
Jézusnak nincs szüksége arra, hogy a
tanítványok feladatát most részletezze,
mindent részletesen (receptszerűen) elmondjon nekik. Szavait
amúgy sem értenék
meg a kor(ok) egyszerű emberei. Az evangéliumból
világosan kitűnik az, hogy a
tanítványok a kor emberének
szemléletével nézték Jézus
földi életét és
értetlenül álltak az események (ünnepelt
és üldözött, meghalt és feltámadt)
előtt. A jövőt a Szentlélek küldetése
tisztázza előttük, megadva a történeti
tisztánlátást. Megértik Jézus
üdvözítő művét, és azt is, hogyan
tegyenek
meggyőző tanúságot Mesterükről. Maguk
mögött hagyják a megrázó
események által
kiváltott sokkot és bátran hirdetik azt, amit a
Jézus rájuk hagyott. Nem is ők
beszélnek ekkor, írja Máté
evangéliuma (10,20), hanem a Mennyei Atya Lelke szól
belőlük.
A teljes
igazság magába foglalja mindazt,
amit Isten az emberiség üdvössége
érdekében közölni akart Jézusban
és az
Egyházra bízott. A Szentlélek
tanítása Jézus tanítása is.
Ezért eljövetele nem
más, Jézus üdvözítő művének
befejezése. A Szentlélek, akit a Fiú küld,
közösségben
van az Atyával is. Ő az Igazság Lelke, aki az
Atyától származik, olvashatjuk Jn
15,26 alatt az Evangéliumban. Jézus
tanítása azonban feltárja az Atyával
való
saját életközösségét is, amikor
azt mondja, hogy minden, ami az Atyáé, az enyém
is. Az én tanításom nem az enyém, hanem
azé, aki (az Atya) küldött engem.
Jézus
szavaiból feltárul az isteni élet
titka, az emberiséget üdvözítő
kinyilatkoztatás a Szentháromság egy Isten, az
Atya, a Fiú, és a Szentlélek műve. Megmutatja azt
is, hogy az Egyház életét mennyire
áthatja a Szentháromság személyeinek
működése. Ezért valljuk hittel a
Szentháromság dicséretét: „Dicsőség
az Atyának, a Fiúnak és a Szentlélek
Istennek, miképpen kezdetben, most és
mindörökké. Ámen.”
(
R.Huba cikke alapján)
H.
P. Backer, az illusztrációk nagy mestere három
dolgot figyelt meg a kertbeli
virágjai között.
-
Az első egy
lepke volt.
Rászállt egy szép virágra, ott ült
néhány másodpercig, majd átment egy
másikra,
majd sokáig ismételte ugyan azt. Látott és
érintett sok virágot, de hasznot nem
húzott belőlük.
-
Utána
jött egy botanikus nagy
jegyzetfüzettel és mikroszkóppal.
Eltöltött bizonyos időt minden virág és
növény fölött és terjedelmes jegyzeteket
készítve azokról. Mikor azonban
befejezte tevékenységét megtelt a jegyzete,
ám a fejében nem sok maradt meg.
-
Azután
egy méhecske jött.
Rászállt egy- egy virágra, eltöltött ott
bizonyos időt és virágporral
megterhelve távozott. Üresen jött és tele
távozott.
Így van
ez a Bibliaolvasásaink esetében is-
Vannak, akik úgy olvassák a Bibliát, hogy egyik
kedvenc helyről a másikra
mennek, de keveset kapnak az olvasás folyamán.
Mások
igazán tanulmányozzák és jegyzeteket is
készítenek az elolvasott részekről, de
valójában nem értik az Írás
tanítását.
Néhányan
pedig, mint a méhecske, elidőznek az
Ige mellett, belemélyednek, többször is
elolvassák, míg szívükkel megértik. Ez
táplálja elméjük
bölcsességét és életük mennyei
édességgel telik meg.
(Apát
úr jegyzeteiből)
Hangot ha hallasz
Meg se fordulj
Én vagyok mindig én vagyok
Arcom többé nem láthatod.
Belém temetkeztél
Suhogok körülötted
Szél leszek vad szél
Hiába rejteznél
Menedékedben megkötözlek
Lángnyelvekkel megbéklyózlak
Soha már el nem oldozlak.
Hangot ha hallasz
Meg se fordulj
Én vagyok mindig én vagyok
Szemed ha üregébe apadt már
Arcom a lángban fölragyog.
(Vidor Miklós)
(
Net cikk alapján)
A
Karitász érsekvadkerti csoportja június
7-én, az erdei házi juniálison
jótékonysági vásárt rendez az
általuk készített
kézimunkákból. A befolyt
összeggel a helyi idősek otthonát támogatjuk.
Az
Úr, nem azt fogja kérdezni, hogy milyen autót
vezettél. Azt fogja kérdezni
tőled, hány olyan embert, akinek nem volt semmilyen
szállítási lehetősége,
vettél fel saját autódba.
(Szalézi Szt. Ferenc)
A
Biblia évében a nagymarosi ifjúsági
találkozó mindkét alkalommal májusban
és
októberben is a Szentírást állítja
középpontba. A nap programja Gável Henrik atya
által vezetett reggeli imával kezdődött.
Ezután következett Jelenits István
piarista szerzetestanár előadása, amelyben
átfogó ívet rajzolt a Könyvek
Könyvéről, s annak jelentéséről,
jelentőségéről a zsidó és a
keresztény nép
történelmében, illetve arról, miért
fontos, hogy az Ószövetséget és az
Újszövetséget egységben
szemléljük. A Bibliában egy nép
történetéről, ezer
évről, sok-sok emberi tapasztalatról van szó. Ezt
a népet Isten kiválasztotta,
megszólította őket, és
prófétái, küldöttei által
tanította. Azért fogta össze őket,
hogy közöttük, bennük ez az Őrá
vonatkozó ismeret nemzedékről nemzedékre egyre
gazdagabb legyen, összegyűljön, és azután ez
legyen összetartozásuk kincse és alapja.
Isten semmilyen más kultúrában nem volt ennyire a
középpontban, a vele való
kapcsolat sehol nem járta át ennyire a mindennapi
életet; ez a nép pedig hivatásának
érezte, hogy Isten nagyságát köszöntse,
ünnepelje, életre váltsa: ez betöltötte
egész életüket, irányt szabott
cselekedeteiknek, és meghatározta a más
népekkel
való kapcsolatukat is. Ők annak az Istennek a népe, aki
később majd Fiát küldi
el a világba, hogy minden népet
megszólítson, maga köré gyűjtsön
és üdvözítsen fejtette
ki Jelenits atya. Szükségünk van az
Ószövetségre, hiszen akkor érthetjük meg
Jézust,
ha látjuk mögötte Isten
"nevelőiskoláját", amelynek hátteréből
előlép, és amelyet ő is gyökerének tekint.
Jézus teljesen emberi volt, egy
közülünk, mégis egészen közel hozta
Istent hozzánk. Azonban ő már nem
kőtáblákra, hanem az emberek szívébe
véste törvényeit. Hajlamosak vagyunk az
Újszövetségből
csak az evangéliumokat olvasni mondta Jeleníts atya,
pedig nagyon fontos, hogy
Jézust ne csak az evangéliumok fényében
lássuk, hanem az apostolok leveleiben
is. Az Ószövetség előkészítette
Jézus eljövetelét, és amikor megjelent, ez a
felhalmozott tudás, amit Isten csak egyetlen népnek adott
át, az egész világ
elé tárult. Szent Pálnak
köszönhetjük azt, hogy a kereszténység ma
a világ
nyelvén szól. Szánjunk hosszabb időt a
Bibliával való foglalkozásra, olvassuk
minél többet, hiszen ahogy egy
élettörténet gazdagodik, úgy jelenthet
számunkra
is egyre többet az ebben felgyülemlett tapasztalat, ismeret,
tudás, és az élő
Isten élő üzenete így lehet a miénk,
bátorította a fiatalokat Jelenits tanárúr.
Az
előadás után, 11 órától a fiatalok
szokás szerint fakultációkon vettek részt.
A
Művelődési Házban a főelőadást tartó
Jelenits
István
atyával beszélgethettek az érdeklődők, a
plébániatemplomban pedig ezúttal is
Kerényi Lajos atya várta a keresőket. A Duna
partján a fiatalok csoportokban
beszélgethettek tovább a témáról. A
plébánia altemplomában egész nap csendes
szentségimádásra volt lehetőség. A
Kálvárián Brückner Ákos Előd,
Várnai Péter
és Somogyi Sándor atyák, illetve Fülep
Dániel szeminarista válaszolt a fiatalok
kérdéseire.
A
református templomban ezúttal a Közös Pont
Misszióban együtt dolgozó Nobilis
Márió és Körmendy Petra; egy katolikus
és egy evangélikus lelkipásztor beszélt
a fiataloknak a bibliaértelmezés felekezetközi
vonatkozásairól. A
plébániakertben Török Csaba atya tartott
előadást és válaszolt a fiatalok
kérdéseire a Biblia titkaival kapcsolatban.
Délután 2 órakor
szentségimádással
folytatódott a program, majd 4 órakor kezdődött a
szentmise, amelyet Székely
János püspök mutatott be paptestvéreivel
együtt. Szentbeszédében úgy
fogalmazott: " Amikor Isten szólt, elsősorban nem
információkat akart
közölni. A Biblia nem hittankönyvhöz
hasonlít. Isten nem "okos
dolgokat" akart nekünk elmondani. Mindenekelőtt
önmagát akarta belerejteni
a szavaiba." A Szentírás végtelenül egyszerű
mondatokkal van tele. Isten
azért szálalt meg, hogy önmagát adhassa
nekünk. Az ő jelenlétének a tüze
rejtőzik a Biblia szavaiban, a sorok között. Az az ember
kezdi érteni a
Bibliát, aki megérzi ezt a tüzet a betűk
mögött, a sorok között. Isten szava
elsősorban nem betű, hanem lélek és élet. Isten
élő jelenlétét hordozza mondta.
A püspök is arra buzdította a fiatalokat, hogy
vegyék kezükbe ezt a könyvet,
még akkor is, hogy ha nem minden teljesen érthető
számukra. " Az élő Isten
rejtőzik benne, az ő ereje, ami az ember életét
teljesebbé teheti, szép
lendületet adhat egy emberi életnek. Saját
testét, önmagát kínálja nekünk
Jézus. Az élet kenyerét, amely életet ad a
világnak, azért, hogy testvérekké
tegyen minket és eggyé tegye ezt a világot,
felépítse az ő titokzatos testét. Ahol
egymásnak valóban testvérei vagyunk, egy
lélek jár át minket: Krisztus
szeretetének a lelke, s ezáltal eggyé
lehetünk, testvérekké válunk foglalta
össze gondolatait. A szentmise végén három
köszöntésre is sor került. A
fiatalok először is megköszönték Székely
János püspök jelenlétét, majd a 75
éves Brückner Ákos Előd, a Nagymaros
Találkozó egyik "atyja" és a 60
éves Dax aki az első találkozóktól kezdve
Nagymaros hűséges zenésze
tiszteletére elénekelték az ároni
áldást. Ezután következett a
Mária-litánia,
majd a hagyományokhoz híven még sokan ott maradtak
a plébániakertben együtt
énekelni.
A
közösség ereje az együtt eltöltött
időkből
táplálkozik. Most, a csíksomlyói
búcsú előtt, a házainknál végzett
társadalmi
munkák után, erdei házi majális
keretében, megállni tilos és 50 km/ó
sebesség
korlátozó táblák átadása
mellett köszöntöttük a nyugdíjba vonult
Záhoszki
Ignácot és a születésnapját (kettőt
is!!) ünneplő Sági Pétert.
„Gratulálunk”
azoknak a bátor
embereknek, akik az éj leple alatt immár harmadszor is
legyőzve a házunk ellőtt
álló szeméttároló
ellenállását, diadalittasan két
vállra fektették azt.
Biztosan otthon is így járnak el a
„faluszépítő emberkék”.
Ne
feledjétek! Június 7-én az erdei
háznál 10
órától családi juniális lesz.
Részletes program a templomi hirdetőtáblán is
olvasható lesz. Meghallgathatjuk Bencsik János
Tatabánya polgármesterének
előadását, a csepeli és romhányi csoportok
műsorát és délután 5 órakor
részesei
lehetünk egy közös szentmisének, amit Apát
úr mutat be. A gyerekeknek
játszóház, mindenki számára
büfé üzemel a program ideje alatt. Ebédet is
felszolgálnak
felnőtteknek 700Ft-ért, 10 év alatti gyermekeknek
300Ft-ért, akik ezt legkésőbb
junius 3-ig jelzik Beke Lászlónál.
Lapzártakor
még 4 szabad hely volt az őszi
lengyelországi kirándulásra. Ezek 15000Ft
befizetése mellett Molnár Jánosnénál
lefoglalhatók a Takarékszövetkezetben.
Szintén
a lapzárta idején zajló V. nemzetközi terem
labdarúgó tornán érsekvadkerti
siker született. Első helyen a „Szomjas Barátok”
néven induló fiataljaink
végeztek a 7 csapat közül megelőzve a két-
két csehországi és erdélyi csapatokat.
Gratulálunk
Telefonszámaink.
340-228, 06-20-578-0867
Várjuk
hívását! A
Támogató Szolgálat vezetője
és dolgozói
-
Júniusban ismét a szokásos rendben lesznek a
hétköznapi szentmisék, hétfő,
kedd, szerda reggel 7, csütörtök, péntek
és szombat este 7-kor. Vasárnap fél 8
és fél 10.
-
Június 14-én Papszentelés Vácott.
Jelenlétünkkel és imáinkkal adjunk
önbizalmat
a papi pályára lépett testvéreinknek.
- Június
26-án Tolmácson lesz
a szokásos havi szentségimádás és
szentmise papi és szerzetesi hivatásokért.
Szentségimádás 6-kor, szentmise este 7-kor.
-
Június 27-28. Az elmúlt évekhez hasonlóan
megrendezésre kerül a IV. VÁCI
EGYHÁZMEGYEI TALÁLKOZÓ VÁC.
Részletes program a hirdetőtáblán olvasható.
-
Július 2-án ünnepel a KALÁSZ. Minél
többen vegyünk részt az ünnepi szentmisén,
ezzel is erősítve a működő közösségek
egyház megújító
összefogását.
Vadkertről
szóló egyházi
könyv kapható.
Keresztelt(ek):
Maximilian Adelmann (Stefan
Adelmann – Dóbiás Tímea Mária)
Horváth Mihály – Dr
Dejtári
Anett
Deszpót Péter – Kralovánszki
Erika
Tokodi Viktor – Csűri Beáta
Halottaink:
Lakatos Margit 1917
Fésűs Gyula 1935
Gálik Lászlóné Hrijek Margit
1936
1. vasárnap
-
Kovács Ferenc, szülei, testvére János,
nagyszülők, Tóth József és
hozzátartozók
-
Varga József, leánya Margit, Varga és Babik
család élő és elhunyt tagjaiért
-
Kristóf Józsefné sz. Antal Mária, 2
testvére, édesanyja és apósa
2. hétfő
-
3. kedd
-
4. szerda
-
Pintér Zoltán, szülei és testvérei
Magdolna és Miklós, Szeitleben Lajosné és
férje
5. csütörtök
-
Paczolai István, fel. Kopisz Emerencia, szülők,
hozzátartozók, Balogh Ignác,
fel. Dombai Borbála, szüleik, fiuk, 2 menye és
dédunokája
-
Vitéz János, Szabó János, felesége
Boda Ilona és elhunyt hozzátartozók
-
Szrenka János, felesége Szabó Ilona 1.
évforduló, Szrenka és Lukács család
halottaiért
6. péntek
-
Fábián József, felesége Vitéz
Mária és hozzátartozók
-
Csabák Csaba, nagyszülei, Csabák és Gubik
család halottai
-
Halaj Gyuláné sz. Antal Margit és szülei
7. szombat
-
Vitéz István, fel. Kosztrihán Mária,
szülei, Ferencsik, Pinke és Majer család
elhunyt tagjai
-
Kocsis Ferenc, fel. Pinke Anna és elhunyt
nagyszülőkért
-
Kovács Ignác 1. évforduló és
hozzátartozók
8. vasárnap
-
Lencsés László ifj. és nagyszülők
-
Kovács László, szülei, Kácsor Dezső,
neje Kordics Veronika, szüleik, testvéreik
-
Kristók Ignác, felesége Pinke Erzsébet,
Mrekvicska József, felesége Csillag
Mária, a család élő és elhunyt
tagjaiért
9. hétfő
-
Hálából
10. kedd
-
11. szerda
-
Záhorszki János (15. évf.) fel. Berta
Mária, kislányuk, szüleik, nagyszüleik,
Dósa István és Dósa Margit
12. csütörtök
-
Szrenka József, fel. Laczó Margit, szüleik, fiuk,
Laczó Mihály és nagyszülők
-
Szabó, Laczó és Surman család élő
és elhunyt tagjaiért
13. péntek
-
Petykó Pál 20. évforduló, felesége
Tokodi Erzsébet és unokájuk Ildikó
14. szombat -
Kovács, Boda, Bódi család halottaiért
-
Tomis András, szülei, apósa, anyósa, veje
Takács zoltán és összes elhunyt
családtagok
-
Kordics Ignác, elhunyt hozzátartozók, Sisa
és Tolnai család halottaiért
15. vasárnap
-
Kovács Lipót, felesége Kocsmáros
Erzsébet, veje és szüleik
-
Fábián István, felesége Csillag
Mária, menye és szüleik
-
Kristóf, Urbán és a Mészáros
család elhunytjaiért
16. hétfő
-
Csillik és Záhorszki család halottaiért
17. kedd
-
18. szerda
-
19. csütörtök
-
Fábián Ferenc, szülei, testvérei,
apósa, anyósa
20. péntek
-
Varga Gergely, fel. Péter Anna, szüleik, gyermekeik
és unokájuk János
-
Pénzes Ilona 1. évforduló és
nagyszülők és hozzátartozók
-
Záhorszki Ignác, 2 gyermeke, szülei,
Kosztrihán és Záhorszki család elhunyt
tagjaiért (alapítványi)
21. szombat -
Szabó János, szülei, testvére és a
Kaba család elhunyt tagjaiért
-
Holman József, szülei, apósa, anyósa
és a család elhunyt tagjaiért
-
Molnár János, Pásztor Ignác, dr.
Mészáros Ede, felesége Margit
(Alapítványi)
22. vasárnap
-
Urbán Ignác, felesége Bozsonyík Emerencia,
szüleik, testvéreik és elhunyt
családtagok
-
Kristóf József 2. évforduló, lánya,
menye és nászasszonya
-
Sulczh, Szabó és Urbán család
halottaiért
23. hétfő
-
24. kedd
-
25. szerda
-
26. csütörtök
-
Kristók János, felesége Híves Katalin,
szüleik és vejük
27. péntek
-
Vitéz Sándor, felesége, szüleik, gyermekeik,
unokáik és testvérük Ignác
28. szombat -
Paulicsek Péter és hozzátartozók
-
Koza Kálmán, szülei, testvére, apósa,
anyósa, Szúnyog Gusztáv, felesége
Tóth
Erzsébet, szülei és elhunyt
hozzátartozók
-
Boskó Istvánné, férje és fiuk
István
29. vasárnap
-
Pistyúr János 1. évforduló és
felesége, Mészáros Pál, felesége, 3
gyermekük
József, János, Rozália, vejük, menyük,
Bujnyik Márton és felesége
-
Koza János, szülei és apósa, anyósa
-
Szabó Péter Pál, Erdélyi Béla,
felesége Dombai Margit, gyermekeik és nagyszülők
30. hétfő
-